اینکه نماینده ای نتواند از فرصت حضور یک وزیر مهم در استان بمنظور رفع مشکلات ساختاری استان و بهبود شرایط ،علیرغم فراهم بودن شرایطی نظیر منابع عظیم نفت وگاز ،نیروی کار متخصص وسایر فاکتورها بهره برداری نماید، باید هم در جا زدن استانمان در میان کوله ای از دردورنج وغبار محرومیت رانظاره گر باشیم.
کد خبر: ۳۹۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 14 March 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وبر اساس اصل تفکیک قوا ،قوه مقننه یا همان مجلس شورای اسلامی با ترکیبی از نمایندگان مردم مناطق مختلف کشور واقلیت های دینی شکل گرفته است که با استناد به وظایفی که قانون بر عهده آنها گذارده است به انجام وظیفه می پردازند.

قانونگذاری ،نظارت بر عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی و تصویب لوایح و بودجه سالیانه عمومی کشور ،وشرکت در تصمیم گیریهای کلان کشور از جمله مهمترین وظایف شناخته شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در طول چهار سال عهده داری کفالت مردم باید در آن نقش افرینی کنند.

اما در استان ایلام کمی وضع متفاوت تر است ،نماینده مردم ایلام شدن هم سخت ونفس گیر وهم فراتر از قانون است ،قانونی که برآمده از خواست ومطالبات ونیازهای مردم حوزه های دو گانه انتخابیه کم کم به شرح وظایف نمایندگان ایلام افزوده شده و نماینده مردم ایلام خواه یا ناخواه باید در این مسیر حرکت کند واگر نتواند کمترین خواسته های مردم حوزه انتخابیه  را جامه عمل بپوشاند به جرگه نمایندگان به تعبیر مردم "یکبار مصرف "خواهد پیوست.

اگرچه رسیدگی به مطالبات مردم ورساندن داد آنان به مسئولین وزرا و..کار بدی نیست ،اما اینکه این موضوع به معنای دخالت در ریز ودرشت مسایل استان از استخدام کارگر جزء تا جابجایی یک مدیرکل یا فرماندار وبخشدار و دهیار و...تعبیر شود ونماینده خواسته در دام این مسایل حاشیه ای قرار گیرد و شان خود را تا حد یک کارگزارخدماتی ! تنزل دهد ،باید فاتحه توسعه استان خوانده شود و حالاحالاها به رفع مشکلات کلان استان امیدوار نبود.

اینکه نماینده ای نتواند از فرصت حضور یک وزیر مهم در استان بمنظور رفع مشکلات ساختاری استان و بهبود شرایط ،علیرغم فراهم بودن شرایطی نظیر منابع عظیم نفت وگاز ،نیروی کار متخصص وسایر فاکتورها بهره برداری نماید، باید هم در جا زدن استانمان در میان کوله ای از دردورنج وغبار محرومیت را نظاره گر باشیم.

امروز حضور وزیر نفت در استان با حصول شرایط پیش گفته شده ای از قبیل حائز رتبه دوم منابع نفت وگاز استان وهمچنین باوجود حضور دو نماینده استان در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می توانست به فرصتی ناب در پیگیری ارتقای سهم استان در درآمدهای نفت وگاز ،اخذ مجوز احداث پالایشگاه و پتروشمی در نقاط مختلف استان ،تسریع در روند استحصال نفت وگاز از میادین عظیم استان ،بازگشت به کار نیروهای کار اخراج شده و جابجایی دفتر نفت وگاز منطقه ای غرب از کرمانشاه به ایلام و سایر امتیازات این حوزه مبدل شود.

امااین فرصت نتوانست آن چنان باید وشاید در مسیرهای یاد شده قرارگیرد و جلسه شورای اداری استان به گواه حاضرین به میدانی برای بازی باکوپن های نمایندگان ! مبدل شد؛ کوپنهای سوخته ای که برای مردم زجر کشیده ایلام نه تنها آب ونان نمی شود ،بلکه افق دید بسیار کوچک ودر حد یک مدیر میانی استانی از برخی نمایندگان استان را به رخ مدیران ارشد کشوری کشید.

در جلسه شورای اداری استان ایلام که امروز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در استانداری ایلام برگزار شد ،مطالب رد وبدل شده مابین مدیران پتروشیمی وپالایشگاه گاز ایلام با یکی از نمایندگان استان ،سطحی نگری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سطح نازل  توقعات آنان از مدیران را به نمایش گذاشت .

با استناد به اخبار درز شده ا این نشست گویا مدیران پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام در حضور وزیر نفت خطاب به نمایندگان ، تمام شدن کوپن های استخدامی آنان را گوشزد می نمایند،بدنبال اظهار نظر این مدیران ،سلام امینی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی این چنین پاسخ می دهد:" پالایشگاه و پتروشیمی ایلام برای سه نماینده استان حتی سه مورد استخدام نداشته‌اند و هیچ منتی بر سر ما ندارند "

این اظهار نظر تعجب برانگیز نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بیانگر عمق مشکلات مدیریتی استان در سطح کلان ونمایانگر ضعف عظیم مردم استان ایلام در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف است ،به اعتقاد ما ،وظیفه ی یک نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری مطالبات به حق وکلان استان بمنظور رفع محرومیت از چهره استان است ،نه اینکه بخشی از وقت نمایندگی خود را صرف اظهار نظرهای بیهوده وغیر معمول بمنظور استخدام تعداد محدودی نیرو در پالایشگاه یا پتروشیمی نماید.

نمایندگان استان بایستی بدانند کرسی که تحت عنوان وکالت مردم به آن تکیه زده اند در دست آنان امانتی بیش نیست و آنان نباید با بیان موارد پیش پا افتاده وغیر معمول اینچنینی ،شان نمایندگی مردم را تنزل داده ویا به مخاطره بیاندازند .لازم است نمایندگان محترم با بازتعریف مجدد و رجوع به شرح وظایف نمایندگی ،افق نگاه خودرا  بلندتر از اینی که هست تعریف نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
زاگرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
از ماست که بر ماست، این بنده خداها می دانند که این اولین و آخرین باری که نماینده مردم هستند ، زورشان را می زنن که حداقل پیش فامیل و اسپانسورشان شرمنده نباشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
خیلی برای سایتی متاسفم به جای اینکه در مقابل مدیران غیربومی انتقاد نمایید در مقابل نماینده که حق مردم واستخدام نیروهای بومی را متذکر شده را به بیراهه می کشانی جای بسی تعجب است آیا شما جیره خور شرکت گاز وپتروشیمی هستید که در مقابل خواسته مردم هما استخدام نیروهای بومی است و بارها با مکاتبات دکتر امینی با وزیرنفت و اخذ دستور از ایشان مبنی بر بکارگیری 70درصد از نیروهای بومی انجام داده است . آیا دفاع از حق استخدام نیوهای بومی جرم است یا دفاع غیرکارشناسانه شما بویی از منفع شخصی را می دهد .
فرهنگی چرداولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
درودبر شما مایه تاسف است سهمیه استخدام برای اطرافیان درست مثل زیرآب نیروهای توانمند رو زدن برای جایگزینی سهمیه خواهان ناتوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
این دوره هم مثل دوره های قبل تابوده چنین بوده وتا هست چنین است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار