معاون حفاظت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: استان ایلام با توجه به تنوع زیستی گیاهی و جانوری خود ظرفیت و پتانسیل تبدیل به قطبی برای گردشگری اکوتوریسم طبیعی را دارد و تقویت این ظرفیت نیازمند معرفی و اطلاع رسانی عمومی است.
کد خبر: ۴۲۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 22 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی طاهر سارایی  به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: استان ایلام به برکت وجود طبیعت زیبا، بکر و حیات وحشی متنوع و جذاب توان جذب گردشگران و توریست های زیادی از سراسر ایران و جهان را دارد.
 
وی افزود: امروزه در همه نقاط جهان که از طبیعتی غنی برخوردار هستند صنعت اکوتوریسم یا گردشگری طبیعت از رونق بالایی برخودار است و این صنعت ارزآوری و سود زیادی را برای این کشورها به دنبال دارد.
 
سارایی تاکید کرد: در استان ایلام زیرساخت های اولیه همچون راه های دسترسی، راهنمای با تجربه و متخصص، اقامتگاه برای شب مانی گردشگران فراهم است و تنها گره کور و حلقه مفقوده توسعه این صنعت معرفی ظرفیت های طبیعی استان در حوزه گردشگری طبیعت است.
 
وی یادآور شد: همه ساله بین 30 تا 40 گردشگر طبیعت از نقاط مختلف دنیا بویژه کشورهای اورپایی برای بازدید از اقلیم طبیعی و جانوری به استان ایلام سفر می کنند که تداوم این موضوع و افزایش تعداد گدشگران موجب درآمدزایی برای استان نیز می شود.
 
وی گفت: بیشتر این گردشگران خارجی را محققان و دانشمندان حوزه محیط زیست و حیات وحش تشکیل می دهند که برای مطالعه یا مشاهده گونه ای خاص همچون افعی دم عنکبوتی به استان ایلام سفر می کنند.
 
سارایی اضافه کرد: باید برنامه ریزی های گردشگری طبیعت در استان ایلام به سمتی پیش برود که همچون کشورهای موفق در زمینه اکوتوریسم، مردم عادی نیز برای مشاهده حیات وحش و گونه های گیاهی به استان ایلام سفر کنند.
 
 یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره استان ایلام را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
 
در این استان تاکنون یک هزار گونه گیاهی، 197 گونه پرنده، 38 پستاندار، 25 گونه مار، 18 جکوا، 31 نوع ماهی، چهارگونه دوزیست، 2 نوع لاک پشت در استان ایلام شناسایی شده است.
 
در کشور ایران 514 نوه پرنده شناسایی شده است که تقریبا بخش عمده ای از این پرندگان در استان ایلام ساکن هستند.
 
چهار منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکار ممنوع و 2 اثر طبیعی ملی در استان ایلام با وسعت بیش از 143 هزار هکتار و 18 تالاب در استان ایلام ثبت شده است که عمده حیات وحش و تنوع زیستی استان ایلام در این مناطق وجود دارند.
 
همه ساله روز اول خرداد برابر 22 می به نام روز جهانی تنوع زیستی نام گذاری و شعار امسال این روز نیز (تنوع زیستی و توریسم پایدار) انتخاب شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار