مقایسه آمار پرونده های تشکیل شده در پزشکی قانونی قم در طول سال 93 با سال قبل از آن، حاکی از کاهش موارد تصادف ارجاع شده در بازه زمانی مورد نظر به این اداره است. این کاهش در حوزه معاینات سرپایی و بخش متوفیات قابل ملاحظه بوده است.
کد خبر: ۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 22 May 2015
به گزارش تابناک قم، دکتر فرزانه مهدی زاده معاون پزشکی و آزمایشگاهی اداره ضمن اعلام این خبر افزود: مقایسه آمار پرونده های تصادف سرپایی ارجاع شده به این اداره کل در سال 93 با سال قبل از آن بیانگر کاهش 5 درصدی این آمار است.  در سال 92 تعداد پرونده های مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی قم 8 هزار و 74 مورد بوده که در سال 93 به رقم 7 هزار و 648 مورد کاهش یافته است.

مهدی زاده همچنین به بحث متوفیات ناشی از تصادف نیز اشاره کرد و افزود: اگر چه در خصوص معاینات اجساد در سال 93 نسبت به سال قبل از آن افزایش 11 درصدی را شاهد بوده ایم اما خوشبختانه این روند در مورد کشته شدگان تصادفات، نزولی بوده بطوریکه در سال 93 تنها 316 فوتی ناشی از تصادف در تالار تشریح این اداره معاینه شده است.

وی ادامه داد: بررسی آمار فوق نشان می دهد که خوشبختانه در حوزه تصادفات کاهش قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم و این موضوع می تواند بیانگر جهت گیری صحیح در روند فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های مسئول در مورد کاهش تلفات ناشی از تصادف در استان باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار