مدیرکل بحران استان ایلام گفت: یک میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های خسارت دیده از سیل سال گذشته در سه روستای تابعه بخش مرکزی ملکشاهی اختصاص داده می شود.
کد خبر: ۳۶۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 17 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: این میزان اعتبار در جهت مرمت و بازسازی زیرساخت های عمرانی روستاهای میانتنگ، چم انار سفلی و گنبد پیرمحمد هزینه خواهد شد.
 
وی افزود: در اثر جاری شدن سیل آبان ماه سال گذشته در مناطق مختلف استان ایلام، خسارت هایی به مناطق روستایی در بخش های کشاورزی، عمرانی و مسکونی وارد شد که در راستای ترمیم و مرمت و جبران خسارت ها تاکنون اقدام های قابل توجهی انجام شده است.
 
کرمی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تسهیلات کم بهره برای تعمیر و احداث مسکن به مالکان منازل خسارت دیده روستایی پرداخت شده است که پرداخت کمک بلاعوض نیز در دست پیگیری است و مراحل قانونی و اداری را طی می کند که امیدواریم تا اواخر سال جاری به مردم پرداخت شود.
 
بخشدار مرکزی ملکشاهی نیز در جریان این بازدید از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی در روستای ملک آباد با اعتبار 800 میلیون ریال خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح، جدول گذاری و سنگ فرش معابر روستا انجام می شود.
 
وزیری نجفی، هدف از اجرای این طرح را توسعه عمران روستایی اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری در قالب طرح هادی روستایی بسیاری از مسائل و مشکلات عمرانی روستاهای چم انار، پاریاب، گنبد پیر محمد، خوشادول شوهان و چشمه پهن رفع می شود.
 
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی دارای 2 بخش مرکزی و گچی و سه شهر ارکواز، دلگشا و مهر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار