جاده های ارتباطی شهرستان ملکشاهی به شهرستان های همسایه و مرکز استان از وضعیت غیر استاندارد برخوردارند.
کد خبر: ۳۷۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 18 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جاه راهی است که دو یا چند شهر یا روستا را به هم متصل می‌کند، جاده معمولاً بهترین مسیر برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر است٬ ولی همیشه مستقیم ترین راه نیست.

گاهی مانع‌های طبیعی نظیر رودخانه‌ها یا تپه‌ها باعث مستقیم نبودن جاده می‌شوند.جاده‌های جدید باید دارای اسانداردهای جهانی باشند،

ايزو به تازگي استاندارد 39001 ISO ، استاندارد سيستم مديريت ايمني ترافيک جاده ای را منتشر كرده است. اين استاندارد يک ابزار عملي براي دولتها، اپراتورهاي ناوگان حمل و نقل و تمام سازمان ها در سراسر جهان است كه مي خواهند مرگ و مير و آسيب جدي ناشي از تصادفات جاده اي كاهش يابد.

راه های مواصلاتی یکی از تاثیر گذارترین زیر ساخت های توسعه صنعتی و اقتصادی است و تاثیری که سرعت حمل و نقل می تواند در جابه جایی کالا ها و مسافران داشته باشد، چشمگیر است.

جاده های ارتباطی شهرستان ملکشاهی به شهرستان های همسایه و مرکز استان از وضعیت نامناسب و نابسامانی برخوردارند.کم عرض بودن جاده های شهرستان ملکشاهی و وضعیت غیر استاندارد و نامتناسب راه های مواصلاتی با تعداد خودروهای موجود در شهرستان منجر به نارضایتی اکثر رانندگان و مردم است.

این در حالی است که در چند سال گذشته براي اجراي طرح هاي بهسازي و بازسازي راه هاي شهرستان اعتبارات کمی تخصیص داده شده  که لازم است دستگاه هاي مربوطه براي تامين اعتبار لازم و مناسب اين بخش مهم که وظیفه ویژه ای در رشد و توسعه اقتصادی شهرستان و شاخص های افزایش رفاه و کاهش مرگ و میر حاصل از تصادفات جاده ای و همچنین کاهش زمان سفر ، کاهش هزینه های حاصل از تصادفات جاده ای و افزایش طول عمر خودروها ، کاهش زمان سفر و تلف شدن عمر مردم در این جاده ها و کاهش مصرف سوخت راهكارهاي لازم را پيش بيني كنند.

مسیر ارتباطی ملکشاهی به مهران، از دوسال پیش با تردد انبوه زائران اربعین حسینی ازمرز مهران بعنوان مسیر دوم تردد زائرین تعریف شده است و با ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران در زمان اربعین، مسیر ایلام-ملکشاهی -مهران بعنوان مسیر دوم تردد زائرین در کاهش بار ترافیکی استان بسیار موثر است، لذا توجه ویژه مسئولین به این مسیر ضروری است، هرچند که بهسازی قسمتی از این مسیر در منطقه ترشابه در حال اجرا می باشد اما بایستی این مسیر از اعتبارات ملی برخوردار گردد.

راه ارتباطی ملکشاهی به میمه دارای پیچهای خطرناک و کم عرض است، هرچند که از سال گذشته روکش آسفالت در بخشی از این مسیر انجام شده اما نیازمند بهسازی و تعریض می باشد.

پیچ های تند و جاده های کم عرض مسیرهای ارتباطی شهرستان ملکشاهی، سالهاست که تعریض و مرمت آن برای مردم شهرستان های  ملکشاهی ، مهران ، مردم شهر میمه و حتی شهرستان آبدانان (که بعلت کوتاه بودن و هوای نسبتا مناسب مسیر آبدانان - ملکشاهی و ایلام در تابستان از این مسیر استفاده می کنند) به یک رویا تبدیل شده است، رویایی که در چند سال اخیر اقداماتی اندک از سوی مسئولان برای بهسازی و مرمت آنها صورت گرفته است ولی عمق کار و مشکلات جاده فراتر از اقدامات مسئولان است.

دلیل ساده، همیشگی و دم دستی مسئولین برای عدم بهسازی و تعریض جاده ها و کندی اقدامات ، نبود و کمبود اعتبارات است و همین باعث شده مشکلات عدیده ای برای مردم بخصوص دارندگان وسیله نقلیه به وجود بیاید.

عدم استاندارد جاده های مسیر های کوهستانی ملکشاهی در مواجهه با فصل سرما و یخبندان و بارش برف‌ بیشتر نمایان می شود. برف روبی و نمک پاشی در گردنه های برف گیر ضروری است اما قبل از آن باید استاندارد جهانی جاده ای رعایت شده باشد.

جاده های شهرستان در ایام یخبندان بویژه شبها برای تردد دردسرساز هستند، زیرا مسیرها کوهستانی و وجود پرتگاه خطر در کمین است که وجود گارد ریل مستحکم تر و بیشتر را نیازمند است. نصب مخزن شن و نمک در گردنه ها  برای فصل زمستان ضروری است.

محور اصلی ارتباط شهرستان با مرکز استان، دارای پبچهای تند و نقاط حادثه خیز است که هنوز برای حذف آنها اقدامی نشده است./م

ملکشاهی خبر

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار