یک کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده گفت: خانواده ها باید با حساسیت بیشتری حضور نوجوانان و کودکان را در فضای مجازی رصد کنند.
کد خبر: ۳۷۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 16 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مینا احمدی اظهار کرد: باید توجه داشت که حضور بی قید و شرط کودکان در فضای مجازی علاوه بر آسیب های اجتماعی که برای آنان به دنبال دارد موجب تاثیر منفی در یادگیری درسی آنان می شود.
 
وی افزود: یک نوجوان وقتی ساعت های متمادی با گوشی موبایل یا تبلت و کامپیوتر ساعت ها در فضای مجازی سیر می کند دیگر موقع درس خواندن دچار خستگی، بی حالی و کاهش یادگیری شده و همین مساله به مرور موجب افت تحصیلی فرد می شود.
 
 وی اضافه کرد: این در حالی است که هنوز استفاده و فرهنگ مناسب برای حضور در سایت های مختلف برای همه ما نهادینه نشده و هر مطلبی یا هر عنوان و عکسی را در فضاهای مجازی می توان به راحتی دسترسی پیدا کنیم همین مسایل بر روح و روان افراد تاثیر گذار هستند چه بسا یک عکس نامناسب یا یک مطلب که متناسب با سن و سال فرد نشود تمام ذهن فرد را درگیر کند و پیامدهای نامناسبی برای فرد و خانواده اش به وجود بیاورد.
 
وی بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها تاکید کرد و گفت: والدین باید سعی کنند که در زمان حضور در منزل تنها در صورت نیاز ضروری از فضای مجازی استفاده کنند و حضور در این فضا را به صورت عادت همیشگی نکنند زیرا کودکان از ما الگو می پذیرند.
احمدی گفت: اکنون بر اساس آمار مردم ایران بیشترین زمان خود را در فضاهای مجازی سیر می کنند که این امر پیامدهای مخربی برای خانواده، افراد و جامعه به دنبال دارد.
 
وی تاکید کرد: استفاده از هر وسیله و فن آوری باید دارای قید و شر و در صورت لزوم یا به منظور افزایش توانمندی، مهارت و بازخورد مثبت در زندگی ما باشد نه اینکه همه اوقات زندگی ما را پر کند و زمانی برای با هم بودن و رسدیگی به امورات افراد خانواده نداشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته کودکان و نوجوانانی که بیشترین زمان را با بازی های رایانه ای و گشت و گذار در فضای مجازی سیر می کنند علاوه بر مشکلات روحی و روانی، گوشه گیری، انزوا طلبی، افسردگی، دارای مشکلات جسمانی نظیر مشکل نزدیک بینی، قوس کمر، چاقی و کم تحرکی و همچنین پرخاشگری می شوند.
 
وی از خانواده ها خواست که با دقت و حساسیت ویژه ای نسبت به پذیرش این فناوری و ورود به فضای مجازی برخورد کنند و به کودکان و نوجوانان خود استفاده مناسب و صحیح از این فشا را بیاموزند.
 
این کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد: خطر فضای مجازی به مراتب بیشتر از خطر حمله حضوری دشمنان به کشور است زیرا حضور بی قید و شرط در این فضا به مرور دیدگاه و تفکر افراد را هدف قرار می دهد و موجب سست شدن بنیان خانواده ها و گسترش آسیب های اجتماعی شده است.
 
وی از مسئولان فرهنگی خواست تا با اطلاع رسانی مناسب به خانواده ها آسیب های حضور در این فضاهای مجازی را به افراد گوشزد کنند و برای فرهنگ استفاده مناسب از آن تلاش بیشتری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار