نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا گفت:ترامپ مسیر بسیار نامناسب و غیرعقلانی در مواجهه با جمهوری اسلامی در پیش گرفته که نشان از عدم درک ملت و دولت ایران و ناپختگی وی در اتخاذ مواضع سیاسی است.
کد خبر: ۳۸۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 22 February 2017

 

 
به گزارش تابناک ایلام ؛ سلام امینی اظهار کرد: آمریکایی ها پیش از این در خفا و پنهانی و در لوای تبلیغات مسموم و پوشش آزادی بیان اعمال جنایتکارانه خود را پیش می بردند ولی از زمانی که ترامپ در این کشور سر کار آمده اقدامات آنها عیان و آشکار شده و ماهیت اصلی این دولت استکباری برای مردم دنیا روشن شده است.


وی افزود: فرمان اخیر رئیس جمهوری این کشور در ممانعت از ورود اتباع ایران و 6 کشور دیگر خوی سلطه گری و استعماری مقامات آمریکایی را بیش از پیش نمایان کرد و نشان داد منافع آمریکایی ها همواره در تضاد با حقوق دولت ها و ملت های محروم و مستضعف است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده هیچگاه در مقابل کسانی که بخواهند حقوق و آزادی های آنان را پایمال کنند، کوتاه نخواهد آمد و در برهه کنونی نیز با تمام توان در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکایی ها ایستادگی می کند.


امینی تاکید کرد: کشورهای استکباری به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اشکال مختلف تلاش کرده اند در مسیر پیشرفت و توسعه ملت ایران مانع ایجاد کنند که جنگ هشت ساله با عراق، ترحیم های اقتصادی و انزوای سیاسی از مهمترین این مشکلات بود ولی ملت ایران با اتکای به وحدت ملی و توانمندی های داخلی در برابر این موانع ایستادگی کرد و این مسائل نتوانسته خللی در ادامه راه ایجاد کند.


وی گفت: ملت و دولت ایران با دیپلماسی هوشمندانه در کنار حفظ اقتدار و دستاوردهای ملی نه تنها در مقابل این هجمه ها ایستادگی کرد بلکه روز به روز نیز با قدرت بیشتر به مسیر روشن و پرافتخار خود ادامه می دهد.


نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف سابقه سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا افزود: رئیس جمهور به عنوان قدرتمندترین فرد در این کشور جامعه جهانی را تهدید می کند و با اقدام نسنجیده و نابخردانه خود در مدت کوتاه تصدی این مسئولیت، آمریکا را در یک انزوای بین المللی قرار داده بطوری که حتی متحدان سنتی این کشور نیز دل خوشی از سیاست های ترامپ ندارند.


امینی ادامه داد: ترامپ پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره ملت ایران را تهدید کرده و به نظر می رسد هدف اصلی وی از این اقدامات منحرف کردن اذهان آمریکایی ها از مشکلات داخلی این کشور و توسعه پروژه ایران هراسی در بعد بین المللی است.


وی اظهار کرد: منع صدور ویزا برای اتباع ایران مغایر با توافق هسته ای است و بر اساس برجام هر اقدامی از سوی کشورهای 1+ 5 که جنبه تحریمی داشته باشد با مفاد توافقنامه در تضاد است و ایران این حق را به خود می دهد که اقدامات متقابل را در برابر این مواضع خصمانه در دستور کار قرار دهد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با اشاره به دستبند زدن به کودک پنج ساله در نتیجه اجرای فرمان ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور یادآور شد: این موضوع بار دیگر مساله حقوق بشر آمریکایی را که بنگاه های تبلیغاتی غرب آن را در بوق و کرنا می کنند زیر سوال برد.



امینی اضافه کرد: مسئولان کشورمان تاکنون در مقابل این تهدیدها با رویکرد عقلانی همراه با صبر و آرامش برخورد کرده اند و این رویه آمریکایی ها بیش از آنکه منافع کشورمان را با خطر مواجه کند چهره کریه این کشور را در ابعاد بین المللی تیره تر کرده و برای آمریکایی ها گران تمام خواهد شد.


وی لزوم دوری از اتخاذ مواضع احساسی را در مقابله با این تهدیدها مورد تاکید قرار داد و گفت: بهترین پاسخ به این رویکرد جدید آمریکایی ها عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است که فرمودند البته ما از این آقای تازه آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرد و با نشان دادن چهره واقعی آمریکا حرف های 38 سال گذشته جمهوری اسلامی را درباره فساد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دستگاه حاکم این کشور ثابت کرد./م

ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار