مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: کوچ بهاره عشایر به طور رسمی از 15 فروردین شروع می شود و به مدت 45 روز ادامه دارد اما از ابتدای فصل بهار و همزمان با مساعد شدن هوا برخی از خانوارهای عشایر زودتر از موعد مقرر، کوچ خود به مناطق ییلاقی را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۳۹۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 27 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی سلیمی اظهار کرد: در مبادی ورودی و خروجی ایل راه ها، تونل ها و راه های اصلی و فرعی با مشارکت دستگاه هایی چون نیروی انتظامی و هلال احمر برای حفظ سلامت عشایر کوچرو امنیت برقرار است.
 
وی افزود: کوچ بهاره عشایر به طور رسمی از 15 فروردین شروع می شود و به مدت 45 روز ادامه دارد اما از ابتدای فصل بهار و همزمان با مساعد شدن هوا برخی از خانوارهای عشایر زودتر از موعد مقرر، کوچ خود به مناطق ییلاقی را آغاز کرده اند.
 
سلیمی تاکید کرد: علاوه بر کوچ نشینان استان ایلام که به مناطق سردسیر (ییلاق) داخل استان کوج می کنند، عشایر مهمان از استان های کرمانشاه و همدان نیز که همه ساله فصل سرما را در نقاط گرمسیر ایلام سپری می کنند با شروع فصول گرم سال به سمت مناطق ییلاقی استان های خود باز می گردند.
 
به گزارشتابناک ایلام، دامنه های کبیرکوه، دینارکوه، سیوان، مانشت، قلارنگ، شره زول و دالاب از مهمترین مناطق ییلاقی عشایر استان ایلام در زمان کوچ بهاره است.

9هزار و 700 خانوار با 60 هزار نفر جمعیت در قالب 12 ایل و 32 طایفه و همراه داشتن یک میلیون و 500 زهرا راس دام سبک و سنگین در استان ایلام زندگی می کنند.
 
همچنین در فصل کوچ پاییزه 2 هزار خانوار از عشایر استان های همدان و کرمانشاه با حدود 600 هزار راس دام زمستان را در نقاط گرمسیر استان ایلام می گذرانند و با شروع فصل بهار دوباره به استان های خود باز می گردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار