سردار ظفری فرهنگ شهادت را برگرفته از مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: شهدا در هشت سال دفاع مقدس با درس گرفتن از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) به بالاترین مرتبه معنوی یعنی شهادت و کمال رسیدند و درس آزادگی را به ما آموختند.
کد خبر: ۳۸۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 24 February 2017
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت:برگزاری یادواره شهدای دانشجو، اقدامی فرهنگی و زمینه ساز اشاعه فرهنگ شهادت در فضای دانشگاه ها است.

به گزارش ایرنا؛ سردار مهدی ظفری در سومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نهاوند افزود: پیام شهدای دانشجو ولایتمداری، دشمن‌شناسی و صیانت از سنگر علم و اخلاق است و از دانشجویان به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا انتظار می رود که با استخراج ارزش های دوران دفاع مقدس این پیام ها را در جامعه نهادینه سازند.

وی تصریح کرد: شهدا در راه ارزش‌های اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و ما نیز به عنوان میراث دار آنان باید در حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم و محیط فرهنگی دانشگاه را معطر به یاد شهدا کنیم. 

وی اظهار کرد:عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت مجاهدت ها و جانفشانی های شهداست زیرا آنان با نثار خون خود برای همیشه فکر تجاوز به این آب و خاک را از سر دشمن بیرون کردند.

سردار ظفری فرهنگ شهادت را برگرفته از مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: شهدا در هشت سال دفاع مقدس با درس گرفتن از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) به بالاترین مرتبه معنوی یعنی شهادت و کمال رسیدند و درس آزادگی را به ما آموختند.

وی گفت: بر این اساس است که می توان گفت دفاع مقدس در حقیقت تجلی و تکرار عاشورای حسینی است و رمز پیروزی رزمندگان نیز در آن سال ها توکل به خداوند و توسل به ائمه معصومین(ع) بود.

وی زنده نگهداشته شدن یاد شهدا را نوعی عبادت و حرکت در مسیر آنان ذکر کرد و افزود: یاد و ذکر نام شهدا نوعی نشر حسنات و معروف در جامعه است و در واقع نوعی عبادت به حساب می آید که باعث نورانی شدن دلها و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن می شود.
به گزارش ایرنا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: امروز به برکت مجاهدت های شهدا و مردم انقلابی ایران نظام و انقلاب ما در اوج اقتدار قرار دارد و دشمنان ما در موضع ضعف و هراس هستند. 

سومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نهاوند با حضور مسئولین ، دانشجویان دانشگاههای نهاوند و خانواده های شهدا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس 850 شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که 12 تن از آنان شهدای دانشجو می باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار