مدیرکل هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه موج جدید بارشی از فردا (پنجشنبه) مناطق مختلف این استان را در بر می گیرد از مردم، گردشگران و مسافران نوروزی خواست از استقرار و تجمع در بستر و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
کد خبر: ۳۹۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 22 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: موج جدید ناپایداری های جوی از فردا پنجشنبه بیشتر نقاط استان را در بر می گیرد که در نتیجه شاهد رگبار، رعد و برق و بارندگی خواهیم بود.
 
وی افزود: این توده بارشی از قدرت مناسبی برخوردار است که بارش تگرگ در ارتفاعات را در پی دارد، ضمن اینکه وزش بادهای به نسبت شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها نیز از آثار ورود این توده بارشی است.
 
مدیرکل هواشناسی ایلام از عموم مسافران و گردشگران نوروزی خواست از تجمع در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به شدت بپرهیزند، ضمن اینکه عشایر کوچرو نیز باید دام های خود را از مناطق ذکر شده دور نگه دارند.
 
شیخ الملوکی با اشاره به اینکه این توده بارشی باعث کاهش حدود 6 درجه ای هوا می شود، یادآور شد: توده گرد و غبار نیز در کشور عراق تشکیل شده و در حال حرکت به سمت مرزهای استان است که می تواند منجر به افزایش غلظت ریزگردها در استان شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام امسال نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و این استان سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت.
 
با این وجود از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر تا پایان شهریور سال بعد) 248 میلی متر بارندگی در استان ایلام ثبت شده که نسبت به بلندمدت 33 و در مقایسه با سال گذشته 61 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.
 
در همین مدت شهر ایلام 247 میلی متر بارش را تجربه کرده که در قیاس با سال گذشته 68 و نسبت به بلند مدت 44 درصد کاهش نزولات جوی را داشته است.
 
بیشترین بارش در سال زراعی جاری از آن شهرستان بدره با 339 میلی متر بارش بود که این مقدار بارش نسبت به بلند مدت 58 و سال گذشته سه درصد کاهش نشان می دهد.
 
شهرستان مهران نیز با 71 میلی متر بارش در مقایسه با پارسال 73 و میانگین بلند مدت 61 درصد کاهش کمترین مقدار بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری را ثبت کرده است.
 
پیش بینی های هواشناسی بیانگر بارش موثر و مطلوب باران در فروردین ماه سال 1396 است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار