مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی گفت: در اجرای این طرح تاکنون به مسافران 14 حادثه رانندگی در جاده های برون شهری این استان امداد رسانی شده است.
کد خبر: ۳۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 22 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلیمانی تعداد حادثه دیدگان در این سوانح را 399 نفر اعلام کرد و افزود: در این حوادث 22 نفر مصدوم شدند که 9 نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل و مابقی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
 
وی اظهار کرد: در اجرای طرح امداد و نجات که از 25 اسفند پارسال آغاز شد علاوه بر 12 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، سه پایگاه هلال احمر دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی شده است.
 
سلیمانی یادآور شد: 9 دستگاه خودرو ست نجات، 15 دستگاه آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه 51 امدادگر آموزش دیده در این پایگاه ها مستقر هستند و تا 15 فروردین نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.
 
وی همچنین از ارائه خدمات اسکان اضطراری به مسافران نوروزی به تعداد 26 نفر از ابتدای این طرح تاکنون خبر داد.
 
به گفته سلیمانی، همچنین امسال و در اجرای طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه، امدادگران این جمعیت خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه خواهند کرد.
 
وی از استقرار بالگرد این جمعیت از پنجم فروردین در مرکز این استان با هدف تسریع در انجام عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث خبر داد.
 
سلیمانی اضافه کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد از پنجم فروردین به مدت 10 روز در این استان مستقر است تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
 
به گزارش تابناک ایلام امدادگران تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام روز سه شنبه اول فروردین نیز به 70 خودروی گرفتار در برف و کولاک گردنه قلاجه در مسیر ارتباطی ایوان به اسلام آباد غرب خدمات رسانی کردند.
 
بدنبال بارش های پیاپی برف و باران در بیشتر مناطق استان ایلام از جمله گردنه ها و ارتفاعات، بارش برف در گردنه قلاجه تردد خودروهای مسافران و گردشگران نوروزی را با اخلال مواجه کرده بود که امدادگران هلال احمر به همراه تیم های عملیاتی نجاتگران با تجهیزات امدادی، خودرو ست نجات و آمبولانس به محل اعزام شدند.
 
با تلاش بی وقفه امدادگران خدماتی همچون کمک به رانندگان برای نصب زنجیر چرخ، برف روبی و پاک کردن جاده، کمک رسانی به خودروها و رها سازی تعدادی خودرو گرفتار در برف و رفع گره ترافیکی و امدادرسانی به افراد سالخورده و خردسال انجام شد.
 
به گزارش تابناک ایلام، اجرای طرح امداد نوروزی با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 96 در استان ایلام نیز اجرا می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار