مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: ریشه کنی برخی مسائل ناممکن است، گاه باید آنها را مدیریت کرد و گاه فقط باید رنج و مصائب آسیب دیدگان را کاهش داد به عنوان مثال، طلاق از بین رفتنی نیست بلکه باید آن را به صورت واقعیت پذیرفت و مشکلات بعد از طلاق را کاهش داد.
کد خبر: ۳۶۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 18 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی به شدت محلی هستند به این معنی که مسأله خودکشی در تهران با ایلام فرق دارد، اظهار کرد: در برخورد با آسیب های اجتماعی سیاستگذاری مبتنی بر راه حل های از قبل صورت بندی شده شکست خورده است.
 
وی تصریح کرد: بزرگترین خطا آن است که تصور شود بسته سیاستی دقیقی وجود دارد که به صورت تعمیم گرایانه می تواند در استان ها و شهرستان های مختلف اجرا شود.
 
وی یادآور شد: ریشه کنی برخی مسائل ناممکن است، گاه باید آنها را مدیریت کرد و گاه فقط باید رنج و مصائب آسیب دیدگان را کاهش داد به عنوان مثال، طلاق از بین رفتنی نیست بلکه باید آن را به صورت واقعیت پذیرفت و مشکلات بعد از طلاق را کاهش داد.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: جامعه ای که بنیان اعتماد و سرمایه اجتماعی لازم برای پیشرفت را از خود سلب شده می بیند مستعد شکاف های اجتماعی بسیار است یعنی هرکس به فکر نجات خود است و به دیگران نمی اندیشد.
 
مهرعلیزاده تاکید کرد: زوال اخلاق در این جامعه طبیعی است جامعه ای که افرادش خود را محترم و منسجم ندانند، ظرفیت هر ناشایستی را در خود می پروراند.
 
وی اظهار کرد: ورود به گفت و گوی اجتماعی فراگیر و واقع گرایانه و بحث درباره علل و پیامدها به صورت شفاف و دقیق نقطه آغاز است و راه حل ها در خلال چنین گفت و گویی ساخته می شوند ضمن این که به دانش عمیق درباره آسیب ها هم نیاز است.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر این در بررسی علل و عوامل گسترش آسیب های اجتماعی، تحولات خاص این استان از جمله تغییرات شتابان حوزه های مختلف در سال های گذشته باید مد نظر قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار