محمد رضا مروارید؛
استاندار ایلام گفت: با وجود شورای نگهبان و هیات های نظارت که تمام موارد انتخابات را رصد می کردند یک انتخابات سالم برگزار شد و دوستانی که رای نیاورند سعی کنند دنبال حلال و حرام نروند زیرا در همه مراحل هیات نظارت و معتمدین مردم و اعضای شورا نگهبان بر انتخابات ناظر بودند و رصد می کردند.
کد خبر: ۴۳۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 27 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: این انتخابات انرژی مضاعفی به همه ما داد که با جدیت و تلاش بیشتر پیگیر حل مشکلات و رسیدگی به مسائل باشیم.
 
به گفته وی، مقام معظم رهبری فرمودند که 'رای مردم حق الناس است 'و دست اندرکاران این فرمایش را نصب العین خود قرار دادند.
 
مروارید گفت: کارها و زیر ساخت های مناسبی که در طول دولت یازدهم شروع شده باید به ثمر برسد و همه برای تکمیل طرح های نیمه تمام و توسعه زیر ساخت های استان باید تلاش ویژه ای داشته باشند.
 
وی با تقدیر از تلاش مجموعه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر جذب افزایش اعتبارات سال جاری بودند گفت: این پیگیری ها نتیجه داد و خوشبختانه شاهد افزایش اعتبارات و رشد قابل توجه آنها هستیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد که فرمانداران از اعتبارات در اختیار خود به عدالت در اجرای طرح ها استفاده کنند و مدیران نیز برای جذب اعتبارات ملی در وزارتخانه ها تلاش کنند.
 
وی از فرمانداران خواست که آموزش و پرورش، منابع طبیعی در بحث آتش سوزی و آبخیزداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی، خانه های بهداشت و بحث یادمان های شهدا و راهیان نور را فراموش نکنند و اعتبارات آنها را تخصیص دهند.
 
وی در خصوص انتقاد یکی از نمایندگان مجلس نسبت به تخصیص اعتبار به پروژه زندان ایلام نیز اظهار کرد: برای ما سخت است که 40 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص دهیم اما با توجه به طولانی بودن زمان اجرای این طرح و همچنین مشکلاتی که بخاطر وجود زندان در محیط شهرس و جمعیت زندانیان داریم نیاز است که این طرح هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.
 
سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست به تشریح وضعیت اعتبارات ملی و استانی و بودجه سالانه و برنامه ششم توسعه و همچنین قوانین و مقررات آنها پرداخت و گفت: این بودجه بر اساس قانون برنامه و بودجه تنظیم شده و محدود است به همین دلیل باید فرهنگ بهره وری و جلوگیری از اسراف را مد نظر قرار دهیم.
 
رحمت اله قیصوری اظهار کرد: از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم و در نظر داشته باشیم اعتبارات بودجه کشور 17 درصد رشد داشته نسبت به سال قبل که این میزان در استان 86 درصد است و نشان از جهش اعتبارات تملک دارایی های استان در سال جاری دارد.
 
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست طرح ها و پروژه هایی که ماهیت اعتبار ملی دارند با پیگیری از طریق وزارتخانه ها نسبت به افزایش سهم آنها تلاش کنند.
 
قیصوری همچنین از افزایش سهم استان از محل نفت و گاز از دو درصد به سه درصد خبر داد و گفت: سهم استان از این محل رشد یافته که امیدواریم در سالهای آتی بیشتر شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: اگر اعتبارات اختصاص یافته به درستی هزینه شود می تواند تغییر اساسی در مناطق روستایی این استان ایجاد کند.
 
حسین کلانتری اظهار کرد: روند افزایش اعتبار در طول دولت یازدهم و خدمات ارزنده دولت به استان باید برجسته شود تا مردم بدانند که این دولت نسبت به آنها توجه ویژه دارند.
 
وی با تقدیر از مجموعه فرمانداران، مدیران، نیروهای نظام و انتظامی، اطلاعات و سپاه، هیات نظارت و مردم فهیم استان گفت: خوشبختانه شاهد یک انتخابات سالم و پر شور در کمال امنیت بودیم که بدون هیچ حاشیه ای برگزار شد.
 
کلانتری تاکید کرد: مردم استان با حضور خود در پای صندوق های رای به فرمان رهبری لبیک گفتند و این آرا و حضور در حمایت از نظام و پیروی از ولی فقیه به صندوق ریخته شد.
 
وی از فرمانداران شهرستان های استان خواست که نسبت به تخصیص اعتبار برای ایجاد یادمان های شهدا توجه ویژه داشته باشند.
 
معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: سرانه اعتبارات عمرانی استان بیشترین اعتبارات نسبت به سایر استان های کشور را دارد اما برای جبران عقب ماندگی های زیر ساخت ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.
 
شاپور پولادی افزود: مدیران سعی کنند قانون برنامه ششم و ماده واحده آن را مطالعه کنند و از ظرفیت های ویژه آن برای جذب اعتبارات بیشتر از طریق وزارتخانه های خود استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: همه سعی کنند دنبال پروژه جدید نروند و پروژه های قبلی را به سرانجام برسانند و با توجه به انحراف 60 درصدی پروژه های امانی، فرمانداران سعی کنند از واگذاری طرح ها به صورت امانی خودداری کنند.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار