مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت گفت: پروژه، ان. جی. ال 3100 پنجمین پروژه NGL اویک محسوب می‌شود که از سه ماه پیش ساخت آن در دهلران از سر گرفته شده و میزان پیشرفت پروژه به حدود 9 درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۸۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 19 February 2017
  مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت با اشاره به تامین بخشی از منابع مالی پروژه ان. جی. ال دهلران، از ایجاد شتاب در اجرای این پروژه خبر داد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛  بهزاد محمدی با بیان اینکه شرکت اویک در ساخت NGL در ایران رتبه نخست را دارد، گفت: واحدهای NGL از جمله روش‌های پیشگیری از هدر‌رفت گازهای همراه نفت و همچنین تامین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها محسوب می‌شوند و در حال ‌حاضر اجرای 9 طرح NGL با حجم سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلار در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.
 
محمدی ادامه داد: اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده بیش از یک میلیارد و 550 میلیون دلار است که در 2 فاز، این اعتبار به پروژه تزریق خواهد شد و اجرای آن براساس برنامه طراحی شده باید در مدت 36 ماه به پایان برسد که تلاش می‌کنیم پروژه را در زمانی زودتر از برنامه محقق کنیم.
 
مدیرعامل شرکت اویک با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات ساخت این پروژه تامین شده است، یادآور شد: اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ملی، منابع تسهیلات داخلی و اعتبارات جاری شرکت اویک تامین خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه پروژه ان. ‌جی. ‌ال 3100 دهلران روزانه 270 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت دریافت می‌کند، تاکید کرد: با راه‌اندازی این واحد، روزانه یک هزار و 170 بشکه میعانات گازی ترش، 74 میلیون فوت ‌مکعب گاز شیرین و 105 میلیون فوت‌ مکعب گاز سبک ترش تولید می شود.
 
محمدی یکی از مهمترین مزیت‌های این پروژه را جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت در منطقه دهلران اعلام کرد و گفت: خوراک این واحد از میدان‌های نفتی دهلران، چشمه خوش، پایدار غرب و آذر تامین می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مالکیت این پروژه با شرکت سرمایه‌ گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است و اجرای آن به ‌صورت EPCF به شرکت اویک واگذار شده و عملا تامین مالی پروژه به عهده ما است.
 
به گفته وی، همه مراحل اجرای این پروژه شامل طراحی پایه، طراحی تفصیلی، ساخت و نصب و راه ‌اندازی با گروه مهندسی و ساختمان صنایع نفت است.
 
محمدی با اشاره به اجرای این پروژه در 2 فاز ادامه داد: در مرحله نخست، طرح با دریافت 135 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت به بهره‌برداری می‌رسد و بتدریج با افزایش میزان خوراک از میادین در حال توسعه، فاز دوم پروژه را هم اجرایی خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه این پروژه به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: در اوج عملیات اجرایی کار، نزدیک به 2 هزار نفر در بخش‌های ساخت، اجرا و تکمیل پروژه حضور خواهند داشت که بیش از 60 درصد نیروهای اجرایی از بومیان منطقه خواهند بود./م
دنیای اقتصاد

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار