فرماندار دره شهر از مردم، گردشگران و مسافران نوروزی خواست تا از استقرار و تجمع در بستر و حاشیه رودخانه مذکور خودداری کنند. وی با اشاره به بارش های شدید باران و رعد و برق های روزهای اخیر در این شهرستان گفت: تاکنون چند مورد خسارت ناشی از صاعقه به فرمانداری اعلام شده و چنانچه افراد دیگری دچار خسارت شده اند نیز می توانند به فرمانداری اطلاع دهند تا بررسی های لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۳۹۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 25 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی اکبر شفیع زاده اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب، مردم باید با رعایت نکات ایمنی از بروز حوادث پیش بینی نشده، جلوگیری کنند.
 
وی ادامه داد: در پی پیش بینی های هواشناسی استان ایلام، ستاد بحران این شهرستان شب گذشته در محل فرمانداری با شرکت مسئولان دستگاه های مرتبط تشکیل شد تا برای مقابله با حوادث احتمالی تمهیدهای لازم اندیشیده شود.
 
شفیع زاده افزود: هشدارهای هواشناسی به بخشداران و دهیاران روستاهای این شهرستان اعلام شده تا به مردم ساکن در این مناطق در خصوص خطرات وقوع سیل اطلاع رسانی کنند.
 
فرماندار دره شهر با بیان اینکه همچنین به امور عشایری اطلاع رسانی انجام گرفته است، تاکید کرد: علاوه بر این به میراث فرهنگی اعلام شده تا از استقرار مسافرانی که قصد چادر زدن در برخی نقاط حادثه خیز نظیر شهر تاریخی سیمره و تنگه بهرام چوبین را دارند، جلوگیری کنند.
 
وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه سیمره خواستار جمع آوری احشام و ادوات کشاورزی در حاشیه این رودخانه توسط ساکنان این منطقه شد.
 
شفیع زاده از مردم، گردشگران و مسافران نوروزی خواست تا از استقرار و تجمع در بستر و حاشیه رودخانه مذکور خودداری کنند. وی با اشاره به بارش های شدید باران و رعد و برق های روزهای اخیر در این شهرستان گفت: تاکنون چند مورد خسارت ناشی از صاعقه به فرمانداری اعلام شده و چنانچه افراد دیگری دچار خسارت شده اند نیز می توانند به فرمانداری اطلاع دهند تا بررسی های لازم را انجام دهیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، اداره کل هواشناسی ایلام در اطلاعیه ای به استقرار سامانه جدید بارشی در آسمان این استان از روز پنجشنبه گذشته خبر داد و از مردم، گردشگران و مسافران نوروزی خواست از استقرار و تجمع در بستر و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
 
براساس پیش بینی هواشناسی، با توجه به پتانسیل مناسب و قوی این سامانه که با وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید همراه است انتظار آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد و احتمال خطر صاعقه در استان ایلام وجود دارد.
 
میزان فعالیت این سامانه بارشی و قدرت آن در مناطق شمالی، کوهستانی و معتدل استان بیشتر از مناطق جنوبی و گرمسیر است و انتظار می رود عمده بارش در مناطق سردسیر استان رخ دهد.
 
به گزارش تابناک ایلام، شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن آثار تاریخی فراوان، طبیعی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری استان ایلام محسوب می شود.
 
این شهرستان تاریخی دارای 400 اثر تاریخی نظیر تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، چهار طاقی، شهر تاریخی، پل گاو میشان و غیره است که از آین تعداد 145 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
در تعطیلات نوروزی پارسال 244 هزار گردشگر وارد این شهرستان شدند و 100 هزار نفر نیز در این منطقه اسکان یافتند.
 
شهرستان دره شهر در 110 کیلومتری جنوب ایلام واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار