خطیب جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یکی از سیاست ‌های راهبردی امام و رهبری حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیزم بین‌الملل است.
کد خبر: ۳۸۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸ 24 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: بیانات ارزشمند و مهم رهبر معظم انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با شعار همه با هم حمایت از فلسطین، در راستای اهمیت مساله فلسطین و مقاومت بود.
 
وی افزود: مساله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری امام و رهبری بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقاومت در برابر اشغالگری، تجاوز رژیم اسرائیل در جهان اسلام تجلی و تبلور یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: همواره مقاومت اسلامی در مبارزه با رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی توانایی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشت و همین کارآمدی و مقاومت سبب شد رژیم صهیونیستی و قدرت‌های حامی آن شکست‌های بزرگی را تجربه کنند.
 
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید می کنند هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود، ملت‌های مسلمان و آزادی خواه با هر سلیقه و روش، تفاوت‌ در بینش‌ها و نگرش‌ها می‌توانند در یک هدف گرد هم آیند و آن تلاش برای آزادی فلسطین است.
وی اضافه کرد: این نگرش رهبر فرزانه انقلاب نشانگر بینش و رویکرد راهبردی درباره فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام است و می‌تواند نماد وحدت مسلمانان و اتحاد جهان اسلام است.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اهداف مهم و اساسی انقلاب اسلامی علاوه بر احیای ارزش های دینی و مبارزه با کقر و نفاق رونق و شکوفایی اقتصادی با الهام گیری از معارف دینی مورد نظر ائمه اطهار است.
 
امام جمعه ایلام افزود: انقلاب اسلامی با هدف برقراری عدالت اجتماعی ، رفع تبعیض و ایجاد امنیت و آرامش در زندگی مردم پایه گذاری شد و تاکنون نیز این ملت برای حفظ و استمرار انقلاباز هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکرده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: کشوری که از نظر نیروی انسانی و منابع انرژی جزء ثروتمندترین کشورهای جهان است، بخش زیادی از مردم آن در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی هستند که زیبنده نظام نیست.
 
وی بیان مساله اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری را گوشزد شد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بر خلاف تفسیرهای غلط و ناروا محدویت سازی نیست بلکه می تواند ظرفیت های زیادی را برای کشور ایجاد کند.
 
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: هسته اقتصاد مقاومتی ریشه در هویت دینی ما دارد، بر اساس سیره پیامبر اکرم (ص) اگر جامعه‌ای بخواهد قدرتمند به مباحث اجتماعی و سیاسی خود ادامه بدهد ناچار به اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری و تن پروری است.
 
وی تاکید کرد: سیره ائمه معصومین (ع) ساده زیستی و پرهیز از هرگونه اسراف بود، با توجه به گسترش تحریم های بی سابقه دشمن علیه جمهوری اسلامی مساله اقتصاد مقاومتی باید بصورت جدی توسط مسئولان پیگیری شود./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام ، خطبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار