مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از فعالیت ۱۴۰ مسجد و حسینیه در شهرستان ایلام خبر داد و گفت: اعتباراتی که در سال 95 برای ساخت مساجد مصوب شده، تخصیص نیافته است.
کد خبر: ۴۰۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 10 April 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شهیدی در گردهمایی هیئت‌های امنای مساجد و بقاع متبرکه ایلام، مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت مذهبی که به‌ منظور هماهنگی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان برگزار شد اظهار کرد: مراسم اعتکاف در استان ایلام هر سال با شکوه‌تر و فراگیرتر از سال قبل برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه هیئت‌ امنای مساجد در ایام اعتکاف میزبان معتکفین در راستای برگزاری این سنت حسنه هستند، افزود: خدمت به معتکفین در خانه‌های خدا و پیراستن مساجد برای خدمتگزاری افتخاری بزرگ است که نصیب هیئت ‌امنای مساجد و فعالان مساجد شده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، یادآور شد: سنت حسنه اعتکاف با توجه به استقبال پرشور اقشار مختلف مردم و به ‌ویژه جوانان که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در راستای ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی و بهره‌گیری از فیوضات معنوی در مساجد است .

شهیدی با تأکید بر هماهنگی، تعامل و همدلی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و فعال با مسجد و به ‌ویژه هیئت‌امنای مساجد در برگزاری آیین معنوی اعتکاف، گفت: انتظار می‌رود که با وحدت و انسجام شاهد برگزاری این باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در سطح مساجد استان باشیم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 140 مسجد و حسینه در مناطق مختلف شهرستان ایلام فعال است، افزود: وقف زمین برای مسجد و حسینیه در استان موضوعی است که مورد استقبال مردم قرار دارد و شاهد گسترش این سنت حسنه در استان هستیم .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عنوان کرد: اعتباراتی که در سال 95 برای ساخت مساجد مصوب شده تخصیص نیافته و امید است که در سال 96 شاهد تخصیص این اعتبارات در راستای ساخت مساجد، حسینیه و اماکن مذهبی در استان باشیم .

شهیدی گفت: درآمد بقاع متبرکه استان نیز صرف توسعه و عمران بقاع متبرکه می‌شود که در ایان نوروزی سال جاری با تلاش و همکاری هیئت‌امنای بقاع متبرکه و همکاری مسئولان شاهد حضور اقشار مختلف مردم در ایام نوروز در بقاع متبرکه بودیم .

وی ابراز کرد: در طول سال نیز برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی ولادت‌ها و شهادت‌ها برگزار می‌شود و طرح‌های ویژه‌ای نیز ازجمله طرح آرامش بهاری در ایام نوروز برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم قرار گرفته است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در سال جاری در سطح 25 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این ایام 23 مبلغ مذهبی به بقاع متبرکه استان اعزام و طرح خیمه‌های معرفت پاسخگوی سؤالات شرعی مردم و اجرای فعالیت‌های فرهنگی بودند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار