کتاب‌های «در امتداد زخم» (خاطرات سردار شهید عبدالرضا اسماعیلی) و «دشت گل» (نمایش‌نامه‌ی رادیویی) توسط «یاسر بابایی» نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر ایلامی منتشر شد.
کد خبر: ۴۳۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 29 May 2017
کتاب‌های «در امتداد زخم» (خاطرات سردار شهید عبدالرضا اسماعیلی) و «دشت گل» (نمایش‌نامه‌ی رادیویی) توسط «یاسر بابایی» نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر ایلامی منتشر شد.

یاسر بابایی ،در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کتاب «در امتداد زخم» مجموعه ای از خاطرات سردار رشید اسلام شهید عبدالرضا اسماعیلی، اولین فرمانده گردان استان ایلام است که حاصل مصاحبه‌های جستجوگرانه‌ام است و سعی کرده‌ام  بخش‌هایی  پراکنده در خاطرات متکثر اطرافیان شهید اسماعیلی را به رشته ی تحریر در آورم.

و ی گفت: در گردآوری این کتاب تلاش داشته‌ام تصاویری روشن از زندگی و افکار شهید والامقام عبدالرضا اسماعیلی که متأسفانه از او کمتر شنیده و نوشته شده را به مخاطبان و خصوصاً نسل جدید ارائه دهم .

مدیرمسئول و سردبیر فصل‌نامه‌ی ادبی «فصل قلم» در باره‌ی تدوین این کتاب توضیح داد: برای تحریر این کتاب، ساعت‌ها مصاحبه با همسر، خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید اسماعیلی داشتم که در آن مصاحبه‌ها سعی کردم لحظه‌هایی ناب و اغلب نادیدنی از  زندگی سراسر مجاهدت و خدمت به مردم، اسلام و انقلاب این شهید نشان دهم .

نویسنده‌ی داستان بلند «خش و خاطره» ادامه داد: اگر زندگی‌نامه‌ی شهداء از آن‌جا که از یک طرف با تاریخ معاصر گره خورده و از سویی دیگر هر روز از زندگی آن‌ها با حادثه ای از تقویم انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله عجین است، درست نوشته شوند می‌تواند فرازهایی از تاریخ انقلاب اسلامی را از دل تاریخ شفاهی بیرون بکشد .

بابایی تصریح کرد: این زندگی‌نامه‌ها چنان بکر و تازه و لبریز از عرفانیات انسان‌ساز انقلابی و روزشمار دفاع مقدس است که موجب می شود مخاطب به شناخت بهتری از خود و زمانه‌اش برسد .

سراینده مجموعه شعر«موعود نمی‌میرد» درباره کتاب «دشت گل» خاطرنشان کرد: این کتاب که در قطع پالتویی و در ۳۲ صفحه منتشر شده، نمایش‌نامه‌ای رادیویی است که با درون‌مایه‌ی دفاع مقدس و با الهام از نقش عشایر غیور ایلامی در حماسه میمک نوشته شده است .

وی با این توضیح که «دشت‌گل» چندین شخصیت نمایشی دارد و بخشی از دلاوری‌ها و رشادت‌های زنان و مردان دلیر و غیور در دوران دفاع مقدس را در مدیوم رادیو روایت کند، عنوان کرد: نمایش‌نامه‌ی رادیویی دشت گل، با زبانی ساده و روان نوشته شده و می‌تواند با اجرای رادیویی تاثیر بسزایی در مخاطبان و شنوندگان به وجود بیاورد.

آثار زیادی در حوزه نمایشنامه رادیویی از بابایی در صدا و سیمای مرکز ایلام با محتوای آیینی و اجتماعی تولید شده است که خود می‌تواند به صورت کتابی منتشر شود.
این آثار به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، مرکز حفظ آثار سپاه امیرالمومنین استان ایلام و انتشارات سوره‌های عشق در نوبت اول (1395) چاپ و منتشر شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار