وقتی همه دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است باید ایده های نو و تفکر برتر، جانشین افکار پوسیده گذشته شود تا بتوان در جریان تحول و فناوری های نوین افراد را جذب کرد و راه های نو آورانه را برای خلق ایده های جدید پیش پای افراد گشود.
کد خبر: ۳۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 23 February 2017

  به گزارش تابناک ایلام ؛ این روزها با پیشرفت روز افزون فناوری و دهکده ای شدن جهان و گسترش فضای مجازی آنقدر حوزه های مختلف تحت تاثیر قرار گرفته اند که اگر کمی خلاق باشی و نو آور، می توانی در این دریای وسیع اطلاعات تو هم سهمی بسزایی در ایده پردازی جدید و خلاقانه داشته باشی به شرط آنکه بدانی چطور و چگونه کار کنید.


وقتی در کشورهای پیشرفته روزانه بیش از سه هزار استارتاپ برگزار می شود و در همه بخش ها ایده های نو و خلاقانه برای سرمایه گذاران از سوی افراد خلاق و جوان مطرح می شود باید سوال ابتدایی چیستی استارتاپ را پاسخگو بود تا بتوان برای اجرایی شدن آن دست بکار شد.

استارتاپ چیست؟
اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارتاپ را تعریف کنیم باید گفت شرکت‌های نوپایی است که با یک ایده ساده و اولیه شروع می‌شود و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد و خلق ثروت منجر می شود.


از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد.


شرکت‌هایی که با یک ایده‌ ساده شروع بکار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند و به خوبی در همه جهان نفوذ و گسترش و برتری خود را اعلام کرده اند.


استارتاپ‌ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند، برای موفقیت آنها تکنیک ‌های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.


استارتاپ ویکند همانطور که از نامش پیداست یک رویداد کارآفرینی است که به صورت جهانی ثبت می شود و در سه روز آخر هفته برگزار می‌شود و حتی نمی توان ساعت آن را تغییر داد.


در این رویداد افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آنها با رای حاضران انتخاب می‌شوند.


صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند، بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد.


در روز دوم گروه‌ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ خود می کنند.


در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص هستند و یا سابقه ایجاد استارتاپ را دارند گروه‌ ها را در جهت اجرایی کردن ایده‌های شان راهنمایی و کمک می‌کنند با این اوصاف روز دوم کاملا به اجرایی کردن استارتاپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.


با آغاز روز سوم باز گروه‌ها دور هم جمع شده و آخرین تلاش‌ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند.


عصر روز سوم زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، بطوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند از طرح خود دفاع می‌کنند، در نهایت سه تیم برتر با رای نهایی داوران انتخاب می‌شوند.


اما برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارتاپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور می کنند.


همچنین نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا که خود استارتاپ‌های موفقی را راه‌اندازی کرده‌اند با حضور در این رویداد تجربیات خود در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند.


شرکت کنندگان با حضور در این رویداد می‌توانند جواز حضور در رقابت جهانی استارتاپ‌ها را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری غول‌های فناوری همچون گوگل، آمازون و… بهره ببرند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام می گوید: با توجه به تغییر و تحول شگرفی که در دنیا رخ داده باید برای بهره از ان جوانان و دانشگاهیان را به بهره گیری از آن ترغیب کرد.


حشمت اله عسگری اظهار کرد: در استان ایلام جوانان خلاق و علاقمند و دانش آموخته دانشگاهی زیادی داریم که می توان با تشویق آنها و برگزاری استارتاپ های متعدد در حوزه های مختلف ایده های آنان را مطرح و در صورت حمایت منجر به تجاری سازی و خلق ثروت کرد.


وی افزود: اکنون سعی شده تا با همکاری دانشگاه ایلام، بخش خصوصی، فناوری اطلاعات استان، دستگاه های مرتبط و حمایت همه جانبه استانداری برای برگزاری استارتاپ ها در حوزه های متعدد جوانان را به ایده پردازی و خلاقیت آفرینی ترغیب کرد.


عسگری ادامه داد: برگزاری استارتاپ ویکند آی سی تی، استارتاپ ویکند گردشگری تاکنون در استان محقق شده است که امیدواریم با برنامه ریزی در سایر بخش ها هم استارتاپ ویکند برگزار شود.


وی تاکید کرد: استان ایلام با وجود جوانان بیکار دانش آموخته، ظرفیت های ویژه و بالا بستر مناسبی برای ارائه ایده های نو و خلاقانه دارد که می توان آنها را پرورش و حمایت کرد.


معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که شروع این حرکت ها منجر به ایجاد کسب و کارهای جدید، بهره گیری از فناوری و استفاده از تجربیات سایر کشورها و ایجاد تحول در استان شود.


به گزارش ایرنا، استارتاپ ویکند حوزه آی سی تی شهریور ماه امسال جاری و استارتاپ ویکند گردشگری نیز از روز چهارم اسفند در ایلام فعالیت خود را شروع کرده است.


در مراسم افتتاح استارتاپ گردشگری ایلام عباس برزگر یکی از کارآفرینان موفق کشور در صنعت گردشگری که با تلاش و پشتکار فراوان توانسته از فقر مطلق به یکی از موفق ترین افراد کشورمان در این عرصه تبدیل شود، شرح زندگی خود و دلایل موفقیت اش را در این صنعت برای حاضران بیان کرد.


مدیرعامل شرکت کیان نور زاگرس به عنوان مجری این استارتاپ گفت: برای 800 نفر شرکت کننده در این استارتاپ در 6 مرحله کارگاه های آموزشی برگزار شده است.


صادق صفربیگی افزود: در نهایت 107 نفر در این استارتاپ شرکت کردند و 12 نفر از مربیان تراز اول کشور در زمینه برگزاری این استارتاپ ویکند مشارکت دارند.


 استارتاپ ویکند گردشگری از عصر چهارشنبه بمدت سه روز در محل دانشگاه ایلام با حضور محمدرضا مروارید استاندار، محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، معاونان استاندار و دیگر مسئولان استان ایلام آغاز بکار کرد.
منبع بخشی از اطلاعات: اینترنت/ایرنا

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار