رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام بر لزوم افزایش بهره‌وری در استان ایلام تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 23 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛رحمت‌الله قیصوری با اشاره به اهمیت بهره‌وری در اقتصاد استان ایلام کشور اظهار داشت: به مناسبت روز بهره‌وری نشست تخصصی بهره‌وری با حضور جمعی از کارشناسان اقتصادی در استان ایلام برگزار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: بهره‌وری به عنوان یکی از اصول اصلی اقتصاد به حساب می‌آید، بهره‌وری به معنای نسبت ارزش کالا و خدمات در بازه زمانی به میزان این نهاده‌ها که برای آن کالا هزینه شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت اول خرداد ماه و روز بهره‌وری نشست تخصصی بهره‌وری با حضور کارشناسان خبره حوزه اقتصادی در استان ایلام برگزار شد و در این نشست پیرامون‌ راه‌های افزایش بهره‌وری بحث و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: به دو طریق می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم یا این که درآمدها را زیاد کنیم یعنی کالا و خدماتی که ارائه می‌شود آنها را بیشتر کنیم که این از طریق کارآفرینی میسر است و یا این که در هزینه‌ها صرفه جویی کرده که در این در وضع موجود اگر ما نتوانیم تولید را اضافه کنیم می‌توانیم از طریق کاهش هزینه نهاده‌ها بهره‌وری را بالا ببریم.

قیصوری تصریح کرد: اهمیت بهره‌وری در اقتصاد کشور و سیستم اداری قابل آموزش بودن این موضوع و استفاده موثر و مطلوب از زمان امکانات و سرمایه در رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه اقتصادی و اجتماعی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: امسال این سازمان برنامه‌های زیادی برای عملیاتی کردن بهره وری دارد.

قیصوری افزود: در سیاست‌های کلی برنامه ششم و در احکام برنامه ششم تشریح شده که ما 35 درصد از نرخ رشد اقتصادی مان که نرخ رشد اقتصادی 8 درصد هدف گذاری شده یعنی 8/2 از بهره‌وری باشد، باید بهره‌وری را ارتقاء دهیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار