رییس ستاد انتخابات استان تهران افزایش نرخ ثبت‌نام‌کنندگان برای عضویت در شوراهای شهری و روستایی را حاکی از نشاط اجتماعی مردم و امید به تحولات مثبت کشور و آینده دانست.
کد خبر: ۳۹۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 28 March 2017
رییس ستاد انتخابات استان تهران افزایش نرخ ثبت‌نام‌کنندگان برای عضویت در شوراهای شهری و روستایی را حاکی از نشاط اجتماعی مردم و امید به تحولات مثبت کشور و آینده دانست.

چاوشی، رییس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: نرخ ثبت­‌نام کنندگان برای عضویت در شوراهای شهری و روستایی در سطح استان رقم 23 درصد افزایش را نشان می­‌دهد که این آمار در شهر تهران به عنوان پایتخت 53 درصد رشد داشته است. این حاکی از نشاط اجتماعی مردم و امید به تحولات مثبت کشور و آینده است.

وی افزود: وقتی مردم جنب و جوش و نشاط بالایی برای حضور و مشارکت در صحنه انتخابات نشان می­‌دهند، مبین امید و انگیزه لازم برای نشاط و سرزندگی اجتماعی است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: آمار داوطلبان نامزدی در انتخابات دوره پنجم شوراها در حوزه شهری استان تهران از 4673 نفر در دوره چهارم به 6075 نفر افزایش یافته است.

چاوشی با بیان این که آمار داوطلبین شهری و روستایی شوراها در دوره چهارم در سطح استان 8433 نفر بوده است گفت که این آمار در حال حاضر (در دوره پنجم) به 10417 نفر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: استقبال و حضور گسترده کسانی که علاقمند به خدمت به شهر و روستای خود هستند، مسئولیت هیأت­‌های اجرایی و نظارت را در بررسی صلاحیت­‌ها دوچندان کرده است و انتظار بر این است که همه کسانی که شایستگی خدمت به جامعه را دارند و معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی و پایبند به حقوق عمومی مردم هستند فرصت حضور در عرصه ­رقابت­‌ها را پیدا کنند.

چاوشی گفت: برای هیأت­ های اجرایی و نظارت قطعاً مرّ قانون باید مدنظر قرار گیرد و از هرگونه اعمال سلایق خاص در عرصه تأیید صلاحیت­ ها خودداری خواهد شد. البته امر حضور و مشارکت و استقبال داوطلبان، از دقت نظر هیأت­ های اجرایی و نظارت نخواهد کاست و در مورد همه باید با دقت شرایط قانونی لازم برای حضور در عرصه رقابت مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار