مروری بر روزنامه های چهارشنبه چهارم اسفندماه؛
روزنامه های امروز، بیانات دیروز رهبر انقلاب در کنفرانس فلسطین و همچنین برخی تحلیل ها در این باره را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی موضوعات سیاسی از جمله انتخابات و برخی اعلام نامزدی ها و برداشت ها از آن، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۳۸۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 22 February 2017

روزنامه های امروز، بیانات دیروز رهبر انقلاب در کنفرانس فلسطین و همچنین برخی تحلیل ها در این باره را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی موضوعات سیاسی از جمله انتخابات و برخی اعلام نامزدی ها و برداشت ها از آن، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، بیانات دیروز رهبر انقلاب در کانون توجه روزنامه هاست.

تعدادی از مسئولان کشور طرفدار احمدی‌نژادند!/ کینه توزی‌ به سینما 

محمد صیرفی در یادداشتی در روزنامه کیهان درباره موضوع فلسطین نوشت: «مردم مظلوم و آواره فلسطین باید از رئیس‌جمهور جدید آمریکا بسیار تشکر کنند! چرا؟! بخوانید! نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پس از نخستین دیدار رسمی خود در کاخ سفید، در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند و دونالد ترامپ گفت؛ اعتقادی به راه حل دو دولتی برای مناقشه فلسطین ندارد. نتانیاهو هم مدعی شد رژیم اسرائیل باید بر تمام منطقه میان رود اردن و ساحل مدیترانه حاکمیت داشته باشد و نمی‌تواند ظهور کشور مستقلی به نام فلسطین را در کنار خود بپذیرد. برخی تحلیلگران این کنفرانس مطبوعاتی را مراسم تشییع جنازه راه‌حل دو دولتی برای مناقشه فلسطین توصیف کرده‌اند. رژیم صهیونیستی به خوبی واقف است که تشکیل کشور و دولت مستقل فلسطینی، آغاز روندی است که به فروپاشی این حکومت جعلی منجر می‌شود. تشکیل یک دولت واحد یهودی در کل سرزمین‌های اشغالی نیز تل‌آویو را با دو گزینه مواجه می‌کند. اگر به صورت طبیعی فلسطینی‌ها از حقوق کاملی برخوردار باشند، طی یک روند دموکراتیک و آزاد آنان حاکم خواهند شد. چرا که حتی بدون احتساب فلسطینی‌های آواره نیز، آنان نسبت به صهیونیست‌ها در اکثریت هستند. در غیر این صورت اسرائیل تبدیل به یک حکومت آپارتاید می‌شود. دولتی با دو قانون؛ یکی برای صهیونیست‌ها و دیگری برای فلسطینی‌ها که براساس تجربه بین‌المللی سرنوشت چنین دولت‌هایی نیز در نهایت مشخص است.

در این سوی میدان نیز تکلیف روشن است. صهیونیست‌ها هرگز بر اساس قوانین بین‌المللی و اصول انسانی و با مذاکره گامی عقب ننشسته و امتیازی نداده‌اند. آنچه رویای نیل تا فرات آنان را به کابوس مبدل و عقب‌نشینی را به آنها تحمیل کرد، تنها مقاومت بود. فلسطین از نهر تا بحر برای فلسطینی‌هاست و عقب‌نشینی از این آرمان به خیال دستیابی به صلح، نتیجه‌ای جز جری‌تر شدن غاصبان صهیونیست نخواهد داشت.»

تعدادی از مسئولان کشور طرفدار احمدی‌نژادند!/ کینه توزی‌ به سینما 

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «اتحاد ملي ضرورتي ملي براي فلسطين است» سخنان رهبر انقلاب را پوشش داده است.

انتخابات 96 و تحولات منطقه 


اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در گفت و گو با روزنامه آرمان با عنوان «تعدادی از مسئولان کشور طرفدار احمدی‌نژادند!» بیان داشته: «این‌طور نیست که رأی آقای احمدی‌نژاد در جامعه صفر باشد. آقای احمدی‌نژاد در مجلس فعلی طرفدار دارد، در جامعه عده‌ای طرفدارش هستند و عده‌ای از مسئولان کشور نیز طرفدار او هستند. اما در انتخاباتی که گذشت، مشاهده کردیم که تفکر آقای روحانی پیروز شد. این امر به این معنا نیست که سایر تفکرات طرفدار ندارند.»

 

مهدی روشن دل در گزارشی در روزنامه قانون با عنوان «لهجه عـربي استانبول» نوشت: «گستاخی های ترکیه و دارو دسته اردوغان در قبال ایران، تمامی ندارد. یک روز شال و کلاه می کنند می آیند ایران و از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی حرف می زنند و عکس می‌اندازند و از طرف دیگر، تا یک مقام خارجی ضد ایرانی را می‌بینند به قول بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، جوگیر می شوند و علیه ایران، موضع گیری می کنند. با اینکه همه دنیا فهمیده که ترکیه اتوبان تروریست ها برای ورود به عراق و سوریه است، با پر رویی تمام، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر یا حمایت از تروریسم متهم می کند!

اردوغان، رئیس جمهور اقتداگرای ترکیه که‌چندین‌سال است نبض امور امنیتی از دستش خارج شده و هر دو روز یک بار، تروریست‌ها گوشه‌ای از ممکلت نئوعثمانی را منفجر می‌کنند، در وقاحت سیاسی و دیکتاتور بازی، گوی سبقت را از برخی کشورهای آفریقایی ربوده و چنان به هوچی‌گری می پردازد که گویی می‌تواند نشانه‌ها و شواهد هم‌پیاله بودن با داعشی ها را از دنیا، پنهان کند.

یک روز، سند نفت خریدن دار و دسته اش از داعش رو می‌شود، روز دیگر ارتباط فرزندش با معاونان البغدادی و یک روز دیگر نیز راه دادن به ترویست‌ها برای رفتن به سوریه و عراق. آش اقدامات اردوغان آن‌قدر شور شده که ما ه‌هاست صدای اتحادیه اروپا را در آورده و آن‌ها نیز مدام پیغام های هشدارآمیز به آنکارا می دهند.

حتی بروکسل، الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را دست کم تا 10 سال دیگر به حالت تعلیق در آورده است. با این حال، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، به خود اجازه می‌دهد که علیه سیاست داخلی کشورمان حرف بزند و در امور داخلی ما دخالت کند.»

علی خرم در یادداشتی در روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «توطئه عليه ايران در غياب اوباما» نوشت: «کنفرانس امنيتي مونيخ از توطئه منطقه‌اي عليه ايران پرده برداشت و نشان داد چگونه عربستان و اسرائيل آشکارا متحد يکديگرند و عليه ايران در حال طراحي بزرگ هستند و ترکيه به‌ظاهر دوست ايران هم در چه حدي از دشمني و نفاق عليه ايران نقش فعال دارد و در سفر چند روز پيش آقاي اردوغان به عربستان و بحرين اجزای اين توطئه را با يکديگر تنظيم کرده‌اند. اين توطئه منطقه‌اي امری جديد نيست؛ ولي دشمني ترامپ با ايران باعث شده رقبا و دشمنان منطقه‌اي ايران جرئت پيدا کرده و نيات خود را عجولانه برملا کنند.»

حمله به یک منتقد

تعدادی از مسئولان کشور طرفدار احمدی‌نژادند!/ کینه توزی‌ به سینما 

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با تیتر «کینه توزی‌ به سینما» نوشت: «گزارش عملکردی که مسعود فراستی منتقد همیشه معترض برنامه هفت درباره جشنواره سی و پنجم فجر به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه داده حسابی جنجال ساز شده است. آنچه در گزارش جلسه منتقدین با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر آورده شده صحبت‌هایی از مسعود فراستی است در زیر سوال بردن کلی جشنواره فجر. در بین صحبت‌های فراستی یک جمله مهم وجود داشت که سید صادق طباطبایی نژاد آن را این چنین نقل کرد: «این منتقد سینما با انتقاد جدی به فیلم سینمایی «گشت ۲» این فیلم را اثری مستهجن خوانده که نمی‌توان به اتفاق خانواده به تماشای آن نشست، لذا قرارشد این فیلم قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.» این جمله فراستی وقتی اهمیت پیدا کرد که بلافاصله احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در اعلام نتایج و ارزیابی کمیسیون فرهنگی از جشنواره فیلم فجر گفت:« برخی از آثار نمایش داده شده از نظر نمایندگان مقبول نبود و به طور مثال دیالوگ‌های فیلم «گشت 2» را در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران ندیدند، ضمن آنکه قاعدتا باید نقش کمیسیون فرهنگی مجلس در اعمال نظر بیشتر شود.» اما سخنان مسعود فراستی که همیشه جنجال برانگیز بوده و واکنش های فراوانی را به دنبال داشته این بار نیز بدون واکنش نماند و حمید فرخ نژاد که هم بازیگر اصلی فیلم «گشت 2» و هم یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است، نامه شدیداللحنی آن هم به زبانی کاملا کوچه بازاری خطاب به منتقد «هفت» نوشت. بازیگر کاربلد سینمای ایران در این نامه خطاب به مسعود فراستی نوشت: «داری چیکار میکنی با خودت مرد؟ کجا داری میری؟ خدا شاهده دلم گرفت، نوشتن جون کلامو ادا نمیکنه، اینی که میگم به والله تحقیر توش نیست.»

آیدین سیار سریع در روزنامه قانون در مطلب طنزی با عنوان «مشروح جلسه فراستی با کمیسیون فرهنگی مجلس » نوشت: «کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه‌ای را با منتقدین دوره اخیر جشنواره فجر برگزار کرده که از سه منتقد دعوت شده تنها مسعود فراستی به علت علاقه‌ای که به مقوله‌ای به نام کمیسیون دارد، در جلسه حضور پیدا کرده و گفته اگر فشارهای برنامه هفت نبود داوران به ماجرای نیمروز رای نمی‌دادند و همچنین از فیلم گشت ارشاد 2 انتقاد کرده و گفته نمی‌شود آن را با خانواده دید! در ادامه مشروح گفت‌وگوی این بزرگوار با آن بزرگواران را خواهید خواند:

اعضای کمیسیون: خب آقای فراستی شما به چی انتقاد دارین؟

فراستی: من به همه چی انتقاد دارم. به اینا، به اونا، به شما.

اعضای کمیسیون: چی؟ به ما؟

فراستی: ببخشید اینجا کجاست؟

اعضای کمیسیون: اینجا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است.

فراستی: من غلط بکنم انتقادی داشته باشم. من اصلا منتقد نیستم، گیلاسم. اجازه بدید شونه‌هاتونو بمالم.

اعضای کمیسیون: لازم نیست. ببینید آقای فراستی... راستش ما فرصت نکردیم که نظارت کاملی روی جشنواره فجر داشته باشیم. لذا احساس می‌کنیم متاسفانه شرایطی فراهم بوده که هم مردم هم سینماگران در جشنواره احساس راحتی می‌کردند.

فراستی: متاسفانه همین‌طوره.

اعضای کمیسیون: خب حالا قضیه چی بوده؟

فراستی: ببینید مساله اینه که چند وقت پیش غرب گروهی از نیروهای آموزش دیده‌اش رو در پوشش داوران جشنواره فجر طی یک عملیات پیچیده به ایران منتقل می‌کنه.

اعضای کمیسیون (با تعجب): چطور ما چیزی نفهمیدیم؟

فراستی: چون این داورها رو یه جوری وارد کردن که کسی نفهمیده!

اعضای کمیسیون: آخه چه جوری؟

فراستی: یادتونه چند وقت پیش یه کوادکوپتر در آسمان پرواز می‌کرد؟

اعضای کمیسیون: آره آره!

فراستی: شاید باورتون نشه ولی این کوادکوپتر حامل این نیروها بود!

اعضای کمیسیون: جل الخالق! مگه تو کوادکوپتر آدم جا میشه؟

فراستی: اینا آدم‌های معمولی نیستن که، آموزش دیده‌ان. مثل بطری‌های آب معدنی سیستم کاهش حجم دارن.

اعضای کمیسیون: عجب!

فراستی: حالا کنترل کوادکوپتر فکر می‌کنید دست کی بود؟

اعضای کمیسیون: دست کی بود؟

فراستی: همین حجت ایوبی! ريیس سازمان سینمایی.

اعضای کمیسیون: اَاَاَاَع! چقدر سینمایی.

فراستی: بله... آدم هر چی می‌خوره از خودی می‌خوره. مثل من. این داورهای دو تابعیتی به این شکل وارد کشور شدن و قصد داشتن نقشه‌های شوم‌شون رو پیاده کنن.

اعضای کمیسیون: نقشه‌شون چی بوده؟

فراستی: جلوگیری از دادن جایزه‌ها به فیلم ماجرای نیمروز!

اعضای کمیسیون: ای نامردا...

فراستی: ولی من و بهروز شبونه ریختیم تو لونه‌شون و نقشه‌هاشون رو خنثی کردیم. فقط یکی‌شون از دست‌مون فرار کرد و رفت فیلم ساخت.

اعضای کمیسیون: کی!؟

فراستی: شخصی با نام مستعار سعید سهیلی.

اعضای کمیسیون: خب این آقا چه کار کرده؟

فراستی: فیلم مستهجنی ساخته که آدم روش نمیشه با خانواده بشینه نگاه کنه. من واقعا از گفتنش شرمم میاد ولی چون دلسوز هنر و ادب این مملکتم به خصوص ادب مملکت باید بگم که این آقا تو فیلمش نشون میده که یک سری میرن تو ون گشت ارشاد و اعمال غیراخلاقی بروز میدن. مخصوصا حمید فرخ نژاد!

اعضای کمیسیون: خب خیلی ممنون. ما باز مزاحم‌تون میشیم.

فراستی: خواهش می‌کنم. من باز اگه موردی دیدم زنگ می‌زنم بهتون.

نتیجه جلسه: نايب ريیس کمیته فرهنگ، هنر، رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آقای مطهری درخصوص-حرکت به سمت سینمای خصوصی در اعمال ممیزی‌ها چقدر تاثیر خواهد گذاشت- صحبت کرد و آقای فراستی نیز گفت: اکنون نیز با وجود اعمال ممیزی‌ها، شاهد تولید فیلم‌های بسیاری بدون رعایت شئونات بوده و حتی به تازگی فیلمی که برای زنان کلاه‌گیس گذاشته‌اند، ساخته شده است.»

 طرح از روزنامه شهروند
تعدادی از مسئولان کشور طرفدار احمدی‌نژادند!/ کینه توزی‌ به سینما

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار