مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: امسال در مقایسه با سال های گذشته سطح نهال کاری ها افزایش چشمگیر 70 درصدی داشت و تلاش و سعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزایش این مقدار در سال آتی است.
کد خبر: ۳۹۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 15 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛رضا احمدی اظهار کرد: یک میلیون  نهال در یک هزار و 500 هکتار از اراضی بایر ملی، دولتی، خصوصی و عمومی شهری و روستایی استان کاشت شد.
 
وی با بیان اینکه این نهال ها تولیدی نهالستان های گرم و سردسیری داخل استان است، افزود: برای تولید و تهیه این مقدار نهال یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
احمدی تاکید کرد: این میزان نهال کاری با همکاری دستگاه های مختلفی چون دانشگاه، سپاه و بسیج، بنیادشهید، واحدهای صنعتی، شهرداری به منظور توسعه فضای سبز استان و نیز تلطیف هوا انجام گرفت.
 
وی گفت: امسال در مقایسه با سال های گذشته سطح نهال کاری ها افزایش چشمگیر 70 درصدی داشت و تلاش و سعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزایش این مقدار در سال آتی است.
 
وی با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید نوروز و حضور مردم در دامان طبیعت از آنها خواست هنگام حضور در تفرجگاه های طبیعی ضمن پرهیز از آسیب رساندن به پوشش گیاهی و درختی، از این سرمایه های طبیعی حراست کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، از 2 میلیون هکتار وسعت استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده که از این مقدار 641 هزار هکتار آن جنگل است که بیشترین بخش جنگلی استان را واریته های مختلف درختان بلوط تشکیل می دهد.
 
در یک دهه اخیر به علت بروز پدیده ریزگردها استان ایلام همواره در معرض توده گرد و غبار عربی است که از جانب صحراهای عراق و سوریه وارد استان ایلام می شود و این موضوع مردم و پوشش گیاهی استان را آزار می دهد.
 
از مهمترین رسالت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام کاشت نهال های مقاوم و بومی و سازگار با آب و هوای منطقه برای کاهش عبور ریزگردها و تطلیف هوا است.
 
یکی از مهمترین و وسیع ترین کانون های تولید ریزگرد که استان ایلام را تحت تاثیر مستقیم خود قرار داده در استان واسط در شرق عراق و همسایگی استان ایلام قرار دارد.
 
این کانون تولید ریزگرد امسال با همکاری استانداری های ایلام و واسط در سطح یک هزار و 600 هکتار در حال کاشت نهال است که در مرحله نخست آن 82 کیلومتر از حاشیه جاده مهران تا شهر کوت مرکز استان واسط در حال کاشت نهال است.
 
همچنین 140 هزار هکتار کانون بحرانی تولید گرد و غبار در داخل خود استان شناسایی شده که 70 هزار هکتار از آن در منطقه عین خوش شهرستان دهلران قرار دارد که با تخصیص اعتبار باید به زیر کاشت نهال برود.
 
برنامه های متنوع هفته درختکاری از 15 تا 21 اسفند و با شعار ' همیار طبیعت باشیم ' برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار