معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت:حفاظت از محیط زیست یعنی حفاظت از سلامت و امنیت جامعه و در دین مبین اسلام در کنار اهمیت به پاکیزکی به حفظ محیط زیست نیز اهمیت داده شده است.
کد خبر: ۳۹۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 21 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز اظهار کرد: محیط زیست بعنی محیط زندگی، محیط نفس کشیدن، محیطی که حیات ما در آن معنی پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد:حفاظت از محیط زیست یعنی حفاظت از سلامت و امنیت جامعه و در دین مبین اسلام در کنار اهمیت به پاکیزکی به حفظ محیط زیست نیز اهمیت داده شده است.
 
وی با بیان اینکه عید یعنی نو شدن، پاکیزه شدن، متحول شدن و منقلب شدن افزود: ما این تغییر و تحول را از طبیعت دریافت می‌کنیم و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.
 
خودآموز با اشاره به تشکیل کمپین نه به زباله تاکید کرد: این حرکت جریانی فرهنگی است که تحقق آن بسیار امیدوار کننده خواهد بود جریانی که می‌تواند به موضوعات مختلف اجتماعی تعمیم پیدا کند و رشد فرهنگی جامعه را به دنبال داشته باشد.
 
به گفته وی، نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در نهادینه سازی این جریان فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و دولت و شهرداری ها هم باید کمک‌ کار آنها باشند.
 
به گزارش تابناک ایلام، به دلیل آنجه عدم فرهنگ سازی عنوان می شود طبیعت مناطق مختلف کشور بویژه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بی مهری مردم می شود که با ریختن زباله و پس ماندها چهره زیبای طبیعت، جنگل و عرصه های طبیعی را زشت و نازیبا می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار