دبیر هیات عالی گزینش کشور؛
دبیر هیات عالی گزینش کشور گفت:رعایت مفاد قانونی و دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوطه در گزینش افراد باید سرلوحه رفتار گزینش گران قرار داشته باشد.
کد خبر: ۳۸۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 21 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛اسدالله وطنی روز سه شنبه در نشست شورای هم‌ اندیشی هسته ‌های گزینش استان ایلام اظهار کرد: در سال های ابتدای شکل گیری نظام اسلامی، برخی تندروی ها در گزینش افراد صورت می گرفت که باعث می شد حتی افراد دارای صلاحیت نیز نتوانند از این فیلتر عبور کنند.
 
وی افزود: با توجه به این وضعیت امام راحل در سال 61 حکم تمامی عوامل گزینش قبلی را لغو و دستور تشکیل هسته های گزینش جدید را صادر کردند.
 
دبیرهیات عالی گزینش کشور یادآور شد: رعایت مفاد قانونی و دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوطه در گزینش افراد باید سرلوحه رفتار گزینش گران قرار داشته باشد و بدور از اعمال سلیقه شخصی و جناحی تلاش کنند افراد واجد شرایط در مسند امور قرار گیرند.
 
وطنی تاکید کرد: گزینش گران باید چند بار پرونده افراد را بازبینی کنند و فقط با یک‌بار، نسبت به رد یا تایید صلاحیت فرد اقدام نکنند ضمن اینکه همه ویژگی‌ های فرد را مد نظر داشته باشند.
 
وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری گزینش را همانند پل صراط تشبیه می کنند، گفت: بیان این مساله حساسیت این امر را نشان می دهد که افراد شاغل در این مسئولیت باید با دقت ویژه نسبت به رسیدگی به صلاحیت افراد اقدام کنند.
 
دبیرهیات عالی گزینش کشور اضافه کرد: به هر میزان بتوانیم زمینه افراد توانمند تر را به بدنه دستگاه های اجرایی فراهم کنیم، پویایی و بهره وری آن سازمان نیاز ارتقا می یابد.
 
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: گزینش تأثیر عمیقی بر حفظ سلامت اداری و اثربخشی دستگاه های اجرایی دارد.
 
محمدرضا مروارید افزود: موضوع گزینش از ابتدای انقلاب به یک چالش جدی تبدیل شده بود و برخی سخت گیری ها نارضایتی هایی را به دنبال داشت.
 
وی تاکید کرد: با فرمان هشت ماده ای امام راحل و تشکیل شورای عالی گزینش، تحول بزرگی در این حوزه ایجاد شد و وضعیت ایجاد شده قبلی سر و سامان بهتری پیدا کرد.
 
استاندار ایلام یادآور شد: نظام های مختلف با وجود تفاوت دیدگاه ها و اصول دارای خطوط قرمز و اعمال گزینش هستند که این وضعیت با توجه به اعتقادات دینی در ایران از حساسیت بیشتری برخوردار است.
 
مروارید گفت: با وجود حساسیت موضوع گزینش کمترین شکایتی از سوی مردم از این حوزه صورت می گیرد و در طول چهار سال فعالیتم در این استان تاکنون با مورد و شکایت خاصی در این زمینه روبرو نبوده ام./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار