جشن میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) در شب و روز ولادت آن امام همام، به میزبانی بقاع متبرکه امامزادگان بخش‌های مختلف استان قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ 29 March 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، این طرح از 26 اسفند سال گذشته در سطح استان قم آغاز بکار کرد و تا 14 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس در 32 بقعه متبرکه، خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون برپا شده‌اند و 120 نفر مبلغ روحانی، طی این روزها به ارائه خدمات فرهنگی به زائران مشغول هستند.

برگزاری مراسم مذهبی اعم از جشن میلاد ائمه اطهار(ع) یکی از بخش‌های این طرح به شمار می‌رود و با توجه به تقارن یکم رجب، سالروز ولادت پر خیر و برکت امام محمد باقر(ع) با ایام نوروز امسال، مراسم جشن و سرور به میزبانی بقاع متبرکه تدارک دیده شده است.

با توجه به برپایی خیمه‌های معرفت در بسیاری از بقاع متبرکه شاخص بخش‌های سه گانه قم یعنی کهک، خلجستان و جعفریه، مراسم ویژه سالروز میلاد امام پنجم شیعیان هم در این بقاع با شکوه فراوان برگزار خواهد شد.

در این مراسم اساتید برجسته حوزوی درباره فضائل و سیره امام باقر(ع) سخنرانی می‌کنند و مداحان اهل بیت(ع) در وصف آن حضرت به مولودی‌خوانی می‌پردازند.

همچنین در بعضی بقاع متبرکه، اطعام شرکت‌کنندگان در مراسم جشن صورت می‌گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار