مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: جمعیت جوانان این استان بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۳۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 28 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  علی مهرعلیزاده در جلسه هم اندیشی بررسی آخرین وضعیت جمعیتی استان ایلام اظهار داشت: جمعیت جوان در هر کشوری به افراد بین سن ۱۵ تا ۲۹ سال سن اطلاق می شود که در استان ایلام طی سال های اخیر شاهد کاهش محسوس این هرم سنی بوده ایم که در آخرین سرشماری سال گذشته کاهش ۱۸ درصد جمعیت استان را در این محدوده سنی نشان می دهد.

وی ادامه داد: تداوم این وضعیت می تواند به پیر شدن جمعیت و کاهش جمعیت جوان و فعال جامعه منجر شود که هم اکنون نیز جمعیت افراد مسن استان از ۷.۵ درصد به ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: جوانان در سال ۹۰ حدود ۳۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دادند ولی این مقدار در سرشماری سال گذشته به ۲۷ درصد تقلیل یافته که نگران کننده است.

مهرعلیزاده تاکید کرد: متاسفانه در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب شاهد افزایش بی رویه جمعیت کشور بودیم که این افراد اکنون وارد بازار کار شده و شرایط شغلی برای بخش زیادی از آنان فراهم نیست و همین عوامل باعث شده امروز خانواده ها چندان تمایلی برای تربیت فرزندان بیشتر نداشته باشند.

وی بر لزوم ایجاد برنامه های تشویقی به منظور ترغیب خانواده بر داشتن فرزندان بیشتر که مورد سفارش رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار