دانش آموز مقطع ابتدایی ناحیه یک زنجان بر اثر قراردادن مهره منچ در دهان و پریدن ناگهانی آن به گلو، پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۳۸۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 22 February 2017
 
 
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان با تایید وقوع این حادثه تلخ و ناگوار، گفت: این اتفاق 24 بهمن امسال در مدرسه 13 آبان ناحیه یک شهر زنجان واقع در منطقه اسلام آباد اتفاق افتاد که متاسفانه دانش آموز حادثه دیده پس از انتقال به بیمارستان و پس از چند روز مداوا و درمان به کام مرگ فرو رفت.

رهبر طوماری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پدر این دانش آموز با خرید منچ، فرزندش را شاد و مسرور می کند اما این خوشحالی با به دهان گذاشتن مهره منچ و پریدن آن به گلو، رنگ باخته و مرگ تلخی را رقم می زند.

وی اظهار کرد: پس از اینکه مهره منچ در زنگ تفریح و در حیات مدرسه به گلوی این دانش آموز می پرد وی به خاطر ناراحتی در این قسمت از بدن و احساس خفگی، به دفتر مدرسه مراجعه و درخواست کمک می کند که مسئولان مدرسه نیز بلافاصله با اورژانس تماس می گیرند تا بلکه شی خارجی از گلوی این دانش آموز بیرون آورده شود.

طوماری افزود: عوامل اورژانس نیز پس از عزیمت به محل حادثه، پس از انجام اقدامات درمانی، بی درنگ این دانش آموز حادثه دیده را به منظور نجات جان به بیمارستان انتقال می دهند که گویا پس از چند روز زنده ماندن در حالت کما در نهایت به کام مرگ فرو می رود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: ساعت 16:55 عصر روز 24 بهمن امسال، عوامل اورژانس مستقر در پایگاه الهیه زنجان در جریان حادثه قرار گرفته و به فاصله پنج دقیقه بر بالین این دانش آموز حاضر می شوند.

جواد مرادی افزود: عوامل اورژانس، اقدامات درمانی پیش بیمارستانی (اکسیژن رسانی و ماساژ سینه) را بر روی این دانش آموز 11 ساله که دچار ایست قلبی - تنفسی شده و فاقد هرگونه علایم حیاتی بوده، انجام می دهند و نامبرده را به بیمارستان امام حسین (ع) انتقال می دهند.

وی اظهار کرد: گفته می شود در بیمارستان علایم حیاتی این دانش آموز حادثه دیده باز می گردد اما متاسفانه این دانش آموز دچار مرگ مغزی شده و در نهایت تسلیم مرگ می شود.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان نیز گفت: وقتی این دانش آموز از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان آورده شد علایم حیاتی در وی کامل نبود اما با تلاش های صورت گرفته قلب بیمار برگشت اما عملکرد مغز برنگشت و برای نجات جان به بخش آی سی یو منتقل شد.

دکتر عباس مرتضوی افزود: تیم پزشکی بیمارستان ازجمله متخصص کودکان، متخصص داخلی، متخصص جراحی عمومی، متخصص بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص قلب کودکان، بر بالین این پسربچه حادثه دیده حاضر شدند اما وی را فاقد علایم مغزی یافتند.

وی اظهار کرد: پزشکان وجود جسم خارجی که محل ورود هوا به ریه ها را سد کرده بود را مشاهده و مشخص شد که این شی خارجی مهره بازی منچ بوده است.

مرتضوی افزود: همه علایم اندام های بدن به جز قلب از کار افتاده بود که در نهایت عملکرد مغز به حالت اولیه برنگشت و در نهایت به رغم تلاش پزشکان و مراقبت های ویژه، این دانش آموز یکم اسفند فوت کرد./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار