فرماندار ایلام بر لزوم نظارت ویژه و تنظیم بازار در آستانه نوروز تاکید کرد و گفت:مسوولان ستاد تنظیم بازار شهرستان باید به گونه ای کنترل بازار را در دست گیرند که مردم با احساس آرامش و اعتماد در روزهای پایانی سال مایحتاج خود را تهیه کنند.
کد خبر: ۳۸۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 21 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛معروف بسطامی روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان اظهار کرد: در این ایام بازار باید به طور مستمر پایش شود و برای تامین و توزیع به‌ موقع اقلام برنامه‌ ریزی صورت گیرد و بر عرضه کالا نظارت شود.
 
وی با بیان اینکه مایحتاج عمومی مردم برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروز باید به اندازه کافی تامین شود، افزود: سیاست دولت کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت در محصولات و فرآورده‌های غذایی است.
 
فرماندار ایلام بر لزوم جلوگیری از افزایش غیرمنطقی کالاها اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان شهرستان تلاش کنند تا میوه‌های مورد نیاز مردم در زمان مناسب و متناسب با نیاز مردم تهیه و در دسترس عموم قرار گیرد.
 
بسطامی با بیان اینکه تثبیت قیمت باید اولویت عرضه میوه در ایام نوروز برای مردم باشد، گفت: با ارائه میوه با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب توسط دولت و نظارت بر عرضه محصولات به صورت شبانه ‌روزی علاوه بر حذف واسطه‌گری و دلالی بر قیمت میوه از وارد آمدن شوک به بازار میوه و افزایش ناگهانی قیمت میوه در ایام عید جلوگیری خواهد نمود.
 
وی همچنین خواستار تشدید نظارت و کنترل بر بخش حمل و نقل جاده ای در ایام طرح نوروزی در سطح شهرستان شد و افزود: تمامی اعضای ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان باید آمادگی کامل برای خدمت به مردم و مسافران عزیز را در ایام پایانی سال و عید نوروز داشته باشند.
 
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: عمده ترین مشکل استان در حوزه تنظیم بازار و تره بار نبود میدان عمده تره بار است که بخشی از عدم کیفیت میوه و اختلاف قیمت ها مربوط به این مساله است.
 
مهدی شریفی از انجام بیش از 60 هزار بازرسی و تشکیل 2 هزار و 300 پرونده در این زمینه خبر داد و افزود: باید تلاش کنیم تا به دنبال بستر و ایجاد رقابت مناسب و حذف انحصار
باشیم.
 
وی از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه ایام عید نوروز در این استان با حضور 30 اکیپ بازرس و کارشناس خبر داد و تاکید کرد: در این طرح نظارت و افزایش گشت های بازرسی واحدهای صنفی مورد نظر به ویژه واحدهای عرضه کالاها در اولویت نظارت قرار دارد.
 
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: 60 بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستان ها در این ایام بر فعالیت بازار و واحدهای صنفی، میادین میوه و تره بار نظارت و بصورت مداوم گروه های کالایی پر مصرف را رصد و پایش می کنند.
 
شریفی از تامین سیب و پرتقال مورد نیاز استان در چارچوب میوه طرح تنظیم بازار برای عید نوروز خبر داد افزود: سیب مورد نیاز این ایام تامین شده و به زودی پرتغال مورد نیاز نیز تامین می شود./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار