مدیرکل هواشناسی ایلام ازورود سامانه بارشی مناسب و قوی از روز پنجشنبه سوم فروردین ماه جاری در آسمان این استان خبردادوگفت:فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهدداشت.
کد خبر: ۳۹۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 21 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی با اشاره به استقرار سامانه بارشی ضعیف موجود در آسمان استان اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه، بارندگی های مناسب و قوی را در استان خواهیم داشت.
 
وی افزود: این سامانه بارشی در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف و در دیگر نقاط استان به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد است.
 
مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: با توجه با اینکه فعالیت این سامانه تا اوایل هفته آینده (یکشنبه) ادامه دارد لذا احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد وسایل نقلیه، خطر صاعقه در ارتفاعات و کاهش دید ناشی از مه گرفتگی و بارش ها در گردنه ها وجود دارد که دستگاه های امدادی باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
 
به گفته شیخ الملوکی، احتمال ورود گرد و غبار در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در برخی نواحی جنوبی و غربی این استان دور از انتظار نیست.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام امسال نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و این استان سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت.
 
با این وجود از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر تا پایان شهریور سال بعد) 248 میلی متر بارندگی در استان ایلام ثبت شده که نسبت به بلندمدت 33 و در مقایسه با سال گذشته 61 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.
 
در همین مدت شهر ایلام 247 میلی متر بارش را تجربه کرده که در قیاس با سال گذشته 68 و نسبت به بلند مدت 44 درصد کاهش نزولات جوی را داشته است.
 
بیشترین بارش در سال زراعی جاری از آن شهرستان بدره با 339 میلی متر بارش بود که این مقدار بارش نسبت به بلند مدت 58 و سال گذشته سه درصد کاهش نشان می دهد.
 
شهرستان مهران نیز با 71 میلی متر بارش در مقایسه با پارسال 73 و میانگین بلند مدت 61 درصد کاهش کمترین مقدار بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری را ثبت کرده است.
 
پیش بینی های هواشناسی بیانگر بارش موثر و مطلوب باران در فروردین ماه سال 1396 است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار