مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: نزدیک به 6 هزار تن دانه روغنی کلزا امسال تاکنون از کشاورزان این استان ایلام خریداری شده است.
کد خبر: ۴۲۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 24 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان پور  اظهار کرد: 160 میلیارد ریال مطالبه شامل کل مطالبه های کشاورزان کلزا کار استان ایلام پرداخت شده است.

وی یادآور شد: مطالبه های کلزا کاران از محل منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با عاملیت بانک کشاورزی مستقیم به حساب کشاورزان واریز می شود.

سلیمان پور گفت: برای آسانی و شتاب در پرداخت مطالبه کشاورزان سامانه ای در بانک کشاورزی راه اندازی شده که بر اساس فهرست تعریف شده از تعداد و مشخصات کلزا کاران استان ایلام وجوه آنها را پرداخت می کند.

وی افزود: عملیات برداشت کلزا از حوزه جنوبی استان رو به اتمام است و روند برداشت و خرید این دانه روغنی از مناطق سردسیری و معتدل مانند ایوان، دره شهر، سیروان و چرداول آغاز شده است.

سلیمان پور گفت: برداشت و خرید کلزا از زمین های کشاورزی استان ایلام از اواخر فروردین آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و بر این اساس هر کیلو کلزا با قیمت تضمینی 27 هزار و 230 ریال خریداری می شود.

وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا به علت فسادپذیری بالا باید فوری به کارخانه های روغن کشی ارسال شود، توضیح داد: با توجه به اینکه استان ایلام فاقد کارخانه روغن کشی است پنچ هزار و 800 تن کلزای خریداری شده به استان های دارای کارخانه صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است، در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان ایلام زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن که به علت های تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت.

10 مرکز خرید و سیلو برای ذخیره کلزا در این استان در نظر گرفته شده که سه مرکز آن در شهرستان دهلران قرار دارد، محصول کلزا پس از ذخیره سازی در سیلوها به استان های دارای کارخانه روغن کشی فرستاده می شود./م

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار