جانشین دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر ایلام گفت: یکی از مهم ترین محورهایی که باید بخوبی در شوراهای امر به معروف و نهی ازمنکر استان تبیین شود مساله روزه خواری در اماکن عمومی و اداری به عنوان امری ناپسند و جرم مشهود است.
کد خبر: ۴۳۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 28 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی کریمی اظهار کرد: در راستای اطلاعیه دادستان کل استان ایلام روزه خواری در اماکن عمومی، اداری، اغذیه فروشی ها و غذاخوری ها ممنوع است و غذاخوری های دارای مجوز برای پذیرایی و ارائه خدمت به مسافران و افرادی که به هر علت توان روزه گرفتن ندارند باید از اماکن سرپوشیده ای که در معرض دید عموم نیست، استفاده کنند.
 
وی افزود: با اجرای مصوبه سال گذشته قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی از رمضان امسال، مسایل و امورات مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارای، اصناف، دانشجویی، دانش آموزی، هیات های مساجد، ... واگذار شده است.
 
کریمی یادآور شد: با هماهنگی اتاق اصناف، اعضای اتحادیه ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور رعایت حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و همچنین رفاه حال مردم و مصرف کنندگان ضمن نظارت برعملکرد غذاخوری ها و اغذیه فروشی ها، میزان قیمت کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم نیز کنترل می شود.
 
وی از برگزاری کلاس های اخلاق مدیران در روزهای چهارشنبه ماه مبارک رمضان خبر داد که مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف استان با حضور در این کلاس ها با مبانی اخلاقی، فقهی و مسایل دینی بیشتر آشنا می شوند ضمن اینکه کلاس ها در همه شهرستان ها با حضور ائمه جمعه برگزار می شود.
 
کریمی گفت: همچنین با هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان در همه دستگاه های اداری بین نمازهای ظهر و عصر ائمه جمعه همه این ادارات به مدت 20 دقیقه باید موضوع های مختلفی با محوریت مبانی اخلاقی، اهمیت مساله امر به معروف و نهی از منکر و ادای آن در سطح جامعه و جلوگیری از روزه خواری آشکار در محیط کار از جمله اقدام های این ستاد در ماه مبارک رمضان است.
 
وی همچنین از حضور کارشناسان حقوقی، پزشکی و دینی در صدا و سیمای مرکز ایلام به منظور تبیین فواید روزه از منظر دینی و پزشکی و جرایم مربوط به روزه خواری از نگاه حقوقی خبر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار