سعیدهژبری؛
مدیرکل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان ایلام گفت:صاحبنظران علوم مختلف اولین بحثی راکه درهرکشوری مورد مطالعه قرارمی دهندآموزش و پرورش آن جامعه است چرا که زیربنای توسعه و محرک اقتصادی و اجتماعی هرکشوراست.
کد خبر: ۳۸۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 20 February 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛نوزدهمین جلسه مجمع خیرین مدرسه سازبدره که از سال 1380 با هدف جلب کمک های خیرین راه اندازی شده است امروز و با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان ایلام ومدیران شهرستانی برگزارشد.
 
 مدیرکل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان ایلام درسخنرانی خود دراین مجمع گفت :براساس سند تحول بنیادین  درافق 1404 مدارس کشورما مدارس زندگی هستند که قابلیت آموزش و پرورش انسان توانمند وخلاق راداشته باشند.
 

 
هژبری افزود:همانطور که مقام معظم رهبری گفته اند هزینه برای آموزش و پرورش ،سرمایه گذاری است که باید به پرورش انسان هایی خلاق ،دارای مکارم اخلاقی ،علمی ،ورزشی و هنری اقدام نماید.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس ایلام به نقش آموزش و پرورش درجامعه اشاره کرد وگفت :آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه مانند بیکاری ،اعتیاد،طلاق وبزهکاری ها با آموزش و پرورش موثر وکارآمدقابل پیشگیری و حل هستند.
 
وی یادآورشد:اگرهزینه هایی که صرف زندان ها ،نگهداری و کنترل معتادان و دیگرمشکلات اجتماعی می شود درآموزش و پرورش پویا و خلاق و به روز انجام شود شاهد هیچ کدام از این مشکلات نخواهیم بود.
 
فرمانداربدره درسخنان خوددرجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بدره اظهارکرد:دولت علی رغم مشکلات فرارو و تحریم های فراوان تلاش و عزم خود را در محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی متمرکز کرده است .
 
سیرس مرادحاصلی افزود:سهم بسیار مناسبی از بودجه های شهرستانی را به آموزش و پرورش اختصاص داده ایم تا نیازهای فراوان این بخش پاسخ داده شوند.
 
وی گفت :دردهه فجر امسال  طرح هایی در حوزه آموزشی شامل کلنگ زنی دوباب مدرسه در دولگلاب وچشمه شیرین با اعتبار8میلیاردو420 میلیون ریال انجام شدکه 6 میلیارد ریال آن از محل کمک خیرین مدرسه سازتامین شده است .
 
مدیر آموزش و پرورش بدره در این مراسم گفت :پژوهش سرای دانش آموزی بدره با مشارکت 850 میلیون ریالی خیرین نوسازی و تجهیز شده است وبا تکمیل آن می تواند به یکی از مهم ترین محل های پژوهشی و مطالعاتی بدل گردد.
 
مختارحیدربیگی افزود:آسفالت 5 هزار مترمربع از حیاط مدارس تحت پوشش،هوشمند سازی 10 مدرسه ابتدایی ،ساخت دبستان 6 کلاسه شهرک ولیعصر با 8میلیارد ریال اعتبار،مقاوم سازی و کلنگ زنی سه واحد آموزشی جدید نیز ازجمله اقدامات دولت تدبیر و امید دربدره بوده است .
 
امام جمعه بدره نیزدراین مراسم به نقش تعالیم دینی در ترویج فرهنگ همیاری اشاره کرد وگفت :همیاری اجنماعی و تحقق عدالت اجتماعی دیشه در فلسفه تشریع و نبوت داردکه درتعالیم همه انبیای الهی وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین زمانی موسوی اظهارکرد:تاکید فراوانی دردین اسلام برموضوع همیاری و مساعدت همگانی شده است و اشاره شده که مومنین علاوه برکار خیر باید دراین امر مسابقه دهند و بریکدیگرپیشی گیرند.
 
درپایان این مراسم با اهدای لوح سپاس به صورت نمادین از چند نفر از خیرین مدرسه ساز که به این امر اجتماعی و معنوی کمک کرده اند تقدیربه عمل آمد./م

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار