استان ایلام در باختری ترین نقطه جغرافیایی ایران مانند دیگر استان های کشور در سال 95 شاهد وقوع رویدادهای خوب و بد یا به نوعی وقایع تلخ و شیرین زیادی بود.
کد خبر: ۳۹۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 21 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛بسیاری از این رویدادهای تلخ و شیرین در حوزه فردی رخ داد و هیچ گاه بد یا خوب آنها در ساخت رسانه رخ نمی نمایانند اما در این بین تلخ ترین حادثه استان در سال 95 وقوع سیل 25 فروردین بود که باعث وارد آمدن خسارت و آسیب های فراوان به بخش های کشاورزی، منابع طبیعی و زیرساختی شهرستان های دهلران، مهران، آبدانان، سیروان و ملکشاهی شد.
 
شیرین ترین و معنوی ترین رویداد استان ایلام در سال 95 نیز برپایی شکوهمند همایش بزرگ و میلیونی اربعین حسینی بود که هر هچون چند سال گذشته با حضور بیش از پیش زائران سوگوار امام حسین (ع) که برای شرکت در راهپیمایی و آیین های عزاداری پیشوای سوم شیعیان جهان از راه مرز بین المللی مهران راهی عراق شدند و این همایش رفته رفته ابعاد بزرگ تر و گسترده تری در سطح منطقه و جهان به خود می گیرد.
 
برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هر 2 حوزه انتخابیه استان ایلام (ایلام و دهلران) و مشخص شدن چهره نمایندگان این استان مهمترین رویداد سیاسی سال 95 در ایلام بود.
 
با شمارش آرا در پایان این رویداد در حوزه انتخابیه اصلی ایلام به ترتیب جلال میرزایی و سلام امینی با کسب بیشترین رای به عنوان نمایندگان این حوزه انتخابیه راهی مجلس شورای اسلامی شدند.
 
در حوزه انتخابیه دهلران نیز شادمهر کاظم زاده در رقابت با علی محمد احمدی نماینده مجلس نهم این حوزه انتخابیه موفق شد به مجلس شورای اسلامی راه یابد.
 
پدیده ریزگردها و گرد و غبار که نه مختص امسال بلکه یک دهه است ایلام و گسترده ای از باختر و جنوب باختری کشور درگیر تبعات سوء و مخرب خود کرده در سال 95 نیز از جمله مسائل و چالش هایی بود که آسیب های فراوانی به بخش های کشاورزی، اقتصادی و زیست محیطی استان مرزی ایلام وارد کرد.
 
آتش سوزی عرصه های طبیعی و بلوطستان های ایلام از جمله دیگر وقابع تلخی بود که اگر چه در سال 95 در مقایسه با سال 94 دامنه آن کاهش یافت اما با توجه به اهمیت جنگل های این استان و حوزه رویشی زاگرس در حفظ منابع آب و خاک و تنوع اقلیم کشور در این شرایط وقوع حتی یک مورد آتش سوزی نیز می تواند آثار ویرانگری بدنبال داشته باشد.
 
در حوزه اجرایی، عمرانی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و انتظامی نیز در سال 95 نزدیک به 100 مقام بلندپایه کشوری شامل معاون اول رئیس جمهوری، وزرا، روسای سازمان ها و معاونان وزرا، فرماندهان انتظامی و نظامی به این استان سفر کردند که بررسی ها نشان می دهد این حجم حضور مقام های رده بالای کشور در استان کم سابقه بوده است.
 
همچنین در سال 95 برای نخستین بار در تاریخ استان سفیر یک کشور اروپایی (اتریش) برای بررسی فرصت سرمایه گذاری به ایلام سفر کرد که در پایان 2 روز حضورش تفاهم نامه همکاری و سرمایه گذاری مشترک در بخش های انرژی و گردشگری این استان و کشور اتریش امضا شد.

 28 هزار میلیارد ریال برای توسعه سامانه های آبیاری نوین در کشور هزینه می شود
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهره وری مناسب و بهینه کردن مصرف آب کشاورزی با توسعه روش های نوین آبیاری در کشور خبر داد.
 
علی مراد اکبری در حاشیه بازدید از اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی استان ایلام به سیستم های نوین آبیاری در منطقه دهلران گفت: این اعتبار امسال و با هدف بهره وری مناسب و بهینه کردن مصرف آب کشاورزی برای توسعه روش های نوین آبیاری در سطح 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور هزینه می شود.
 
وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار، 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد، اظهار کرد: عملیات اجرایی تجهیز 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی از ابتدای امسال آغاز و در مدت 2 سال به بهره برداری می رسد.

سیل فروردین و خسارت به بخش های اقتصادی و زیرساختی استان ایلام
به دنبال سیل بی سابقه آبان 94، استان ایلام پس از پنج ماه برای دومین در 25 فروردین 95 شاهد وقوع دومین سیل ویرانگر بود که بر اساس اعلام مسئولان در اثر این حادثه طبیعی 105 میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این منطقه وارد شد.
 
سیل در شهرستان گرمسیری دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان باعث وارد آمدن 360 میلیارد ریال خسارت به کشتزارها و زمین های کشاورزی شد و در مجموع به 15 هزار هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان بین 50 تا 80 درصد زیان وارد کرد.
 
افزون بر این، سیل صدها میلیارد ریال به بخش های مسکونی، تجاری و زیرساختی شهرستان دهلران آسیب زد.
 
سیلاب همچنین در ملکشاهی 210 میلیارد ریال در حوزه منازل مسکونی، راه، کشاورزی و عمران شهری و روستایی این شهرستان بر جای گذاشت.
 
در سیروان نیز بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب 100 میلیارد ریال به بخش های زیربنایی و کشاورزی این شهرستان وارد آورد.
 
آبدانان نیز دیگر منطقه استان ایلام بود که از وقوع این پدیده آسیب دید، بارش شدید باران و تگرگ 30 میلیارد ریال خسارت به مزارع کشاورزی و زیربنایی این شهرستان وارد کرد، سیل و تگرگ به 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایلام خسارت وارد کرد
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام در خصوص زیان های سیل گفت: 40 هزار و 310 هکتار از زمین های زیر کشت گندم و کلزا این استان به علت بارش باران های سیلابی و تگرگ فروردین امسال دچار خسارت و آسیب شد.
 
حشمت زرین جوب اظهار کرد: این بارش ها، سبب تخربب و آسیب دیدن 33 هزار تن از محصول گندم و کلزای کشاورزان مناطق جنوبی استان شده است.
 
وی افزود: میزان خسارت وارد شده به زمین های کشاورزی گندم و کلزای استان 420 میلیارد ریال برآورد شده است.

خسارت 105 میلیارد ریالی سیل به ابنیه و راه های استان ایلام
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی ایلام میزان خسارت وارد شده به ابنیه و راه های این استان در اثر جاری شدن سیل را 105 میلیارد ریال برآورد کرد.
 
نورالله دلخواه اظهار کرد: به علت بارندگی شدید و همچنین جاری شدن سیل در برخی مناطق استان بر اساس بررسی های کارشناسان حوزه راه سازی به 547 دهنه پل و 240 کیلومتر از راه های این استان آسیب های جزیی تا کلی وارد شد.

خسارت یک هزار و 800 میلیارد ریالی سیل در ایلام
مدیرکل مدیریت بحران ایلام مجموع خسارت وارد شده در اثر سیل فروردین 95 این استان را نزدیک به یک هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد.
 
احمد کرمی گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان دستگاه های اجرایی، 800 میلیارد ریال از این مقدار خسارت به زیرساخت های کشاورزی از جمله ایستگاه های پمپاژ، جاده های بین مزارع و زمین های کشاورزی است.
 
وی افزود: یک هزار میلیارد ریال نیز به تاسیسات زیربنایی شامل پل ها و راه ها، شبکه های مخابراتی و فیبر نوری، شبکه های آب و فاضلاب، مکان های عمومی و تاسیسات شهری و روستایی آسیب وارد شده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران ایلام یادآور شد: بیشتر شهرستان های استان در اثر بارش های رگباری و سیلابی دچار خسارت شده اند ولی بخش کشاورزی شهرستان دهلران بیشترین خسارت را متحمل شده است.

تلفات سیل/ دو کشته و دو مفقودی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به بارش شدید باران و وقوع سیلاب از مفقود شدن زن جوان باغدار در منطقه میمک شهرستان مهران خبر داد و گفت: عملیات جستجو برای پیدا کردن این زن از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر مهران آغاز شده اما با وجود گذشت ساعت ها از عملیات جست و جو هیج اثری از وی پیدا نشده است.
 
فرماندار دهلران نیز از کشف جسد یکی از 2 نفری که در اثر وقوع سیل در محدوده جاده کمربندی دهلران مفقود شده بودند خبر داد و گفت: نیروهای بسیج سپاه موفق شدند یک جسد را پیدا کنند که احتمال داده می شود جسد راننده تریلری باشد که شب گذشته در محدوده جاده کمربندی دهلران گرفتار سیل شده بود، همچنین با وجود تلاش برای یافتن فرد مفقودی دیگر جسد وی کشف نشده باقی ماند، سیلاب افزون بر این، در دهلران و بخش های میمه و زرین آباد این شهرستان چند دستگاه خودور را خود برد.

جلال میرزایی، سلام امینی و شادمهر کاظم زاده نمایندگان استان ایلام در مجلس دهم شدند
تکلیف 2 سهمیه نمایندگی مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی 6 اردیبهشت 95 با حضور گسترده مردم در مرحله دوم این انتخابات مشخص شد که سرانجام با شمارش آرا جلال میرزایی و سلام امینی به عنوان نمایندگان مردم این حوزه انتخابیه راهی مجلس دهم شدند.
 
از مجموع 168 هزار و 645 رای ماخوذه در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول و ایوان جلال میرزایی با کسب 62 هزار و 231 رای به عنوان نفر نخست و سلام امینی دیگر نامزد راه یافته به این مرحله با 61 هزار و 338 به عنوان فرد دوم حائز اکثریت آرا و راهیابی به مجلس دهم شدند.
 
شادمهر کاظم زاده نیز در این مرحله با کسب 51 هزار و 604 رای مردم حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره به عنوان نماینده این شهرستان ها راهی بهارستان شد.

مرگ دو کارگر پتروشیمی ایلام در حوادث جداگانه
دو کارگر مجتمع پتروشیمی ایلام 11 و 12 اردیبهشت 95 همزمان با هفته کار و گارگر در حوادث جداگانه ای در اثر پرت شدن از داربست جان خود را از دست دادند.
 
به گفته مدیرعامل پتروشیمی ایلام، حادثه اول در روز 11 اردیبهشت هنگامی روی داد که کارگری هنگام جا به جایی بر روی تیر افقی بتنی به عرض 70 سانتی متر حین برداشتن تخته و الوار تعادل خود را از دست داد و از ارتفاع 10 متری سقوط کرد که پس از انتقال به بیمارستان 24 ساعت بعد فوت کرد.
 
کارگر دیگر، روز 12 اردبیهشت حین جوشکاری در ضلع شمالی پایپرک a103 در ارتفاع 20 متری به علت ناتوانی در تعادل از بالای دار بست به زمین سقوط کرد و در دم جان سپرد.

واحدهای دانشگاه علمی کاربردی در عراق دایر می شود
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: واحدهای این دانشگاه در استان های همسایه ایلام در کشور عراق راه اندازی و دایر می شود.
 
محمد اخباری عصر دوشنبه 13 اردیبهشت در سفر به ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایلام به عنوان استان پایلوت کشور در عرصه دیپلماسی علمی برای ارتباطات علمی با کشور عراق انتخاب شده است.
 
وی بیان کرد: در دیدار با وزیر آموزش عالی عراق تفاهم نامه ای در خصوص تبادل دانشجو و استاد و راه اندازی واحدهای دانشگاه علمی کاربردی منعقد شده است که امیدواریم با جدیت و پیگیری استاندار ایلام محقق شود.
 
وی یادآور شد: افزون بر این، با کشورهای دیگر از جمله افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، ترکیه و اقلیم کردستان عراق در حال رایزنی برای گسترش تبادلات علمی و راه اندازی واحدهای دانشگاه علمی کاربردی هستیم.

بنیاد مستضعفان تسهیلات یارانه دار در اختیار کارآفرینان ایلام قرار می دهد
رئیس بنیاد مستضعفان کشور 15 اردیبهشت 95 در سفر به ایلام از انعقاد تفاهم نامه میان این بنیاد با استانداری ایلام به منظور ارایه تسهیلات یارانه دار به کارآفرینان دارای طرح های مناسب حوزه تولید و اشتغالزا در این استان خبر داد و گفت: این تسهیلات یارانه ‌دار برای مشاغل و کسب و کار کوچک بزودی در اختیار واجدان شرایط قرار می ‌گیرد.
 
محمد سعیدی ‌کیا که به هدف واگذاری یک هزار قطعه سند املاک بنیاد علوی به مردم بخش زرنه شهرستان ایوان به ایلام سفر کرده بود، اظهار امیدواری کرد که با توجه به وجود نیروهای کارآفرین تحصیل کرده و جویای کار در این استان، متقاضیان از مزیت این وام ‌ها استفاده کرده و به شغل های مورد نظر خود دست یابند.
 
وی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان کشور در صدد است با افزایش یارانه و ارائه تسهیلات زمینه رونق کسب و کار را در استان های محرومی مانند ایلام فراهم کند تا کارآفرینان جویای کار بتوانند صاحب شغل پایدار شوند.

 آمادگی شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی و گردشگری ایلام
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام 20 اردیبهشت 95 اعلام کرد: شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در حوزه های انرژی و گردشگری ایران تا سقف 50 میلیارد دلار اعلام آمادگی کرده اند.
 
حشمت اله عسگری در مصاحبه با ایرنا گفت: استان ایلام نیز آمادگی دارد برای جذب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف طرح و پروژه تعریف کند.
 
وی با اشاره به سفر سفیر اتریش به ایلام افزود: در این سفر فرصت های سرمایه گذاری استان با حضور مدیران و مسئولان حوزه های مختلف به وی معرفی خواهد شد.
 
معاون استاندار ایلام گفت: سفیر اتریش در ایران در سفر 2 روزه به ایلام از مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، قلعه تاریخی والی، ایستگاه تلمبه ذخیره ای سد سیمره و شهر تاریخی سیمره در شهرستان دره شهر بازدید می کند و پس از آن تفاهم نامه همکاری مشترک با حضور مقام های استان ایلام و سفیر اتریش امضا خواهد شد.

سفیر اتریش: بانک های این کشور مراوده با نظام بانکی ایران را از سرگرفته اند
سفیر اتریش در تهران اظهار کرد: بانک های اتریشی پس از توافق برجام در حال آغاز مراوده های بانکی در ایران هستند و بانک صادرات و واردات این کشور نیز دوباره صادرات به ایران را ضمانت می کند.
 
فریدریش اشتیفت عصر دوشنبه 20 اردیبهشت 95 در نشست فرصت های سرمایه استان ایلام گفت: شرکت های اتریشی در زمینه های صنایع سنگین، انرژِی، صنایع غذایی، اتوماسیون و... دارای تخصص و تجربه های گسترده ای هستند که امیدواریم 2 کشور ایران و اتریش بتوانند همکاری های خود را در این زمینه ها گسترش دهند.
 
سفیر اتریش در ایران یادآور شد: بسیار خوشبین هستیم در ماه های آینده روند مبادلات بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور به آسانی و شتاب بیشتری دنبال شود.
 
اشتیفت ادامه داد: پیام ها و سیگنال هایی از سوی کشورهای آمریکایی و اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران مخابره می شود و شرکت های اتریشی نیز آمادگی خود را برای حضور در بازار ایران و اجرای پروژه های مشترک اعلام کرده اند.

سفیر اتریش: ایلام ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری خارجی دارد
سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: استان ایلام با توجه به منابع و ثروت های طبیعی کم نظیر ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.
 
فریدریش اشتیفت شامگاه دوشنبه 20 اردیبهشت 95 در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام اظهار کرد: امروز در این سفر از نزدیک با فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان ایلام آشنا شدم و اعلام می کنم بخش خصوص ما آمادگی سرمایه گذاری در این زمینه ها را دارد.
 
وی ادامه داد: با توجه به پیوندهای گسترده و روابط مستحکم اتریش با جمهوری اسلامی ایران ما از سرمایه گذاری در استان ایلام استقبال می کنیم.
 
سفیر اتریش در ایران همچنین آمادگی کشورش را برای سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی ایلام در حوزه انرژی، پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و منابع نفت و گاز اعلام کرد و افزود: هیات های اقتصادی ایلام می توانند در هماهنگی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برای آشنایی با توانمندی های اتریش به این کشور سفر کنند.

رئیس سازمان جنگل ها: آتش سوزی جنگل و مرتع به یک چالش ملی تبدیل شده است
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی، جنگل ها و مراتع به یک چالش ملی تبدیل شده است.
 
خداکرم جلالی سه شنبه (4 خرداد 95) در نشست مدیریت پیشگیری از آتش سوزی استان ایلام افزایش گرما، تغییرهای اقلیمی و عامل انسانی را از علل بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی اعلام کرد.
 
وی در مورد پراکنش جغرافیایی بروز حریق در عرصه های طبیعی افزود: به طور معمول 70 درصد آتش سوزی های کشور در جنگل های زاگرس، سه درصد در جنگل های شمال و 27 درصد نیز در سایر مناطق جنگلی کشور رخ می دهد.

فتاح: پرونده مسکن مددجویان کمیته امداد تا سه سال آینده بسته می شود
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سعی داریم پرونده مسکن مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی را تا 2 یا سه سال آینده ببندیم.
 
سید پرویز فتاح دوشنبه (24 خرداد 95) در آیین جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اظهار کرد: امسال قراردادی با سپاه پاسداران انقلاب منعقد شده که بر اساس آن واحدهای مسکونی در مناطق روستایی کشور برای مددجویان احداث شود که حدود 600 واحد آن در مناطق روستایی استان ایلام احداث می شود.

رئیس سازمان محیط زیست: کشورهای منطقه به وظیفه خود در قبال مقابله با ورود ریزگردها عمل کنند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کشورهای منطقه باید به وظیفه خود در قبال مقابله با ورود ریزگردها با توجه به تاثیر مخرب آن بر سلامت و محیط زیست عمل کنند.
 
معصومه ابتکار عصر سه شنبه (15 تیر 95) در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: این موضوع راه حل کوتاه مدت و ضربتی ندارد و تنها با اقدامات و برنامه ریزی دراز مدت ملی، بین المللی و منطقه ای این مشکل مرتفع می شود.
 
وی با بیان اینکه دولت اقدامات موثری انحام داده است، یادآور شد: دولت مصوبه ای را در خصوص ارائه و انجام راهکارهای موثر در ارتباط با نحوه پیشگیری برای کاهش آسیب رسانی به مردم و شناسایی کانون های ایجاد ریزگرد و انجام عملیات های آبخیزداری مصوب کرده است.

ریزگردها یک هزار میلیارد ریال به کشاورزی ایلام خسارت زدند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برآورد اولیه خسارت ریزگردها به زیربخش های کشاورزی استان در سال 94 یک هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
 
سید محمدتراب میری یکشنبه (16 تیر 95) اظهار کرد: سال گذشته بیش از 90 درصد حوزه پرورش زنبور عسل به علت هجوم ریزگردها خسارت دید که بیشترین خسارت های وارد شده را این زیربخش کشاورزی متحمل شد.
 
وی افزود: حوزه های باغبانی، مرغداری ها، زراعت و دیگر زیربخش های کشاورزی نیز به علت ریزگردها بیش از 15 درصد دچار خسارت و زیان ناشی از این پدیده شدند.

یک فوریت ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران در مجلس به تصویب رسید
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت بررسی لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران موافقت کردند.
 
نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه (23 تیر 95) در نشست علنی خود لایحه تقدیمی از سوی دولت یازدهم مبنی بر افزوده شدن هفت منطقه آزاد تجاری و صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را به رای گیری گذاشتند.
 
پس از سخنان اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نمایندگان موافق و مخالف رای گیری با ریاست علی لاریجانی برگزار شد که از مجموع نمایندگان حاضر 130 نفر به این لایحه رای موافق، 100 نفر مخالف و 12 نفر نیز رای ممتنع دادند.
 
تشکیل منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران یکی از مناطقی است که در لایحه دولت مورد تاکید قرار گرفته است.
 
ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران پس از تصویب در هیات دولت در سال قبل، علیرغم تصویب مقدماتی آن در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی 2 بار در صحت علنی مجلس نهم مطرح اما با مخالفت نمایندگان مواجهه شد.

معاون سیاسی وزیر کشور: دولت از نقد منصفانه منتقدان برای اصلاح امور استقبال می کند
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رویکرد دولت یازدهم ایجاد فضای باز سیاسی برای منتقدان به منظور بیان خواسته های آنان است و از از انتقادهای منصفانه افراد و گرایش های سیاسی مختلف با روی گشاده استقبال می کند.
 
محمدحسین مقیمی چهارشنبه (30 تیر 95) در همایش فرمانداران و بخشداران استان ایلام اظهار کرد: بخشداران و فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در حوزه های فعالیت خود خدمات دولت را در عرصه های مختلف برای مردم بیان کنند تا ضمن آشنایی عموم افراد جامعه با خدمات صورت گرفته شرایط برای اصلاح نارسایی ها و مشکلات فراهم شود.

شهردار ایلام برکنار شد
اعضای شورای اسلامی شهر ایلام در نشست شنبه (دوم مرداد 95) با موضوع طرح استیضاح شهردار، به برکناری یزدان قبادیان از سمت شهرداری این شهر رای مثبت دادند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در این مورد اظهار کرد: 11 عضو شورای اسلامی شهر ایلام در این نشست که عصر امروز برگزار شد به عنوان موافق استیضاح رای به برکناری قبادیان از سمت شهرداری دادند.

وزنه بردار ایلامی عنوان هفتم مسابقات وزنه برداری المپیک ریو را کسب کرد
علی هاشمی وزنه بردار ملی پوش ایلامی تیم ملی کشورمان در دسته 94 کیلوگرم در مسابقات المپیک ریو هفتم شد.
 
علی هاشمی وزنه بردار ملی پوش ایلامی در مسابقات دسته 94 کیلوگرم بازی های المپیک ریو که بامداد 24 مرداد 95 به وقت تهران برگزار شد، در حرکت یک ضرب با 173 کیلوگرم، دو ضرب 210 کیلوگرم و مجموع 383 کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفت.

دولت با اختصاص اعتبار لازم برای جبران خسارت سیل استان ایلام موافقت کرد
هیات دولت در نشست عصر یکشنبه (یک شهریور 95) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با اختصاص اعتبار لازم برای جبران خسارت سیل در استان ایلام موافقت کرد.
 
هیات وزیران در این جلسه مبلغ یک هزار و 53 میلیارد و 810 میلیون ریال بابت جبران خسارت سیل استان ایلام اختصاص داد.
 
بر این اساس 643 میلیارد و 810 میلیون ریال در بخش اعتبارات هزینه ای در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پرداخت کمک بلاعوض لوازم خانگی و معیشتی، تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و خدمات فنی و پشتیبانی آوار برداری و حمل مصالح و صدور پروانه ساختمانی اختصاص داد.

رئیس کل بانک مرکزی: 15 درصد معوقات نظام بانکی ناشی از دارایی های غیر پولی است
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: 15 درصد معوقات نظام بانکی کشور ناشی از دارایی های غیر پولی است.
 
ولی الله سیف شنبه (13 شهریور 95) در نشست هماهنگی بانک های استان ایلام اظهار کرد: 45 درصد منابع بانک های کشور بدلیل معوقات بدون استفاده مانده و بلوکه شده است.
 
به گفته وی، 20 درصد از این مقدار مربوط به بدهی دستگاه های دولتی و 15 درصد نیز ناشی از دارایی های غیر پولی است که در شرایط کنونی امکان استفاده از آنها برای تزریق اعتبار به طرح های در دست اجرا وجود ندارد.

سیف: اولویت نظام بانکی رفع مشکلات واحدهای کوچک و متوسط تولیدی است
رئیس کل بانک مرکزی گفت: اولویت نظام بانکی کشور در سال جاری رفع مشکلات واحدهای کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی است.
 
ولی الله سیف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ایلام ابراز امیدواری کرد در پایان امسال واحدی نباشد که برای ادامه فعالیت نیازمند تامین مالی باشد.
 
وی برقراری پیمان مالی مشترک بویژه با کشورهای همسایه را از راهبردهای اساسی مسئولان نظام اسلامی برشمرد و اظهار کرد: گسترش مراودات تجاری و بازرگانی با این کشورها نیز در چارچوب این راهبرد دنبال می شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی گفت: FATF (اتحادیه بین المللی مبارزه با پولشویی) در حال پذیرش این موضوع است که فعالیت های بنگاه های مالی ایران بر اساس یک چارچوب استاندارد صورت می گیرد.

محسنی اژه ای: سرمایه گذاران از حمایت های قضایی اطمینان داشته باشند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: حمایت از سرمایه گذاران و تلاش در راستای توسعه فعالیت های زیربنایی و اقتصادی از رویکردهای اساسی مسئولان دستگاه قضا است.
 
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای چهارشنبه (17 شهریور 95) در حاشیه آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتقاد راسخ داریم برقراری امنیت پایدار شرایط را برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران در نقاط مختلف کشور و بویژه مناطق کمتر توسعه یافته فراهم خواهد کرد.

وزیر علوم: رشته های دانشگاهی بازنگری و بازبینی می شوند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته هایی که بین پنج تا 10 سال از زمان تدریس آنها گذشته باشد، بازنگری و رشته های مدرن، بین رشته ای و چند رشته ای متناسب با نیاز جامعه جایگزین آنها خواهد شد.
 
محمد فرهادی روز شنبه (سوم مهر 95) در فرودگاه شهدای ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشته های نو و مدرن متناسب با امکانات، ظرفیت ها و ماموریت های دانشگاه ها در طرح بازنگری رشته های دانشگاهی ایجاد می شوند.
 
وی افزود: تلاش می کنیم به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم حرکت کنیم و رشته های قدیمی به جز مواردی که لازم و ضروری است با رشته های جدید با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار جایگزین شوند.

وزیر کشور: راهپیمایی اربعین باید به ارتقا اخلاق و معنویت منجر شود
وزیر کشور تاکید کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین باید به ارتقای روحیات معنوی اخلاقیات تعاون و ایثار در جامعه منجر شود.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی سه شنبه (6 مهر 95) در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران استان ایلام اظهار کرد: هرگونه تخصیص اعتبار در حوزه اربعین نوعی سرمایه گذاری است چراکه مردم استان های مرزی ایلام و خوزستان لایق هرگونه توجه از سوی کارگزاران نظام هستند.

بازدید وزیر نیرو از سدهای چنگوله و کنجانچم مهران / احتمال آبگیری سد کنجانچم در نیمه اول سال آینده
حمید چیت چیان وزیر نیرو، پنجشنبه (15 مهر 95) پس از ورود به استان ایلام در نخستین برنامه کاری خود از سدهای چنگوله و کنجانچم در شهرستان مرزی مهران بازدید و ابراز امیدواری کرد آبگیری سد کنجانچم نیمه نخست سال 96 انجام شود.
 
وزیر نیرو در حاشیه بازدید از سد چنگوله مهران اظهار کرد: با توجه به شرایط زیست محیطی و فنی موجود در این منطقه در نظر داریم بهترین تصمیم را برای تسریع در روند اجرایی شدن این طرح بگیریم.

ترکان: دستگاه های اجرایی باید برای تحقق سند چشم انداز توسعه کشور راهبرد داشته باشند
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: دستگاه های اجرایی استان ها باید برای تحقق سند چشم انداز توسعه 1404 کشور راهبرد و برنامه داشته باشند تا به اهداف سند دست پیدا کنیم.
 
اکبر ترکان روز جمعه (هفتم آبان 95) در نشست مشترک استانداران ایلام از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با مدیران دستگاه های اجرایی ایلام اظهار کرد: در سند چشم انداز توسعه آمده است که ایران باید کشوری توسعه یافته و قدرت نخست اقتصادی و تولید علم و دانش در منطقه باشد.
 
وی افزود: تحقق این راهبرد نیازمند برنامه ریزی، داشتن راهبرد و کوشش استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی کشور است.

سردار اشتری: 60 درصد نیروهای کمکی ناجا برای اربعین در مهران مستقر می شوند
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروهای کمکی از یگان های مختلف ناجا برای تامین نظم و امنیت زائران اربعین حسینی بکارگیری خواهند شد که 60 درصد این نیروها در مرز بین المللی مهران مستقر می شوند.
 
سردار حسین اشتری شامگاه سه شنبه (11 آبان 95) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: هر سال شاهد افزایش خیل مشتاقان و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی هستیم و این باعث شده تا تلاش پلیس برای تامین امنیت زائران نیز بیشتر شود.

معاون هماهنگ کننده ناجا: عبور زائران اربعین از مرزهای سه گانه 109 درصد افزایش یافت
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: عبور زائران از مرزهای سه گانه امسال برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در مقایسه با پارسال 109 درصد افزایش یافت.
 
سردار محسن فتحی زاده روز پنجشنبه (20 آبان 95) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه مهران ، چزابه و شلمچه با استفاده از سامانه های کنترلی بطور دقیق رصد می شود.

وزیر ارشاد: امکانات و ظرفیت استان ایلام با حجم بالای زائران اربعین فاصله زیادی دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت و امکانات استان ایلام با نیازهای جمعیت بسیار بالای زائران فاصله زیادی دارد، گفت: دولت تمام همت خود را برای رفع این مشکلات بکار می گیرد.
 
سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه (25 آبان 95) در جریان بازدید از مرز بین المللی مهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید روز گذشته خود از 2 مرز شلمچه و چزابه اظهار کرد: فردا در جلسه هیات دولت گزارشی از وضعیت این سه مرز به رئیس جمهوری ارائه می شود.
 
وی یادآور شد: مرز مهران با محدودیت های زیادی مواجه است این در حالیست که حجم وسیعی از زائران حدود 800 هزار نفر از این مرز عبور کرده اند ولی تقاضا برای تردد از این مرز همچنان زیاد است.

وزیر اطلاعات از مرز مهران بازدید کرد
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات عصر پنجشنبه (27 آبان 95) با حضور در مرز مهران از موکب های خدمات رسان و پایانه مرزی بازدید کرد و در جریان روند بازگشت زائران به کشور از این مرز قرار گرفت.
 
به گزارش تابناک ایلام، وزیر اطلاعات را که محمدرضا مروارید استاندار و جمعی از مسئولان استان ایلام همراهی می کردند در این بازدید از روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مطلع شد.
 
حجت الاسلام علوی به منظور بررسی آخرین وضعیت خدمات رسانی به زائران اربعین و دیدار با مسئولان استان ایلام وارد پایانه مرزی مهران شد.

سردار اشتری: مرز مهران میزبان 50 درصد زائران ورودی به کشور است
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: 50 درصد از زائران اربعین حسینی گذرگاه مرزی مهران را برای ورود خود به داخل کشور انتخاب کرده اند.
 
سردار سرتیپ حسین اشتری روز یکشنبه (30 آبان 95) در گذرگاه مرزی مهران هنگام بازدید از روند ورود زائران در جمع خبرنگاران افزود: از 11 تا 19 صفر (21 تا 29 آبان) از یک میلیون و 100 هزار زائر وارد شده از مرزهای سه گانه به کشور، حدود نصف آنها از گذرگاه مرزی مهران خاک عراق را ترک کرده و وارد کشور شده اند.

تشکر وزیر کشور از مردم استان ایلام بخاطر خدمت به زائران اربعین
وزیر کشور از مردم استان های ایلام و خوزستان بدلیل حجم ترددی که از این استان ها در ایام منتهی به اربعین انجام شد تشکر کرد و گفت: ایلام با توجه به شرایطی که دارد با کمک مردم توانستیم بیش از 50 درصد زائران را از مرز مهران عبور دهیم.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه (2 آذر 95) در نشست خبری افزود: مردم استان ایلام به ویژه مهران و مردم خوزستان به ویژه شلمچه و چذابه در بحث مراسم اربعین سربلند بیرون آمدند و تلاش زیادی کردند.

استاندار ایلام: 60 درصد زائرین اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند
استاندار ایلام به اشاره به تردد 2 میلیون و 300 هزار نفری زائرین اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران گفت: در مجموع 60 درصد زائران کشور مرز مهران را برای شرکت در آیین اربعین انتخاب کردند.
 
محمدرضا مروارید عصر شنبه (6 آذ 95) در نشست ستاد اربعین استان ایلام ضمن قدردانی از تلاش های مردم و مسئولان استان برای خدمات رسانی به زائرین و تسهیل در ترددها، اظهار کرد: مردم این استان برای خدمت رسانی به زائرین از یکدیگر سبقت می گرفتند.

معاون وزیر: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور فقط 20 هزار میلیارد ریال است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه از پایین بودن اعتبار این وزارت خانه گفت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموع 91 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی کشور تنها 20 هزار میلیارد ریال است.
 
علی اصغر کار اندیش روز پنجشنبه (2 دی 95) در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان ایلام اظهار کرد: این میزان با توجه به گستردگی فعالیت های این وزارتخانه و دستگاه های زیر مجموعه ناچیز است و جوابگوی نیازهای فرهنگی، هنری کشور نیست و مسئولان، مردم و هنرمندان از این وضعیت ناراضی هستند.

540 میلیارد ریال برای طرح های اقتصاد مقاومتی استان ایلام اختصاص یافت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از بکارگیری 540 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.
 
حشمت اله عسگری روز دوشنبه (13 دی 95) در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس سد دویرج دهلران گفت: با این اعتبار تاکنون 83 طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف اجرایی شده است.
 
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال 600 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای اجرایی شدن طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی در استان ایلام تخصیص داده می شود.

سرلشگر رضایی: مردم ایلام به ویژه عشایر در دفاع مقدس نقش محوری داشتند
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی گفت: مردم ایلام به ویژه عشایر غیور و مرزدار این استان در برخی عملیات های نظامی دوران دفاع مقدس که در حوزه این استان انجام شد، نقش محوری و اساسی داشتند.
 
سردار سرلشگر محسن رضایی روز جمعه (17 دی 95) در آیین گرامیداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه عمومی میمک استان ایلام اظهار کرد: در دفاع مقدس اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر به صورت خودجوش وارد عرصه کارزار و دفاع از کشور شدند.

وزیر جهاد کشاورزی: میزان اراضی آبی استان ایلام 2 برابر می شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: اراضی آبی استان ایلام با اجرای طرح بزرگ سامانه گرمسیری و طرح های آبیاری نوین در اراضی پایین دست سد کرخه از 82 هزار هکتار فعلی به 150 هزار هکتار افزایش می یابد و تمام نقاط استان از شمال تا جنوب را پوشش می دهد.
 
محمود حجتی چهارشنبه (22 دی 95) در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی گدارخوش منطقه صالح آباد در شهرستان مهران اظهار کرد: با اجرای این طرح ها در مجموع 70 هزار هکتار دیگر به اراضی آبی استان ایلام افزوده می شود.

ابتکار: تغییر اقلیم خطری جدی برای محیط زیست ایران است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش 1،8 درجه ای دما در ایران طی 30 سال اخیر گفت: تغییر اقلیم به خطری جدی برای عرصه های طبیعی و محیط زیست کشور تبدیل شده است.
 
معصومه ابتکار روز دوشنبه (4 بهمن 95) در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: مسئله تغییر اقلیم امروز به شدت مناسبات آب و هوایی را در دنیا تحت تاثیر قرار داده و همه انسان ها از این موضوع تاثیر می پذیرند.
 
وی افزود: این مساله در سال های اخیر به شکل افزایش آتش سوزی ها، بروز سیلاب های مخرب، کاهش بارندگی و خشکیدگی درختان بویژه در رشته کوه های زاگرس خود را نشان می دهد، ضمن اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته میزان دما در 30 سال اخیر به نسبت دوره های مشابه 1،8 درجه افزایش یافته و کاهش 20 درصدی بارندگی را در ایران به دنبال داشته است.

واعظی: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سالم سازی فضای مجازی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اولویت ما رعایت اخلاق در فضای مجازی است، گفت: به جای رویکرد حذفی، رویکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم سالم سازی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.
 
محمود واعظی روز پنجشنبه (7 بهمن 95) در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: رونق کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اصلی این وزارتخانه است.

شبکه اینترنت پرسرعت به 240 روستای استان ایلام رسید
بهره برداری از شبکه اینترنت پرسرعت در 240 روستای بالای 20 خانوار استان ایلام عصر پنجشنبه (7 بهمن 95) در آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار ایلام، معاونان این وزارتخانه و مسئولان محلی آغاز شد.
 
شبکه اینترنت پرسرعت به 240 روستای استان ایلام رسید
 
آیین بهره برداری و راه اندازی اینترنت پرسرعت این روستاها در آیینی نمادین در روستای آبزا بخش چوار از توابع شهرستان ایلام برگزار و به صورت همزمان در 239 روستای دیگر برگزار شد.

بزرگترین طرح گاوداری 700 راسی استان ایلام در ایوان بهره برداری شد
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر مرحله نخست طرح بزرگترین گاوداری 700 راسی استان با اشتغالزایی مستقیم 35 نفر و تولید روزانه 30 تن شیر در ایوان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به بهره برداری رسید.
 
بزرگترین طرح گاوداری 700 راسی استان ایلام در ایوان بهره برداری شد
 
معاون سازمان جهاد کشاورزی در ششمین روز از دهه فجر در این آیین اظهار کرد: این گاوداری در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 30 هزار متر مربع ، اشتغالزایی غیر مستقیم 110 نفر ، تولید روزانه 18 تن شیر خام و تولید 112 تن گوشت قرمز به بهره برداری رسیده است.

تساوی تیم های پیشکسوتان پرسپولیس تهران و منتخب شهدای چوار 65
دیدار دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس تهران و منتخب شهدای چوار 65 با نتیجه مساوی 2 - 2 به پایان رسید.
 
به گزارش تابناک ایلام، این بازی ساعت 14 روز سه شنبه 19 بهمن و در 2 وقت 40 دقیقه ای به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران زمین فوتبال چوار در استادیوم تختی شهر ایلام برگزار شد که مورد استقبال شمار زیادی از تماشاگران علاقه مند به فوتبال قرار گرفت.

استاندار: دولت با ایجاد بازارچه مرزی شهابی در استان ایلام موافقت کرد
استاندار ایلام از موافقت هیات دولت با راه اندازی بازارچه شهابی در مرز این استان با عراق خبر داد و گفت: در حال رایزنی با طرف عراقی برای راه اندازی هر چه سریعتر این بازارچه مرزی هستیم
 
محمدرضا مروارید روز پنجشنبه (21 بهمن 95) در آیین جشن انقلاب در روستای چالاب شهرستان مهران اظهار کرد: راه اندازی این بازرچه نقش مهمی در رونق کسب و کار و مرادات تجاری میان ایلام و استان های همجوار در عراق دارد.

بازگشت 83 واحد صنعتی راکد در ایلام به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 83 واحد صنعتی در این استان با دریافت 552 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید و خروج از رکود، به چرخه تولید و فعالیت باز گشته اند.
 
یارالله نصیری روز شنبه (23 بهمن 95) اظهار کرد: تاکنون 187 واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل معرفی شده اند تا از یک هزار و 357 میلیارد ریال تسهیلات استفاده کنند.

 2 میلیارد و 107 میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در 11 ماه سپری شده از سال جاری، 2 میلیارد و 107 میلیون و 548 هزار و 562 دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 2 میلیارد و 300 میلیون دلار برسد.
 
جمیل شوهانی روز شنبه (7 اسفند 95) اظهار کرد: این میزان کالای صادراتی (صادرات استان و سایر گمرکات) نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 68 درصدی برخودار بوده است.
 
وی افزود: 545 میلیون و 479 هزار و 917 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 562 میلیون 68 هزار و 645 دلار از گمرک دیگر استان ها به عراق صادر شده است.

کسب 293 مدال رنگارنگ از مسابقات ملی و بین المللی توسط بانوان ورزشکار استان ایلام
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: ورزشکاران زن این استان در رشته های مختلف، امسال و در رویدادهای ورزشی موفق به کسب 132مدال ملی، 59 مدال بین المللی و 102 مدال آسیایی شدند.
 
شهناز قبادی یکشنبه (8 اسفند 95) اظهار کرد: از این تعداد مدال ملی، 71 مدال در رشته های رزمی، 45 مدال در رشته کاراته، 2 مدال در تیراندازی، یک مدال در رشته اسکیت، 2 مدال در رشته های ورزشی جانبازان و نابینایان، 6 مدال در دو و میدانی و پنج مدال در رقابت های تکواندو در بخش انفرادی مسابقات کشوری بدست آمده است.

سعیدی کیا: برای کارآفرینی روستایی در ایلام 200 میلیارد ریال اختصاص یافت
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: برای توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی ایلام 200 میلیارد ریال اختصاص دادیم ولی با پیگیری مسئولان بیش از میزان مصوب اعتبار در این استان جذب شده و امیدواریم سال آینده شاهد افزایش اعتبارات تخصیصی باشیم.
 
محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه (11 اسفند 95) در آیین واگذاری یک هزار و 70 سند بنیاد علوی به مردم چرداول در جمع اهالی این شهرستان اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای طرح های اشتغالزا و فعالیت ها در حوزه دامداری و کشاورزی اختصاص داده شده است.

وزیر بهداشت: کمبود امکانات و تجهیزات درمانی استان ایلام جبران می شود
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی استان ایلام هر چند نسبت به گذشته زیادتر شده اما باز هم نواقص و کمبودهای چشمگیری دارد که باید این کمبودها تا حد امکان جبران شود.
 
سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه (11 اسفند 95) در حاشیه افتتاح مرکز MRI بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام یادآور شد: با بهره برداری از بیمارستان 374 تختخوابی ایلام (بخاطر کمبود اعتبار روند پیشرفت این بیمارستان کند است) بخش عمده ای از مشکلات درمانی استان مرتفع می شود.

نماینده مجلس: 2 هزار میلیارد ریال اعتبار توسعه استان ایلام در برنامه ششم پیش بینی شده است
نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب لایحه ششم 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان ایلام پیش بینی شده است.
 
جلال میرزایی شامگاه پنجشنبه (13 اسفند 95) اظهار کرد: تخصیص این اعتبار به شرایط مالی در کشور بستگی دارد و منتظر باشیم تا درآمدهای مالیاتی، فروش و صادرات نفت محقق شود در آن صورت می توان امیدوار بود این اعتبار محقق می شود تا شاهد رشد و رونق استان ایلام باشیم.

وزیر بهداشت با ایجاد مجتمع عالی آموزش سلامت در دهلران موافقت کرد
فرماندار دهلران از موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت در این شهرستان خبر داد.
 
سید حسینعلی موسوی روز شنبه (14 اسفند 95) با اشاره به سفر وزیر بهداشت به این شهرستان و بهره برداری از سه طرح سلامت اظهار کرد: موضوع ایجاد مجتمع عالی سلامت که از خواسته های مردم و مسئولان بود به اطلاع وزیر رسید که وی با ایجاد این مجتمع موافقت و دستور لازم را نیز صادر کرد.

جهانگیری: گرد محرومیت باید از رخ ایلام زدوده شود
معاون اول رئیس جمهور در دیدا با استاندار و نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با حضور افراد تحصیل کرده باید گرد محرومیت از این استان زدوده شود گفت: این استان از تمام مزیت های لازم برای توسعه برخوردار است و باید با برنامه ریزی دقیق و مشارکت و پشتیبانی همه دستگاه ها و افراد موثر در استان این ظرفیت ها را به منصه ظهور نشاند.
 
معاون اول رئیس جمهوری، استاندار و مجمع نمایندگان استان ایلام، عصر سه شنبه (18 اسفند 95) با معاون اول رییس جمهور دیدارکردند.
 
اسحاق جهانگیری در این دیدار با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بی نظیر استان ایلام در بخش های مختلف،‌ تاکید کرد و گفت: مردم استان ایلام با همت و شجاعت در طول دوران دفاع مقدس از مرزهای میهن دفاع کرده و برای کشور و نظام آبرو خریدند.

رئیس مدیریت بحران: سالانه 166 هزار مورد آتش سوزی در کشور رخ می دهد
رئیس سازمان مدیریت بحران از وقوع سالانه 166 هزار مورد آتش سوزی در کشور در عرصه های طبیعی و غیر طبیعی خبر داد.
 
اسماعیل نجار روز چهارشنبه (19 اسفند 95) در همایش هم افزایی سازمان های امدادی در مدیریت بحران های طبیعی استان ایلام؛ فرصت ها و چالش ها اظهار کرد: این آتش سوزی ها در بیشتر موارد با مدیریت صورت گرفته مهار شده و منجر به خسارت جانی و مالی نمی شود و در موارد جزیی خسارت هایی را به بار می آورد.

وزیر نفت: برنامه گسترده ای برای برداشت از میادین نفتی استان ایلام داریم
وزیر نفت گفت: برای افزایش تولید و برداشت از میدان های نفتی مشترک استان ایلام با کشور عراق برنامه های وسیعی در دست اقدام داریم.
 
بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه (24 اسفند 95) در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهدای ایلام اظهار کرد: توسعه میادین چشمه خوش، چنگوله، پایدار غرب، تنگه بیجار و دانا در برنامه های توسعه ای وزارت نفت قرار دارد.

آغاز مرحله اول برداشت طرح توسعه میدان نفتی آذر مهران با 15 هزار بشکه
با حضور وزیر نفت، مدیران عامل شرکت های نفتی، استاندار و مسئولان استان ایلام روز سه شنبه (24 اسفند 95) در آییینی مرحله نخست برداشت زود هنگام نفت از طرح توسعه میدان نفتی آذر شهرستان مرزی مهران در استان ایلام با برداشت 15 هزار بشکه در روز آغاز شد.
 
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در این آیین گفت: یک سوم از این طرح (میدان نفتی آذر) در خاک ایران و دو سوم نیز در منطقه بدرای کشور عراق قرار دارد.
 
سید نورالدین شهنازی زاده اظهار کرد: 2 میلیارد و 440 میلیون بشکه میزان نفت در جای این میدان نفتی است که بر اساس یافته های جدید تا چهار میلیارد بشکه نیز افزایش خواهد یافت.

توسعه میادین نفت و گاز و ایجاد فرصت شغلی اولویت اصلی وزارت نفت در استان ایلام است
وزیر نفت گفت: توسعه میادین نفت، گاز و ایجاد واحدهای پتروشیمی با هدف فراهم کردن فرصت های شغلی از مهمترین اولویت های وزارت نفت در استان ایلام است.
 
بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه (24 اسفند 95) در نشست شورای اداری استان ایلام با بیان اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ایلام ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: توجه به این حوزه ها می‌تواند سبب تحولی چشمگیر در این استان شده و چهره آن را تغییر دهد.
 
وی افزود: به آینده این استان بسیار امیدوار هستیم چرا که بخاطر سرمایه گذاری های وسیعی که در این حوزه ها(نفت، گاز و پتروشیمی) در دست اجراست چهره استان به کلی تغییر می کند البته این کار زمانبر است.

آسمان ایلام 80 روز ناسالم بود/ریزگردها همچنان جولان می دهند
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام روز شنبه (28 اسفند 95) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 80 روز آلودگی بیش از حد مجاز به علت پدیده ریزگردها در هوای این استان ثبت شده است.
 
علی طاهر سارایی اظهار کرد: بر اساس شاخص های هوا سنجی، هوای ایلام در این مدت 62 روز در موقعیت هشدار 70 روز اضطرار و 11 روز بحرانی بوده است.
 
وی با بیان اینکه ریزگردها همه نقاط استان را زیر تاثیر خود قرار داد، یادآور شد: شهروندان ساکن در شهرستان های مهران با 54، دهلران 36، ایوان 23 و ایلام 14 روز بیشترین میزان آلودگی و غباری بودن هوا را پشت سر گذاشتند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار