وضعیتی غیرقابل قبول که ظاهرا قرار نیست پایانی داشته باشد و هر روز گریبان گیر مشتریان یک موسسه مالی یا تعاونی اعتباری غیر مجاز می‌شود؛ مجموعه ها و نهادهای مالی ای که به رغم غیرمجاز بودن، آنقدر فعالیت می‌کنند تا روزی که سپرده گذارانشان به ستوه آمده و تجمع اعتراضی کنند.
کد خبر: ۴۲۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 25 May 2017
موسسه مالی آرمان که از تجمیع دو تعاونی شکل گرفته و قرار بود در یک موسسه اعتباری دیگر ادغام شود، در آستانه ورشکستگی قرار گرفت؛ اوضاع بلبشویی که با مانند تغییر نام های متعدد این موسسه در دوران عمر کوتاهش، بغرنج به نظر می‌رسد!

به گزارش «تابناک»، هنوز ماجرای موسسه مالی اعتباری کاسپین و انبوه معترضانش پایان نیافته، خبر می‌رسد یکی دیگر از موسسات مالی کشور به وضع مشابهی گرفتار آمده و انبوه سپرده گذاران آن با تجمع در برخی شعبات موسسه، خواستار رسیدگی عاجل مسئولان به مشکلشان و بازپس‌گیری مبالغ سپرده گذاری شده هستند.

ماجرا از این قرار است که در روزهای گذشته، شایعاتی در خصوص ورشکستگی موسسه آرمان منتشر شد که به شدت سپرده گذاران این موسسه را نگران کرد. شایعاتی که با انسداد حساب برخی مشتریان این موسسه رنگ و بوی واقعی یافت تا موجب روانه شدن سیل سپرده گذاران به برخی شعب این موسسه شده و پای پلیس و شورای تامین را به ماجرا باز کند.

این واکنش در حالی بروز می‌کند که پیشتر نیز سپرده گذاران این موسسه با مشکلاتی مواجه شده بودند. مشکلاتی که ظاهرا ریشه در گذشته این موسسه داشت و از دو تعاونی «البرز ایرانیان» و «وحدت» به موسسه آرمان ارث رسیده بود. دو تعاونی ای که در نتیجه ادغامشان با یکدیگر، موسسه آرمان شکل گرفته بود.

البته این پایان راه نبود و چندی پیش خبر رسید که قرار است موسسه آرمان با موسسه توسعه ادغام شود. خبری که چندی بعد با تغییر تابلوهای شعب موسسه آرمان رنگ واقیت به خود گرفت تا مراجعه سپرده گذاران برای دریافت سود یا پولشان از شعب با جواب هایی از این دست مواجه شود «به دلیل طی فرایند ادغام، پرداخت سود یا اصل پول ممکن نیست».
 
 

این در حالی است که برخی از سپرده گذاران این مجموعه نه تنها روحشان از پیشینه شکل گیری این موسسه خبر نداشت، که درباره چرایی ادغام موسسه آرمان به یک موسسه دیگر نیز چیزی نمی‌دانستند. بدین ترتیب نگرانی ای شکل گرفت که موجب شد شماری از مشتریان این موسسه مالی روانه شعب شده و پس از اطمینان از غیرقابل بودن دریافت وجوه خود، در شعب تجمع کرده و خواستار رسیدگی عاجل مسئولان به مشکلاتشان شوند.

اتفاقی که صبح امروز یک نمونه از آن در شوشتر رخ داد و با تدوام آن، مصطفي سمالي، فرماندار این شهر و دیگر همکارانش را مجاب به اتخاذ تصمیماتی از جمله تشکیل جلسه شورای تامین نمود. پس از این نشست بود که فرماندار خبر ورشکستگی موسسه را رد کرد و مسدود شدن حساب مشتریان را نتیجه تصمیم بانک مرکزی اعلام کرد.

این در حالی است که بر اساس فهرست بانک مرکزی از موسسات مالی مجاز، موسسه آرمان در زمره موسسات غیرمجاز قرار می‌گیرد. موضوعی که بر نگرانی  سپرده گذاران می‌افزاید و اظهار نظر معاون استاندار در خصوص صدور دستور ویژه برای ممانعت از خروج سرمایه های شعب از استان و ورود دادستان به ماجرا هم نمی‌تواند از شدت نگرانی مردم بکاهد.

وضعیتی غیرقابل قبول که ظاهرا قرار نیست پایانی داشته باشد و هر روز گریبان گیر مشتریان یک موسسه مالی یا تعاونی اعتباری غیر مجاز می‌شود؛ مجموعه ها و نهادهای مالی ای که به رغم غیرمجاز بودن، آنقدر فعالیت می‌کنند تا روزی که سپرده گذارانشان به ستوه آمده و تجمع اعتراضی کنند. انگار نه انگار که می‌بایست پیش از بروز مشکل به وضعیت این مجموعه های غیرقانونی رسیدگی کرد!
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار