معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی استان ایلام آماده پذیرایی و میزبانی علاقمندان به حیات وحش و طبیعت است.
کد خبر: ۳۹۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 21 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛غلامرضا ابدالی اظهار کرد: عموم مردم و گردشگرانی که به استان ایلام سفر می کنند می توانند در تعطیلات نوروزی به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند.
 
وی افزود: درب های موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی استان ایلام که در بوستان جنگلی چغاسبز قرار دارد همچون سال گذشته در 2 نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و عصر از ساعت 16 تا 20 به روی علاقمندان باز است.
 
ابدالی یادآور شد: یک کارشناس مسلط به تاریخ زمین و زندگی جانوران و تاریخچه پیدایش زمین و جانوران در این موزه به صورت دائمی مستقر و پاسخگوی سوال های گردشگران است و بخش های مختلف موزه را برای آنها معرفی می کند.
 
وی تاکید کرد: این موزه با توجه به تنوع بخش هایی که دارد علاوه بر اینکه یکی از معدود موزه های کشور با بار علمی و غنی از گونه های مختلف گیاهی و جانوری است، مکانی مناسب و جذاب برای همه سنین به ویژه کودکان و نوجوانان است.
 
به گزارش تابناک ایلام، کلنگ موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش ایلام در سال 84 به زمین زده شد ولی به علت کمبود اعتبارات و منابع مالی روند احداث، تکمیل و بهره برداری از آن تا سال 93 به تعویق افتاد.
 
این موزه دارای بخش های مختلفی چون دیرینه شناسی، حشرات، انشقاق قاره ها، تکسی درمی جانوران و پرندگان، سیر تکامل جانوران و گیاهان، تاریخچه زمین است.
 
همچنین گردشگران و بازدید کنندگان می توانند با زیستگاه های مختلف استان ایلام، پرندگان، برخی از خزندگان، حشرات و پستانداران بومی استان ایلام در این موزه آشنا شوند.
 
از آنجا که دیدن حیوانات در حیات وحش طبیعی کار سخت و گاه غیر ممکنی است بازدید از این موزه فرصتی مناسب برای دیدن جانوران از نزدیک و آشنایی با طبیعت استان ایلام در نمایی کوچک است.
 
در استان ایلام با گستره 2 میلیون هکتاری، 600 هزار هکتار جنگل و بیش از 400 هزار هکتار مرتع و بیابان وجود دارد و تاکنون 197 گونه پرنده، 38 نوع پستاندار و 46 گونه خزنده در مناطق مختلف این استان شناسایی شده است.
 
بطور قطع استان ایلام به خاطر تنوع آب و هوایی و جغرافیایی ماوا و زیستگاه گونه های بیشتری از وحوش است که تا کنون شناسایی شده اند.
 
بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار