مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: با توجه به شروع عملیات خرید گندم در مناطق گرمسیری جنوب این استان از اول اردیبهشت امسال تاکنون بیش از 72 هزار تن گندم با قیمت مصوب تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۴۳۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 29 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ همایون کریمی روز دوشنبه افزود: این مقدار گندم خریداری شده شامل 17هزار تن دوروم و 54 هزارتن گندم معمولی است.
 
وی نرخ مصوب خرید تضمینی یک کیلوگرم گندم معمولی امسال را با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید 13 هزار ریال اعلام و پیش بینی کرد: شبکه تعاون روستایی حدود 130 هزار تن گندم برداشت شده از مزارع مناطق مختلف استان ایلام را خریداری کند.
 
کریمی تاکید کرد: تمامی مراکز خرید تا پایان فصل برداشت در حوزه جنوبی استان ایلام (دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) فعال هستند.

** افزایش سه برابری تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام
 
مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام همچنین از افزایش تولید دانه روغنی کلزا خبر داد و پیش بینی کرد امسال میزان خرید دانه های روغنی (کلزا) در استان ایلام نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یابد.
 
کریمی افزود: تاکنون حدود پنج هزار و 786 تن کلزا برداشت شده مزارع استان ایلام توسط پنج مرکز تعاون روستایی خریداری شده که چهار هزار و 315 تن آن به استان های دارای کارخانه روغن گیری منتقل شده است.

** توزیع 390 تن کود اوره میان کشاورزان دهلرانی
 
وی گفت: بیش از 390 تن کود اوره با قیمت یارانه ای در ماه های نخست امسال تامین و در بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع شد.
 
 
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی زراعی شامل 80 هزار هکتار آبی و 260 هزار هکتار دیم است که بیشتر این مزارع در شهرستان های گرمسیر مهران و دهلران در جنوب استان ایلام قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار