نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی رایزنی و لابی با مدیران میانی وزارتخانه ها برای جذب اعتبارات ملی را ضروری عنوان کرد و خواستار تلاش مدیران استان ایلام دراین خصوص شد.
کد خبر: ۴۳۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 27 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛شادمهر کاظم زاده روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار کرد: در کل کشور بحث محدودیت منابع وجود دارد اما باید توجه کنیم که 500 هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه عمرانی در سطح کشور توزیع شده که سهم استان 70 هزار میلیارد تومان است که برای اجرای پروژه ها در صورت تخصیص اعتبار 10 سال طول می کشد تا برخی از این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی افزود: 70 درصد اعتبارات عمرانی در ردیف های ملی است که تنها با رایزنی و قدرت چانه زنی می توان موفق به جذب آنها شد.

وی ادامه داد: در ردیف های ملی اعتبارات زیادی هست و ظرفیت های ویژه ای وجود دارد که با پیگیری می توان موفق به جذب آنها شد.

کاظم زاده ، 330میلیارد سهم صدا و سیما، 990 میلیارد سهم آب شرب روستایی و شهری، 990 میلیارد آبیاری تحت فشار، چهار میلیون تن قیر رایگان که می توان از آن در آسفالت جاده های روستایی، بهسازی معابر شهری و روستایی و ... بهترین استفاده را برد، از جمله این ظرفیت ها برشمرد.

وی افزود: با پیگیری نمایندگان و همراهی استانداری خوشبختانه سهم استان از محل فروش نفت و گاز از دو درصد به سه درصد افزایش یافته که از 112 هزار میلیارد تومان فروش نفت در سال جاری سهم ایلام 95 میلیارد تومان است که امیدواریم این رقم در سالهای آینده افزایش یابد.

نماینده مردم ایلام در مجلس وشورای اسلامی گفت: اعتبارات را باید برای طرح های ضروری هزینه کرد و از صرف آنها برای پروژه های غیر ضروری خودداری کرد.

سلام امینی در نشست شورای برنامه ریزی استان با انتقاد از تخصیص اعتبار به پروژه زندان افزود: برای 19 پروژه اموزشی و فرهنگی و ورزشی حدود 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که معادل همین اعتبار برای یک پروژه زندان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: می توان با تخصیص این اعتبار برای مجموعه ورزش جوانان و اجرای طرح های فرهنگی کارهای مناسبی انجام داد.

وی افزود: در زمینه تخصیص این اعتبار دقت نشده که امیدواریم دقت شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار