جلال میرزایی درگفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام:
خبرنگار تابناک ایلام در گفتگو با دکتر جلال میرزایی رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی دراستان ایلام، به موضوع حاشیه های برنامه دانشگاه پیام نور وهمچنین چرایی عدم حضور ایشان در مناظره سیاسی ترتیب داده شده در یکی از دانشگاههای استان پرداخت.
کد خبر: ۴۲۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 16 May 2017

این روزها از فعالان سیاسی گرفته تا بازاری وکسبه ،از راننده تاکسی تا دانشجو ودانش آموز ومعلم واستاد ،همه وهمه بنوعی درگیر بزرگترین اتفاق سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری شده اند.قراراست در روز پایانی همین هفته ،مشارکت مردم در آینده سیاسی،ومدیریت اجرایی کشور رقم بخورد.

همه بنوعی چه بصورت مستقیم وچه غیر مستقیم ،در تحقق این اتفاق بزرگ سهیمند ،این مساله مهم نیز جز در سایه ایجاد شور وهیجان در جامعه وداغ شدن فضای رقابت وانتخابات که اتفاقا طیفها واحزاب سیاسی در شکلگیری آن نقش تعیین کننده ای دارند محقق نمی شود.بنابراین لازمه و پیش درآمد تحقق این موضوع مهم،نقش دهی به احزاب وجریانات سیاسی وبه رسمیت شناختن این نقش در سپهر سیاسی کشوراست که باید به طور جد در دستور کار متولیان امر،سیاسیون ومردم قرار بگیرد.

باید بپیذیریم که رقابت سالم وسازنده در عرصه انتخابات، یک حق طبیعی و قانونی برای جریانات سیاسی است ،اما شالوده وزیربنای یک رقابت سالم که به انتخابی موثرو تعیین کننده می انجامد، از کانال اخلاق انتخاباتی می گذرد .موضوعی که متاسفانه این روزها در فعالیتهای انتخاباتی از مناظره نامزدها گرفته تا سخنرانی ها وهمایشها و همچنین شبکه های اجتماعی و رسانه ای کشور به دست فراموشی سپرده شده است.

احزاب وجریانات سیاسی کشورهم ، برای اینکه بتوانند درتوسعه سیاسی کشور ونقش آفرینی در مدیریت وقدرت کشور به شکل سازنده ای اثر گذار باشند ،اول باید با ممارست قدرت تحمل حضور واندیشه های رقبا ومنقدین را در خود تقویت نمایند .بدیهی است تااین موضوع در سپهرسیاسی کشور نهادینه نشود ،نمی توان انتظار داشت در کوتاه مدت ،رشد ونبوغ وپویایی احزاب وطیفهای سیاسی کشور  محقق شود.

روزگذشته همزمان با سخنرانی رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در دانشگاه پیام نور حاشیه های بروز کرد ، اگر چه این حاشیه ها می توانند بخشی از طبیعت رقابت های سیاسی و انتخاباتی محسوب شوند، اما جهت دهی عامدانه وسازماندهی شده این حاشیه ها، بمنظور بر هم زدن نظم جلسات ومیتینگهای انتخاباتی و جلوگیری از شنیده شدن سخنان رقبا ومخالفان دیدگاه سیاسی از جانب هرجریان فکری که باشد امری مذموم وناپسند وخلاف عرفهای رایج انتخاباتی در جهان است که متاسفانه در کشور ما به یک قانون خود ساخته مبدل شده است.

در همین زمینه خبرنگار تابناک ایلام در گفتگو با دکتر جلال میرزایی رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی دراستان ایلام به موضوع حاشیه های برنامه دانشگاه پیام نور  وهمچنین چرایی عدم حضور در مناظره سیاسی ترتیب داده شده در یکی از دانشگاههای استان پرداخت.

جلال میرزایی در این خصوص اظهار کرد: روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام در حال سخنرانی بودیم که در آن جلسه تعداد 40تا50 نفر از افراد وابسته به برخی نهادها که اتفاقا با خودرو پلاک غیر شخصی در محل حاضر شدند، با سروصدا و شلوغ کاری بدنبال برهم زدن نظم برنامه بودند.

وی ادامه داد: به هرحال انتقاد داشتن وطرح سوال در نظام های مردمسالار یک حق پذیرفته شده است ،برهمین اساس از آن افراد درخواست شد که بمنظور رعایت نظم جلسه ، چنانچه سوال یا انتقادی دارند ،در پایان جلسه در وقتی که به آنها اختصاص داده می شود ، سوالات خود را مطرح نمایند.

میرزایی افزود:اتفاقا این کار هم اجرایی شد و این افراد توانستند در زمان مشخصی که در اختیار انها قرارداده شد سوالات خودشان را مطرح نمایند،اما به جای اینکه بنشینند تا پاسخ سوالات مطروحه را دریافت کنند ،از جلسه خارج شدند، چون دستور داشتند فقط نظم جلسه را برهم بزنند وبروند ولاغیر!

رییس ستاد روحانی دراستان ادامه داد: به هرحال ما برای رقبای انتخاباتی و منتقدین احترام قایل هستیم، اما دراین چند روز این امر کاملا بر بنده عیان شد که با جریانی مواجهه هستیم که هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارد.

میرزایی تصریح کرد: برداشت بنده این است که این افراد شعبه ای از طالبانیسم هستند که هیچ اعتقادی به ولایت ،رهبری و قانون اساسی ندارند وگرنه با تمکین به فرمایشان رهبری و قانون در زمینه ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی ؛این چنین بی محابااز امکانات بیت المال سوئ استفاده نمی کردند.

جلال میرزایی بیان داشت:ما درچارچوب قانونی اساسی کشور ونظام جمهوری اسلامی ایران با هم رقابت می کنیم، بنابراین لازم نیست به این شکل به صورت هم چنگ بیاندازیم .این افراد که داعیه انقلابی واخلاق دینی داشته باید در راستای توسعه کشور ،مقداری اخلاق مدار باشند .البته بر بنده پنهان نیست که شکست این طیف قطعی است واین گونه رفتار وعصبانیتها هم از علم آنان به شکست در انتخابات اخیر نشات می گیرد.

وی درخصوص چرایی شرکت نکردن در مناظره با ستاد آقای رییسی گفت:چون آقای شریفی راد هیچگونه مسولیتی در ستاد انتخابات طرف مقابل ندارند بنابراین برای حضور در این مناظره ضرورتی احساس نکردم.ضمن اینکه اینجانب درهمان ساعت در دانشگاه پیام نور برنامه داشتم .

میرزایی خاطرنشان کرد:لازم است به عرض برسانم که با مروری بر مناظرات تلویزیونی کاملا این امر هویداست که جناب آقای رییسی هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارند .بنابراین در فقدان بی برنامگی ،آقای شریفی راد دنبال تشریح وتبیین کدامین برنامه هستند؟وقتی برنامه ای وجود نداشه باشد ورقیب هم نشان داد غیر از کلی گویی ،حرفی برای گفتن ندارد ،درباره چه چیزی باید به بحث ومناظره بپردازیم؟

میرزایی در پایان تاکید کرد:جریان رسانه ای و سیاسی که بی ادبی وتوهین را سرلوحه کاری خود قرار دهند در بین مردم هیچ جایگاهی ندارند واطمینان داشته باشند که با توهین و افترا به جایی نمی رسند .مواضع بنده کاملا شفاف وروشن است بنابراین شجاعت کافی برای بیان ودفاع از باورهایم را داشته ومبنای کفتار ورفتار بنده قانون اساسی کشوراست.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
باسلام
جناب آقای دکتر میرزایی ادب ،احترام به مخالف ،وفای به عهد وزنده باد مخالف فقط شعار شماست شما اگه نمیخواستید تشریف بیارید مناظره چرا ازروز اول قبول کردی ؟چرا کارکنان،اساتیدودانشجویان دانشگاه آزاد که مسئولینش همراه شما ودولت شما هستند سرکار گذاشتین شما میخواهید باتوهین وتحقیر طرف مقابل آبروی ازدست رفته خود وآقای روحانی رادرایلام برگردانید متاسفم برای خودم که شما نماینده استان ما هستید (نماینده دولت).ننگ برهرچی آدم دروغگو وخشونت طلب وبی ادبه.
حساس
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
با سلام خدمت نماینده محترم دولت در حوزه شمالی استان ایلام
ترس از مناظره و آبروریزی آن را چرا با توهین و تهمت لاپوشانی میکنید.
از جنابتان تعجب دارم که خود هیچگونه سابقه کار سیاسی و اجرایی نداشته ولی خود را لایق شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دانستید رقیب انتخاباتی را که سوابق ایشان برکسی پوشیده نیست را به بی برنامگی متهم میکنید.
به کدامین اجازه یک نماینده مردم خود را نماینده کاندید ریاست جمهوری میکند
باید در برار مردم پاسخگو باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار