تلاشان گفت؛
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ایلام گفت : نتایج بررسی صلاحیت ‌ها دوم اردیبهشت از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام می شود، سوم تا ششم اردیبهشت داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می ‌توانند به هیات ‌های نظارت بالادستی مراجعه و این هیات‌ها از هفتم تا ۱۶ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در هیات ‌های نظارت شهرستان و استان به این شکایات رسیدگی خواهند کرد.
کد خبر: ۳۹۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 28 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی تلاشان اظهار کرد: با پایان یافتن فرآیند ثبت نام از داوطلبان نمایندگی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان فرایند استعلام به صورت روزانه به مراجع چهارگانه قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال ارسال و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از ۱۷ تا ۲۳ فروردین ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: پس از اعلام نظر هیات ‌های اجرایی، نوبت به اعلام نظر هیات‌های نظارت شهرستان و بخش می‌رسد، با توجه به اینکه استان ایلام دارای 10 شهرستان و 26 بخش است، در مراکز شهرستان پنج نفر و در بخش ها سه نفر به عنوان اعضای هیات نظارت زیر نظر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز می کنند، روند بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت از ۲۵ تا ۳۰ فروردین ماه ۹۶ صورت می‌گیرد و این نظرات اول اردیبهشت ماه ۹۶ به هیات‌ های اجرایی ابلاغ می ‌شود.
 
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ایلام یادآور شد: نتایج بررسی صلاحیت ‌ها دوم اردیبهشت از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام می شود، سوم تا ششم اردیبهشت داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می ‌توانند به هیات ‌های نظارت بالادستی مراجعه و این هیات‌ها از هفتم تا ۱۶ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در هیات ‌های نظارت شهرستان و استان به این شکایات رسیدگی خواهند کرد.
 
تلاشان با تاکید بر اینکه نتیجه بررسی شکایات 17 اردیبهشت ماه ۹۶ از طریق هیات ‌های نظارت شهرستان و استان به هیات‌های اجرایی ابلاغ شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، گفت: اسامی داوطلبان از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه تهیه و منتشر می ‌شود.
 
وی اضافه کرد: نامزدها بر اساس قانون اجازه تبلیغات زودهنگام و راه اندازی کمپین ها را در فضای مجازی ندارند، گزارش هایی مبنی بر تشکیل این کمپین ها از طریق مراجع چهارگانه دریافت شده که با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.
 
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ایلام اظهار کرد: برابر قانون تبلیغات داوطلبان هشت روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز می شود و نامزدها می توانند تا 24 ساعت قبل از اجرای انتخابات فعالیت داشته باشند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 385 روستای این استان برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
 
سه هزار و 66 نفر برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها در استان ایلام ثبت نام کردند که از این تعداد 741 نفر برای شوراهای شهر و 2 هزار و 325 نفر نیز برای شوراهای روستایی هستند که این تعداد در مقایسه با دوره چهارم 17 درصد افزایش دارد.
 
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار