فرماندار دره شهر با اشاره به مهیا شدن 18 مدرسه در این شهرستان برای اسکان مهمانان نوروزی تاکید کرد: این فضاها با 200 کلاس درس به منظور رفاه حال مسافران نوروزی به امکانات اولیه نظیر موکت، فرش، یخچال و سیستم گرمایشی تجهیز شده اند.
کد خبر: ۳۹۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 25 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی اکبر شفیع زاده از ورود نزدیک به 150 هزار گردشگر نوروزی به این شهرستان در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال خبر داد واظهار کرد: این تعداد گردشگر با ورود به این شهرستان از مناطق دیدنی و تاریخی و جاذبه های گردشگری بازدید کرده اند.
 
وی با اشاره به روند اسکان گردشگران در این شهرستان افزود: اسکان مهمانان نوروزی در مهمانسراهای ادارات، مدارس و سایر مراکز اقامتی انجام می شود و اکنون ظرفیت برخی از این اماکن تکمیل شده است.
 
شفیع زاده از برنامه ریزی و فراهم شدن امکانات و اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از 300 هزار گردشگر در این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: برای استقبال از مهمانان نوروزی برنامه ریزی و هماهنگی لازم با ادارات مختلف از چند ماه گذشته انجام شده است.
 
وی با اشاره به مهیا شدن 18 مدرسه در این شهرستان برای اسکان مهمانان نوروزی تاکید کرد: این فضاها با 200 کلاس درس به منظور رفاه حال مسافران نوروزی به امکانات اولیه نظیر موکت، فرش، یخچال و سیستم گرمایشی تجهیز شده اند.
 
فرماندار دره شهر از هماهنگی برای فعالیت 12 نانوایی این شهرستان به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و یادآور شد: با توزیع آرد اضافی بین این نانوایی ها به منظور رفاه حال مسافران فعالیت آنها تا پاسی از شب ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال 160 تن سیب و پرتقال به نرخ دولتی تا پایان تعطیلات نوروزی بین مردم و مهمانان نوروزی در حال توزیع است.
 
به گزارش تابناک ایلام، شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن آثار تاریخی فراوان، طبیعی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری استان ایلام محسوب می شود.
 
این شهرستان تاریخی دارای 400 اثر تاریخی نظیر تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، چهار طاقی، شهر تاریخی، پل گاو میشان و غیره است که از آین تعداد 145 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
در تعطیلات نوروزی پارسال 244 هزار گردشگر وارد این شهرستان واقع در 110 کیلومتری جنوب ایلام شدند و 100 هزار نفر نیز در این منطقه اسکان یافتند.

** حضور 35 هزار گردشگر در شهرستان بدره
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در چند روز ابتدایی تعطیلات نوروزی امسال بیش از 35 هزار گردشگر از شهرستان بدره بازدید داشتند و چهار هزار نفر نیز از خدمات اسکان استفاده کردند.
 
عبدالمالک شنبه زاده  اظهار کرد: تعداد 16 فضای آموزشی مشتمل بر 100 اتاق، مهمان سراهای اداری، ویلاهای سد سیمره و کمپینگ اقامتی روستای کلم پذیرای اسکان گردشگران در نقاط مختلف شهری و روستایی بدره در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: بدره با وجود طبیعت زیبا و مناظر طبیعی فراوان حاشیه کبیرکوه از یک سو و ساحل 60 کیلومتری دریاچه سد سیمره از سوی دیگر، جاذبه های توریستی و تفریحی خوبی را در خود جای داده است.
 
شنبه زاده تاکید کرد: روستای کلم به عنوان مهمترین روستای هدف گردشگری در استان ایلام که در شهرستان بدره واقع شده در تمام فصول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: برنامه هایی برای توسعه زیر ساخت های گردشگری بدره تدارک دیده شده و این شهرستان به عنوان نقطه ابتدایی منطقه طبیعی تاریخی دربند انتخاب شده تا مقدمات توسعه و تجهیز زیرساخت های آن عملیاتی شود.
 
وی با اشاره به ظرفیت بالای تنگه کافری در بحث گردشگری این شهرستان یادآور شد: کارهای خوبی در این محل صورت گرفته که در صورت تمایل بخش خصوصی و ورود به این عرصه آماده همکاری و صدور مجوزهای لازم هستیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، شهرستان بدره با وجود 33 اثر ثبت شده ملی، مناظر دیدنی، بقاع متبرکه و تفرجگاه های طبیعی محل بسیار مناسبی برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی است که در سال گذشته میزبان بیش از 120 هزار مسافر نوروزی بود.
 
بیش از 80 درصد از مساحت شهرستان بدره را عرصه های طبیعی مانند جنگل و مرتع تشکیل داده که سطحی حدود 35 تا 40 هزار هکتاری جنگل، طبیعت رشته کوه کبیرکوه و وجود رودخانه و دریاچه سد سیمره محل مناسبی برای زندگی گونه های مختلف پرندگان از جمله عقاب، کبک، تیهو، کبوتر و پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند اردک، غاز، باکلان و خودکا محسوب می شود.
 
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و هم اکنون دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار