مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برای 40 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز پرورش طرح ماهی در قفس در دریاچه سد سیمره صادر شده است.
کد خبر: ۴۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 22 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛رضا سلیمانی  اظهار کرد: این تعداد مجوز فعالیت در مرحله نخست با همکاری و هماهنگی دستگاه هایی ذیربط چون امور آب، محیط زیست، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و فرمانداری بدره برای صادر شده است.
 
وی افزود: ظرفیت تولید ماهی برای این تعداد مجوز 350 تن است ضمن اینکه صدور مجوز مرحله نخست برای فعالیت پرورش ماهی در سد دویرج در شهرستان دهلران با ظرفیت 500 تن نیز در دست اقدام است.
 
سلیمانی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس سد دویرج تا نیمه نخست سال جاری اجرایی می شود، یادآور شد: با اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 500 نفر فراهم می شود ولی برای اجرای آن 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شود.
 
وی گفت: سال گذشته 9 مجموعه پرورش ماهی در قفس به صورت پایلوت و آزمایشی با گستره 2 هزار متر مربع و ظرفیت تولید 360 تن پرورش ماهی در دریاچه سد سیمره اجرا شد که نتیاج حاصل از این طرح ها توفیق آمیز بود.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ سرانه مصرف ماهی در استان ایلام 6 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم است که با فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتر با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توان سرانه مصرف خانوارهای ایلامی را افزایش داد.
 
مردم استان به دلیل استفاده از گوشت قرمز کمتر گوشت سفید و ماهی استفاده می کنند که با آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص مزایای گوشت سفید از جمله ماهی، می توان کم کم ذائقه آنان را به سمت مصرف این مواد غذایی با ارزش تغییر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار