استاندار آذربایجان‌شرقی:

تبریز مهیای پذیرش آثار و تالیفات فرهیختگان جهان اسلام است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشینه فرهنگ و هنر در تبریز و آذربایجان گفت: این شهر، به مثابه خانه هنرمندان جهان اسلام بوده و مهیای پذیرش آثار و تالیفات فرهیختگان است.
کد خبر: ۴۱۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 04 May 2017
به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده، در مراسم آغاز سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با بیان این مطلب اظهار داشت: هیچ مکتب و مذهبی در دنیا به اندازه دین مقدس اسلام که سراسر رحمت، صلح، انسانیت و زیبایی است، نمی‌تواند الهام‌بخش آثار هنری باشد؛ وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) می‌تواند تا ابد الهام‌بخش اهالی هنر و هنرمندان شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در دو دوره گذشته این رویداد ارزشمند، هنرمندان جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی، به عنوان سفیران صلح و دوستی، رسالت خود را به شایستگی ایفا کرده‌اند؛ این امر به خصوص با در نظر داشتن شرایط کنونی که جنگ و خونریزی در جهان بارز است، اهمیت بیشتری می‌یابد.

جبارزاده با بیان این‌که اعلام انزجار هنرمندان از جنگ و خشونت، پیام ارزشمند برای است، خاطرنشان کرد: تداوم این نقش، ضامن صلح و دوستی در جهان اسلام خواهد شد؛ نباید مسلمانان به عنوان افراد جنگ طلب مطرح شوند که این امر، ظلم بزرگی به فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی یادآور شد: دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، با ترسیم اهداف مهم بین‌المللی، این رسالت مهم را در تبریز آغاز کرده و با همت ویژه خود، افراد شاخصی را تقدیم هنرهای اسلامی کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش جشنواره در تقویت اقتصاد هنری گفت: باید تلاش کنیم گام‌های لازم را برای تامین معیشت اهالی هنر و صنایع دستی فراهم آوریم؛ مقدمات این امر در کشورمان با توسعه برنامه‌های گردشگری فراهم شده است.

جبارزاده اضافه کرد:  تبریز، با کمک همه نهادهای بین‌المللی، در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشوریهای اسلامی مصوب شده است؛ از این رو، از هم‌اکنون از حاضران این جشنواره برای حضور در رویدادها و همایش‌های مختلف تبریز  2018 دعوت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ تبریز همواره خانه هنرمندان بوده است، گفت: وجود مقبره‌الشعرا و دوکمال، گواهی بر همین مدعا است؛ ضمن خیرمقدم به هنرمندان، تقاضا داریم که میهمانان عزیز این جشنواره، تبریز را خانه خود بدانند و هر زمان که بخواهند آثار هنری خود را در این شهر ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار