نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی از پرداخت فوق العاده حقوق به کارکنان دستگاه های اجرایی این استان بر اساس بندی از مفاد قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 18 January 2017


به گزارش تابناک ایلام ؛سلام امینی روز چهارشنبه  با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تصویب آن توسط نمایندگان ملت اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این برنامه با پرداخت فوق العاده به کارکنان دستگاه های اجرایی در مناطق محروم ، استان های کمتر توسعه یافته ، دارای شرایط بد آب و هوایی و عملیاتی موافقت کردند که بر این اساس از ابتدای مهر ماه سال آینده باید 20 درصد فوق العاده حقوق به کارکنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در استان های ایلام ، کرمانشاه و کردستان پرداخت شود که تحقق آن نیازمند تصویب نهایی توسط اعضای شورای نگهبان است.

افزایش سهم استان ایلام از درآمدهای نفتی

وی افزود: پیش از این سهم استان ایلام از محل درآمدهای نفت و گاز 2 درصد بود که در چارچوب برنامه ششم توسعه این مقدار به سه درصد افزایش یافته است که در صورت تحقق این مصوبه منابع درآمدی بسیار خوبی به استان جذب شده و می توان از این محل برای اجرای طرح های زیربنایی و اشتغالزا بهره برد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: همچنین به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح معیشتی و رفاهی خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی میزان کمک هزینه نقدی این خانوارها بر اساس لایحه برنامه ششم توسعه به یک میلیون و 800 هزار ریال در ماه افزایش یافته است.

 اولویت واگذاری طرح های حوزه نفت و گاز به شرکت های بومی هر استان

امینی ادامه داد: یکی از مهم ترین رویکردهای برنامه ششم توسعه توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که بر این اساس در واگذاری طرح های حوزه نفت و گاز اولویت با شرکت های بومی آن استان است که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه و با توجه به برخورداری استان ایلام از منابع عظیم انرژی شرکت های ایلامی توانمندی خود را به اثبات رسانده و ضمن اشتغالزایی شاهد رونق فضای کسب و کار و درآمدزایی در استان باشیم.
 
وی اضافه کرد: کارفرمایان و کارآفرینانی که از نیروهای جوان و تحصیل کرده در پروژه های خود استفاده کنند، بر اساس مفاد برنامه ششم توسعه تا 2 سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما و بیمه بیکاری معاف خواهند شد.
 
نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه برای حمایت از کشاورزان است که در چارچوب این مصوبه سود ، کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه بخشوده شده و اصل وام آنها به مدت سه سال استمهال می شود.
 
امینی تاکید کرد: بانک مرکزی بر اساس مفاد لایحه برنامه ششم توسعه موظف شده است سالانه به 50 هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه و یا آزادگان دارای سه ماه اسارت تسهیلات مسکن پرداخت کند که اجرای آن می تواند در ارتقا وضعیت معیشتی این عزیزان مثمرثمر باشد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار