شنبه زاده گفت؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان 146 هزار گردشگر و مهمان در مرحله اول تعطیلات نوروزی سال 96 در اقامتگاه ها، مدارس و کمپ های نوروزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 26 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این تعداد گردشگر غیر بومی از 27 اسفند پارسال تا پایان روز چهارم فروردین امسال در محل های اسکان موقت مسافران نوروزی استان ایلام شب مانی داشته اند.
 
وی افزود: عمده گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی، زیارتی و طبیعی نقاط مختلف استان نیز بازدید کرده اند ضمن اینکه شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر و ایلام بیشترین جذب گردشگر را در این ایام داشتند.
 
شنبه زاده تاکید کرد: این تعداد گردشگر در مکان های اقامتی در نظر گرفته شده توسط ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان شامل مهمان پذیر، خانه مسافر، چادر، کمپ، کانکس و مدارس اسکان یافته اند.
 
وی با بیان اینکه این مسافران و گردشگان نوروزی جدا از کاروان های راهیان نور است، یادآور شد: سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی 430 هزار نفر از استان ایلام بازدید کردند که پیش بینی می شود این تعداد در تعطیلات نوروزی امسال حدود هشت درصد افزایش یابد.
 
به گزارش تابناک ایلام، 144 مدرسه با 829 کلاس درس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام به عنوان بخشی از اماکن در نظر گرفته شده برای اسکان مهمانان در استان ایلام است.
 
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار