معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: غلظت بالای میزان گرد و غبار در هوای شهرستان های دهلران و مهران باعث تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی شیفت عصر این شهرستان ها در روز شنبه 30 بهمن شد.
کد خبر: ۳۷۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 18 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛  علی طاهرسارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان دهلران به 10 برابر و مهران به چهار برابر حد مجاز رسیده است.
 
وی افزود: غلظت ریزگردها در شهرستان مهران ابتدا روند کاهشی داشت اما دوباره این روند افزایش یافت و هم اکنون وضعیت گرد و غبار در شهرستان های مهران و دهلران روند افزایشی دارد.
 
سارایی با بیان اینکه این توده فقط در شهرستان های مهران و دهلران فعالیت دارد، یادآور شد: البته روند فعالیت این توده گرد و غبار تا امروز عصر بتدریج کاهش یافته و از جو این 2 شهرستان خارج می شود. حد مجاز برای ذرات ریزگرد 150 میکروگرم در متر مکعب است.
 
میزان دید افقی در شهرستان دهلران به علت گرد و غبار به 800 متر و مهران به هفت هزار متر کاهش یافته است.
 
گرد و غبار امروز همچنین باعث تعطیلی ادارات، بانک ها، دانشگاه ها و مدارس این دو شهرستان در روز شنبه شد.
 
 
به گزارش ایرنا، عدم خروج از منزل، نوشیدن شیر فراوان، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از فعالیت و ورزش های هوازی چون کوهنوردی از توصیه های مرکز بهداشت به عموم مردم به ویژه گروه های حساسی چون جانبازان شیمیایی، بیماران قلبی عروقی، سرطانی، تنفسی،زنان باردار، کودکان و افراد کهنسال است.
 
از ابتدای امسال تاکنون استان ایلام شاهد 73 روز آلوده ناشی از پدیده گرد و غبار و ریزگردها بوده است./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار