مرواریدگفت؛
استاندار ایلام از موافقت هیات دولت با راه اندازی بازارچه شهابی در مرز این استان با عراق خبر داد و گفت: در حال رایزنی با طرف عراقی برای راه اندازی هر چه سریعتر این بازارچه مرزی هستیم
کد خبر: ۳۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 09 February 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در مراسم جشن انقلاب در روستای چالاب شهرستان مهران اظهار کرد: راه اندازی این بازرچه نقش مهمی در رونق کسب و کار و مرادات تجاری میان ایلام و استان های همجوار در عراق دارد.
 
وی با بیان اینکه شهرستان مهران که روزگاری خط مقدم نبرد حق علیه باطل بود اکنون به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، افزود: در جای جای این شهرستان اینک شاهد اجرای طرح های بزرگ کشاورزی، زیربنایی، صنعتی و آب و خاک هستیم که نوید بخش آینده درخشان برای این منطقه مرزی است.
 
مروارید با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران نیز بزودی با تصویب مجلس شورای اسلامی نهایی می شود، تاکید کرد: تحقق این مطالبه مهم مردم، موجب رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و تجاری در این منطقه مرزی می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله نیز آغاز می شود، پیش بینی کرد از میادین آذر و چنگوله در شهرستان مهران روزانه 130 هزار بشکه نفت استخراج شود.
 
مروارید در خصوص آخرین وضعیت سد چنگوله هم یاداور شد: سد چنگوله با توجه به مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد کرده بود در محل احداث آن تغییراتی ایجاد شد تا به محیط زیست آسیب نزند.
 
به گفته وی، در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم طرح های بزرگی در بخش جنلگکاری و تبدیل اراضی دیم به آبی در این شهرستان اجرا شده یا در دست انجام است و تاکنون 20 هزار هکتار از اراضی منطقه با اجرای طرح های آبیاری نوین از دیم به آبی تبدیل شده است.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مذاکره با شرکت های روسی و نروژی به منظور بهره برداری از میدان نفتی چنگوله در دست انجام است که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.
 
سلام امینی اظهار کرد: یکی از درخواست مردم مهران محاسبه برق مصرفی شان براساس تعرفه مناطق گرمسیری در طول سال است که امیدواریم با رایزنی با وزارت نیرو این مطالبه به حق مردم اجرایی شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، محمد رضا مروارید استاندار ایلام، سلام امینی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی استاندار، مراد ناصری فرماندار و دیگر مدیران اجرایی استان ایلام و شهرستان مهران با حضور در مزار شهدای این شهرستان با اهدای شاخه های گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
 
شرکت در جشن انقلاب روستای چالاب و افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی، خدماتی، اقتصادی، کشاورزی و رفاهی از برنامه هایی است که با حضور مسئولان استان ایلام در آخرین روز دهه مبارک فجر در شهرستان مهران برگزار شد.
 
همزمان با آخرین روز از دهه مبارک فجر 26 طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و اقتصادی در شهرستان مرزی مهران با 790 میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا کلنگ زنی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
بازارچه مرزی دهلران راه اندازی شد الان نوبت به شهابی است!!!! فقط حرف میزنید و مردم را سرکار می زارید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار