معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در بخش مالی و پرداخت تسهیلات و در قالب طرح رونق تولید تاکنون به 90 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال تسهیلاتی معادل 508 میلیارد ریال پرداخت شده که تمامی این واحدها احیا و به چرخه تولید دوباره بازگشته اند.
کد خبر: ۳۸۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 21 February 2017
تدابیر و اقدام های لازم برای خارج کردن واحدهای تولیدی متوقف و نیمه فعال استان از رکود و بازگشت آنها به چرخه تولید و اشتغال در حال انجام است.


به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا محمدرحیمی  با اشاره به چگونگی رفع موانع سر راه بخش تولید این استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کارگروه ویژه ای با عنوان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای فعال شدن دوباره واحدهای راکد و نیز عملیاتی شدن طرح های تولیدی در استان تشکیل شده و تاکنون اقدام های موثری نیز در این ارتباط انجام داده است.
 
وی افزود: در این مدت (ابتدای سال تاکنون) 29 نشست کارگروه رفع موانع تولید با حضور مدیریت ارشد استان و دستگاه های ذیربط در حوزه های مختلفی چون تامین مالی و تسهیلات، تعیین و تکلیف بدهی های معوق، امور زیربنایی، تامین مواد اولیه، تامین سوخت، مباحث بیمه ای و مالیاتی و امور کارگری برگزار شده است.
 
 
محمد رحیمی با بیان اینکه گام های عملی برای خارج کردن واحدهای تولیدی ایلام راکد و نیمه فعال همچنان ادامه دارد، از عملکرد برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: برخی بانک ها هیچ گونه همکاری در اجرای طرح احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان ندارند.
 
وی از مسئولان بانک های عامل استان خواست در اجرای طرح احیای واحدهای راکد مشارکت بیشتری داشته باشند تا زمینه برای فعالیت دوباره و اشتغال آفرینی این واحدها در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
 
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: با همکاری بانک های عامل و مجموعه مدیریتی ارشد استان و کارگروه ستاد رفع موانع تولید، تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری تعداد واحدهای دریافت تسهیلات رونق تولید از 90 واحد به بیش از 100 واحد تولیدی افزایش یابد.
 
به گزارش ایرنا، 523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است.
 
تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب 144 و 43 واحد است که برای بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
 
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل استان ایلام نیز با سرمایه گذاری هزار و 302 میلیارد ریال قابل احیا، فعال سازی دوباره و بازگشت به چرخه کار و تولید هستند.
 
نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه جزو مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می روند.
 
استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برغم برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر کشور محسوب می شود. /م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار