رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 30 هزار و 699 نفر مصدوم یا بیمار در هفته اول تعطیلات نوروزی (25 اسفند 95 تا پنجم فروردین امسال) در این استان خدمات اورژانس بیمارستانی یا پیش بیمارستانی دریافت کردند.
کد خبر: ۳۹۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰ 26 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر علی دل پیشه اظهار کرد: تیم های فوریت پزشکی و آمبولانس های مستقر در جاده های استان در این مدت تعداد 673 مصدوم تصادفات جاده ای را برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی به مراکز درمانی اعزام کرده اند.
 
وی افزود: تعداد 29 هزار و 157 نفر از کسانی که مورد مداوا در محل یا اعزام به مراکز درمانی قرار گرفتند را بیماران یا مصدومان غیر تصادفی تشکیل دادند همچنین از آمار کل دریافت کنندگان خدمات، تعداد 29 هزار و 316 نفر به صورت سرپایی در محل رویداد درمان شده اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تعداد یک هزار و 198 نفر از مصدومان و بیماران نیز برای دریافت خدمات کامل و جامع در بیمارستان های مجهز توسط آمبولانس های مرکز فوریت پزشکی مستقر در سطح استان به مراکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای مختلف منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.
 
دکتر دل پیشه گفت: همچنین یک فروند بالگرد امداد هوایی برای مواقع ضروری از ابتدای فروردین امسال در استان مستقر است که در نخستین ماموریت خود دیروز جوانی که در آبدانان به علت تصادف شدید دچار حادثه شده بود و نیاز به ارائه خدمات درمانی ویژه داشت را به بیمارستانی در ایلام منتقل کرد.
 
دانشگاه علوم پزشکی ایلام از 25 اسفند سال گذشته فعالیت امدا نوروزی خود را آغاز کرده و تا 15 فروردین ماه جاری نیز به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
 
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار