مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ایلام گفت: به منظور توسعه فضای سبز و زیباسازی شهری امسال 16 هزار انواع گل و نهال در پارک ها و فضاهای سبز شهری ایلام کاشته شده است.
کد خبر: ۳۹۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 22 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی نورایی نژاد اظهار کرد: این میزان کاشت شامل 10 هزار گل فصلی، 2 هزار گل شب بو، 2 هزار گل لاله و 2 هزار اصله نهال همچنین نصب 200 عدد گلدان گل در خیابان آیت الله حیدری است.
 
وی افزود: از دیگر اقدام های این سازمان برای زیبا سازی شهر آماده سازی پارک هجرت، پارک آزادی، بلوار امام علی (ع) جهت کاشت، اجرای پروژه های زیبا سازی در سطح شهر، تهیه طرح ایجاد باغ گل ها برای سال 96 و کاشت پارک جانبازان است.
 
نورایی نژاد با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان پارک ها و فضاهای سبز حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهر است، تاکید کرد: در جهت محقق شدن این مهم و هم راستا با این وظیفه خطیر، فعالیت های گسترده دیگری نیز در این سازمان صورت گرفته است.
 
وی یادآور شد: این فعالیت ها شامل تهیه طرح مرکز تولید گل و گیاه شهرداری برای سال 96، مشارکت در تکمیل پارک بلوط، رنگ آمیزی همه نیمکت ها، سطل های زباله، ساعت های سطح شهر و پارک ها، برنامه ریزی برای برگزاری اولین نمایشگاه ملی گل و گیاه و گیاهان دارویی در استان ایلام و درخواست اقلام مورد نیاز شهربازی و وسایل بازی پارک ها از شهرداری است.
 
به گفته وی، سرانه فضای سبز در شهر ایلام سه متر و 70 سانتی متر مربع است که این میزان با سرانه استاندارد کشوری که بین هشت تا 12 مترمربع است فاصله زیادی دارد که باید با ایجاد فضاهای جدید وضعیت خود را بهبود ببخشیم.
 
نورایی نژاد گفت: 80 درصد فضاهای سبز شهری ایلام با آب غیر شرب (تصفیه فاضلاب شهری) آبیاری می شود.
 
وی از بدهی 18 میلیارد و 250 میلیون ریالی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ایلام خبر داد و اضافه کرد: در پنج ماه اخیر با حضور شهردار جدید توانستیم بیش از 13 میلیارد ریال آن را بپردازیم و اکنون تنها پنج میلیارد ریال بدهی داریم.
 
شهر ایلام با حدود 180 هزار نفر جمعیت دارای 2 ناحیه شهرداری است./ف
برچسب ها: گل ، کاشت ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار